Άρθρο με τον τίτλο «Γιατί τα ελληνικά οχηματαγωγά απαγορεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» φιλοξενεί η εφημερίδα DIE ZEIT και γράφει: «Ένας νέος νόμος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απαιτεί από τις εταιρείες να μην επιτρέπουν την είσοδο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των οποίων οι μπαταρίες είναι φορτισμένες περισσότερο από 40% (…) Ο λόγος όπως εξηγεί το υπουργείο στην ιστοσελίδα του, είναι η ‘ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα’»
Και το άρθρο συνεχίζει: «Ο Ούβε Πέτερ Σίντερ ασχολείται με τις πυρκαγιές σε πλοία εδώ και δεκαετίες στην Ομοσπονδία Γερμανών Ασφαλιστών. Αν του μιλήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που καίγονται αντιδρά μάλλον αλλεργικά. Είναι μια λανθασμένη αντίληψη, λέει, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παίρνουν φωτιά πολύ πιο συχνά και πιο εύκολα από τους κλασικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι στατιστικές δείχνουν το αντίθετο. Ωστόσο, λέει ο ειδικός, η εξέλιξη των πυρκαγιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι διαφορετική: από τη στιγμή που έχουν πάρει φωτιά, είναι δύσκολο ή αδύνατο να σβήσουν. Γι’ αυτό η ελληνική απαίτηση είναι απολύτως λογική. Έτσι το βλέπει και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας στη Θάλασσα (Emsa), βάσει των συστάσεων του οποίου συντάχθηκαν οι νέοι κανονισμοί στην Ελλάδα»
Στο τέλος όμως το δημοσίευμα καταλήγει στο συμπέρασμα, αφού έχει παραθέσει γνώμες ειδικών, ότι «είναι πολύ πιο σημαντικό να εξοπλιστούν τα φορτηγά-πλοία και τα λιμάνια με σύγχρονα συστήματα πυρόσβεσης που μπορούν να ψύχουν αποτελεσματικά τα φλεγόμενα αυτοκίνητα, ακόμη και αυτά με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες. Σε σχετική ερώτηση, η ελληνική κυβέρνηση δεν απάντησε εάν υπήρξαν φλεγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ελληνικά πλοία. Δεν αποκλείεται λοιπόν η συζήτηση να έχει πάρει φωτιά χωρίς λόγο».
Διαβάστε τη συνέχεια στη DW