Την καλή διαχείριση της πανδημίας από την ελληνική τουριστική βιομηχανία επιβεβαιώνουν τα σχόλια των ξένων επισκεπτών στις μεγαλύτερες διεθνείς πλατφόρμες, με τους δείκτες ικανοποίησης των ελληνικών ξενοδοχείων το 2021 να κινούνται μάλιστα ελαφρώς υψηλότερα ακόμη και σε σύγκριση με το 2019.
Η Ελλάδα το 2021 είχε γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων 87,6% έναντι 87,1% το 2019, στοιχείο «που αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη για τον κλάδο ώστε να το κεφαλαιοποιήσει στις επόμενες σεζόν, εδραιώνοντας περαιτέρω την θετική εικόνα της Ελλάδας στο διεθνή τουρισμό», όπως σχολιάζεται σχετικά.
Τα στοιχεία, περιλαμβάνονται στον απολογισμό από το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Insete) και όπως αναφέρεται, ο Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI) πελατών ξενοδοχείων υπολογίζεται από την ReviewPro, εταιρεία που ειδικεύεται στην μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία).
Δείκτες άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία, ενώ για τον υπολογισμό έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της χώρας.
Οι βασικές πηγές προέλευσης των σχολίων για το 2021 ήταν η Βοοking με 48% και η Google με 30%, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε το Tripadvisor με 10% ενώ οι υπόλοιπες πηγές (holidaycheck, Expedia, hotels.com, Priceline, TUI, Check24 κ.α.) είχαν μονοψήφια ποσοστά μικρότερα ακόμη και από 5%.
Με βάση την επεξεργασία από το Insete, όλοι οι επιμέρους δείκτες των ξενοδοχείων (καθαριότητα, τοποθεσία, εξυπηρέτηση, σχέση ποιότητας -τιμής, δωμάτιο, διασκέδαση) παρουσίασαν βελτίωση κατά τη διάρκεια του 2021 σε σύγκριση με το 2019 με εξαίρεση την κατηγορία φαγητό-πότο που παρέμεινε αμετάβλητη.
Ειδικότερα με βάση τα γενικότερα συμπεράσματα:
-Η Ελλάδα το 2021 είχε γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων 87,6% έναντι 87,1% το 2019 (και 87,4% το 2020).
–Δύο δείκτες κινήθηκαν υψηλότερα από το GRI επηρεάζοντας τον ανοδικά: Οι δείκτες της καθαριότητας (91,5%) και της εξυπηρέτησης (90,4%).
-Ο δείκτης της τοποθεσίας ανήλθε σε 87,5% και ο δείκτης σχέσης ποιότητας- τιμής σε 85,1% από το 84,4% του 2019.
-Χαμηλότερα κυμάνθηκαν οι δείκτες δωματίου και φαγητού-ποτού με 85,8% και 83,9% αντίστοιχα. Ο μοναδικός δείκτης που αν και βελτιώθηκε, κυμάνθηκε κάτω από 80% ήταν ο δείκτης της διασκέδασης με 79,5%.
Το τοπ 5 των θετικών αναφορών συγκεντρώνουν κατά σειρά το φαγητό- ποτό (ενδεικτικά με 128.942 αναφορές), η εγκατάσταση (με 75.133), το προσωπικό (70.872), η συνολική εμπειρία και η καθαριότητα.
Αντίθετα, ως προς την αρνητική κριτική που αναρτήθηκε στα σχόλια των επισκεπτών της χώρας στην πρώτη θέση (με 40 χιλ. αναφορές) βρέθηκε η κατηγορία δωματίου, με τις περισσότερες αρνητικές αναφορές να εμπεριέχουν τη λέξη-κλειδί φασαρία.
Ακολούθησαν η κατηγορία φαγητού-ποτού (με 37 χιλ. αναφορές), η κατηγορία των τεχνικών εγκαταστάσεων (με 18 χιλ.) για το νερό είτε επρόκειτο για την πισίνα είτε για έλλειψη ζεστού νερού κατά τη διαμονή. Πάνω από 17 χιλιάδες αρνητικές αναφορές προέκυψαν για τη θεματική κατηγορία της εγκατάστασης με λέξη -κλειδί το ξενοδοχείο, ενώ στην πέμπτη θέση βρέθηκε η κατηγορία της καθαριότητας με 14 χιλ. αναφορές.
Διαβάστε ακόμα:
UBS: Τα τρία σενάρια για την εξέλιξη της ουκρανικής κρίσης
Νέο πακέτο στήριξης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις: Μειώσεις φόρων με… πλατφόρμα για τα καύσιμα
Λιγνίτης σε γυναικεία ελληνικά χέρια κόντρα στην ενεργειακή κρίση