Σήμα κινδύνου για το κουφάρι του πλοίου «Παναγιώτης» που δεσπόζει στην παραλία Ναυάγιο στη Ζάκυνθο εκπέμπουν τα μέλη μιας ειδικής επιστημονικής ομάδας που επισκέφθηκαν πριν από λίγες ημέρες το σημείο, το οποίο είναι ένα από τα πλέον πολυφωτογραφημένα στον κόσμο.

ναυάγιο9

Το πλοίο προσάραξε στη συγκεκριμένη παραλία που βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της Ζακύνθου, το 1980. Όπως όμως αναφέρει «Το Έθνος», στα 36 χρόνια που πέρασαν από τότε, το κουφάρι του πλοίου έχει υποστεί φθορές στα κατασκευαστικά υλικά, προβλήματα στη στατικότητα, διάβρωση, κυρτώσεις και ρωγμές στα ξύλινα στοιχεία που το πλαισιώνουν.

Οι πρώτες εκτιμήσεις που έγιναν στο πλοίο από την ομάδα επιστημόνων από το τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, κάνουν λόγο για αλλεπάλληλα στρώματα ποικίλων προϊόντων διάβρωσης, σημεία θραύσης, απολεσθέντα τμήματα, ρηγματώσεις, πορώδεις ανοιχτές κοιλότητες και γενικότερα μια συνεχόμενη αποκόλληση τμημάτων.

Το επόμενο στάδιο, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα, είναι να γίνει μια επιστημονική μελέτη από το τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος σε συνεργασία και με άλλα ιδρύματα για να γίνει η συντήρηση του πλοίου.

nayagio

Παράλληλα, όπως αναφέρει η εφημερίδα, εκτός από τις φθορές που έχουν προκαλέσει οι καιρικές συνθήκες στο ναυάγιο, μια άλλη σημαντική αιτία καταστροφής είναι ο άνθρωπος και συγκεκριμένα υψηλή εισροή τουριστών που σπεύδουν από κάθε γωνιά του πλανήτη για να δουν από κοντά το πλοίο. Σύμφωνα με την αυτοψία που έγινε, η ανάγκη για εξερεύνηση στο κουφάρι αλλά και οι φωτογραφίες που θέλουν να τραβήξουν οι τουρίστες, τους οδηγεί να συρρέουν πάνω στην κυρίως δομή καταπονώντας μηχανικά το πλοίο. Πολλοί μάλιστα, θέλοντας να πάρουν ένα ενθύμιο μαζί τους αποκολλούν τμήμα τα της μεταλλικής επιφάνειας ή άλλοι γράφουν και ζωγραφίζουν επάνω σε αυτή.
Όπως επισημαίνει η επιστημονική ομάδα επιβάλλεται η περίφραξη και η φύλαξη της παραλίας, τόσο για την προστασία του ναυαγίου, όσο και για την ασφάλεια των τουριστών.