Βασικά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία των τουριστικών γραφείων και εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν στον υπουργό, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη ο πρόεδρος της FedHATTA κ. Λ. Τσιλίδης και ο Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Α. Γελασάκης, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 22 Αυγούστου στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε θέματα κρουαζιέρας, των mini van, των άγονων γραμμών, στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην ακτοπλοΐα, αλλά και στις αναγκαίες παρεμβάσεις από την πλευρά του Υπουργείου για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της χώρας οι οποίες θα συμβάλλουν στη βελτίωση της εξυπηρέτησης της ακτοπλοΐας και σε περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ζήτημα της αντιμετώπισης των παράνομων τουριστικών δραστηριοτήτων στα λιμάνια, που ταλανίζουν εδώ και πολλά χρόνια τον κλάδο των Τουριστικών Γραφείων και πλήττουν το κύρος της χώρας μας διεθνώς.
Ο κ. Τσιλίδης δήλωσε σχετικά:
«Μετά την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος του κλάδου μας για τη δυνατότητα ναύλωσης σκαφών από τα Τουριστικά Γραφεία στο πλαίσιο οργανωμένου ταξιδιού, δυνατότητα που ανήκει έτσι κι αλλιώς στο έργο των τουριστικών γραφείων σύμφωνα με τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία τους, αλλά και σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα οργανωμένα ταξίδια, η οποία αποδίδει στο τουριστικό γραφείο-διοργανωτή την συνολική ευθύνη για το ταξίδι (πακέτο) που αυτό διοργανώνει, στόχος μας είναι η παροχή της ίδιας δυνατότητας και για την ναύλωση ιστιοπλοϊκών και άλλων σκαφών αναψυχής για μία ημέρα ή και για μερικές ώρες. Η εκδρομή με σκάφος, όταν αποτελεί μέρος οργανωμένου πακέτου, δεν αντιμετωπίζεται διαφορετικά από τον νόμο όταν διαρκεί μερικές ώρες ή μερικές ημέρες. Είναι ανάγκη συνεπώς να εξαλειφθεί αυτή η αγκύλωση, έτσι ώστε οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις να μπορούν να εκτελούν ανεμπόδιστα το έργο τους προς όφελος των ταξιδιωτών και του τουρισμού της χώρας μας, αλλά και να αντιμετωπίσουν, ιδιαίτερα στο Αιγαίο, τον αθέμιτο ανταγωνισμό από επιχειρήσεις τρίτων χωρών που υφαρπάζουν το συγκεκριμένο έργο.»