search icon

Τουρισμός

Ψηλά παραμένει η φήμη Ελλάδας και Αθήνας στους τουρίστες – Ο αντίκτυπος από Ουκρανία και πανδημία (γράφημα)

Σε ένα δυσμενές, γενικότερα, περιβάλλον στην Ευρώπη λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας ενισχύθηκε - Τι δείχνουν στοιχεία big data που συνθέτουν μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

Λιγότερες πλέον αναφορές για την πανδημία και υψηλό δύο ετών για τη φήμη της Ελλάδας στους τουρίστες εν μέσω του εν εξελίξει πολέμου στην Ουκρανία.

Τα στοιχεία για τη ‘΄Συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας το Mάρτιο’’ προέρχονται από το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων που συλλέγει big data από αξιολογήσεις που έχουν κάνει επισκέπτες στην Ελλάδα, αναφορικά με την τουριστική τους εμπειρία.

Τα στοιχεία έχουν προκύψει από πηγές κοινωνικών δικτύων (social media) και ταξιδιωτικούς ιστότοπους ( ΟΤΑs) και βάσει του αριθμού των αναφορών, αξιολογείται η φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας, ενώ καταγράφεται και το πλήθος των σχολίων που αφορούν την πανδημία του Covid-19. Επιπλέον, γίνεται σύγκριση θετικών και αρνητικών σχολίων από 6 συγκεκριμένες βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία Ολλανδία) καθώς και σύγκριση με 3 ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία).

Aπό την έρευνα για τον Μάρτιο, προκύπτει καταρχάς ότι τα σχόλια και οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία μειώθηκαν τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Αθήνα, ένα ακόμη δείγμα για το πώς οι Ευρωπαίοι έχουν περάσει στο στάδιο όπου έχουν εξοικειωθεί πλέον σε μεγάλο βαθμό με την Covid 19.

Σε ένα δυσμενές, γενικότερα, περιβάλλον στην Ευρώπη λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας ενισχύθηκε πολύ το μήνα Μάρτιο, κατά 26 μονάδες, καταγράφοντας τα υψηλότερα επίπεδα που μετρήθηκαν ποτέ μέσα στην τελευταία διετία, ενώ η βαθμολογία της ηλεκτρονικής φήμης της Αθήνας παρέμεινε σχετικά σταθερή.

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο σε σχέση με τον τουρισμό στην Ελλάδα και τη φήμη της χώρας με λιγότερο από το 7% των συνολικών συνομιλιών στα κοινωνικά δίκτυα να αναφέρονται στον πόλεμο. Οι σχετικές αναφορές, όσες γίνονται για την ουκρανική κρίση, έχουν κυρίως να κάνουν με διασυνδέσεις με ορισμένους Ρώσους ολιγάρχες και αναμενόμενες αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου και των αεροπορικών εισιτηρίων. ναύλων. Η βαθμολογία της Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστών της είναι σαφώς υψηλότερη ειδικά σε σύγκριση με την Πορτογαλία (+22 βαθμούς), την Ισπανία (+15) και την Ιταλία (+9). Όπως μάλιστα σχολιάζει η μελέτη του INSETE “η θετική φήμη αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την κρίσιμη καλοκαιρινή περίοδο που έρχεται», η οποία ως γνωστόν χαρακτηρίζεται και πάλι από αβεβαιότητες.

Οι αξιολογήσεις όπως έρχονται από τις έξι βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού είναι σταθερά υψηλές, με τους Ιταλούς και τους Αμερικάνους να βελτιώνουν περαιτέρω τις βαθμολογίες τους μέσα στο Μάρτιο. Αντίστοιχα και η Αθήνα επιδεικνύει αντοχές, με βελτίωση από Ιταλία και ΗΠΑ, ενώ η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου έχει επίσης ανακάμψει από την πτώση των προηγούμενων μηνών.

Για το μήνα Μάρτιο οι θετικές αξιολογήσεις προέκυψαν κυρίως λόγω της απλοποίησης της διαδικασίας εισόδου των ταξιδιωτών και της κατάργησης της φόρμας εντοπισμού επιβατών (PLF), στο πλαίσιο της επίσημης επανεκκίνησης της τουριστικής περιόδου για το 2022 χωρίς την υποχρέωση καραντίνας. Οι αναφορές των επισκεπτών του Μαρτίου περιελάμβαναν, εκτός από γνωστούς παραθαλάσσιους προορισμούς, ιαματικές πηγές, βίντεο από drone με σκηνές από τη φύση, ταξίδια σε λιγότερο γνωστά μέρη για τους ξένους επισκέπτες όπως το Άγιο Όρος, οι Θερμοπύλες, το Μέτσοβο, τα Ιωάννινα, προβάλλοντας εντυπωσιακή φυσική ομορφιά, μεσαιωνικά οχυρά, βυζαντινά μοναστήρια κ.ά. και δείχνοντας ουσιαστικά το δρόμο για το τί μπορεί να προσφέρει η χώρα εκτός της υψηλής θερινής περιόδου όπου κυριαρχεί το προϊόν ‘’Ηλιος και Θάλασσα’’.

Στην Αθήνα πέραν των αναφορών για την Ακρόπολη και τις επισκέψεις στη ‘’γειτονιά των Θεών στην περιοχή της Πλάκας’’ υπήρξαν θετικές αναφορές για τη γαστρονομία της πόλης και τη νυχτερινή της ζωή. Ωστόσο, ήταν επίσης έντονη η κριτική σε σχέση με την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.

Συνολικά η ελληνική γαστρονομία βρέθηκε στο επίκεντρο της συζητήσεων για τους προορισμούς ανά την Ελλάδα και την Αθήνα ειδικότερα, π.χ. για τις καλύτερες συνταγές, το τελετουργικό του ελληνικού καφέ, τις επισκέψεις αμπελώνες, τις γευστικές δοκιμές των παλαιότερων κρασιών του κόσμου στη Μονεμβασιά κ.ά., ενώ για την ελληνική πρωτεύουσα καταγράφονται και προτάσεις για δημοφιλή εστιατόρια και ιστορικά καφέ. Γενικότερα, το αρνητικό περιεχόμενο και η αρνητική κριτική ήταν μάλλον σπάνια, εκτός από μια ανάρτηση για μποϊκοτάρισμα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού για ανησυχίες και ρατσιστικές συμπεριφορές λόγω κορωνοϊού που σχολιάζονται από ορισμένους Κινέζους επισκέπτες.

Όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στη συνολική εμπειρία, παρά την ελαφρά πτώση, η χώρα μας είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά +0,5 μονάδες με μέση βαθμολογία 9,2/10, ενώ αντίστοιχη, στο 9,1/ 10 είναι και η βαθμολογία της Αθήνας. Οι κριτικές των επισκεπτών ως προς την υγιεινή και την ασφάλεια το μήνα Μάρτιο διατηρήθηκαν θετικές τόσο συνολικά για την Ελλάδα (6,4/10), όσο και ειδικά για την Αθήνα (7,5/10) με βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (5,5/10).

Διαβάστε ακόμη

Taxisnet: 80.000 ζευγάρια αναζητούν… κλειδάριθμο – Περιθώριο 2 μηνών

Αντώνης Κοτζαμανίδης (Entersoft): Γιατί απ’ το καλοκαίρι περιμένει ακόμα μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης

Abdul Goffar (ACCA): Αυτές είναι οι μεγάλες προκλήσεις για τον κλάδο των ορκωτών λογιστών

 

Exit mobile version