search icon

Τουρισμός

Ποιες αεροπορικές ξεκινούν πτήσεις από και προς Αθήνα

Με το …σταγονόμετρο οι αεροπορικές συνδέσεις - Στο τραπέζι οι διακρατικές συμφωνίες με το στόχο της εκκίνησης της τουριστικής σεζόν από τον Ιούλιο - Οι πρώτες συνδέσεις - Goldman Sachs: Η ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα μπορεί να μην επανέλθει ποτέ εντελώς

An airplane prepares to land at Cointrin airport in Geneva, Switzerland December 5, 2017. REUTERS/Pierre Albouy

Mε τα ενιαία πρωτόκολλα για τις αερομεταφορές να παραμένουν ακόμη θολά σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το κυβερνητικό επιτελείο έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στο πλάνο των διακρατικών συμφωνιών με το στόχο της εκκίνησης της τουριστικής σεζόν από τον Ιούλιο, ενώ με το σταγονόμετρο έρχονται και τα πρώτα νέα για τις συνδέσεις με Ελλάδα από τις αεροπορικές.

Οι τελευταίες καταβάλλουν προσπάθειες να καταρτίσουν το πρόγραμμα των δρομολογίων του καλοκαιριού- το οποίο φυσικά, εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να είναι οριστικό- ενώ αναμένουν και το αν τελικά θα υπάρξουν οι πολυσυζητημένες κατευθυντήριες γραμμές από την Κομισιόν το αμέσως επόμενο διάστημα.

Επί του παρόντος, οι πτήσεις που συνδέουν το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το Ελ. Βενιζέλος με το εξωτερικό αυτή την στιγμή είναι μετρημένες στα …δάχτυλα π.χ. από την Aegean για Βρυξέλλες, Swiss Air για Ζυρίχη και Γενεύη, Qatar Airways προς Ντόχα, ενώ το δίκτυο του εσωτερικού λειτουργεί με πολύ μειωμένα δρομολόγια. Η αρχή για πύκνωση των δρομολογίων στις πτήσεις εσωτερικού, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αναμένεται από την επόμενη εβδομάδα, τη Δευτέρα 18 Μαϊου, παράλληλα με το “άνοιγμα” των μετακινήσεων από νόμο σε νομό και ως δεύτερη εναλλακτική από τις 25 Μαϊου.

Το δίκτυο εξωτερικού

Στο δίκτυο του εξωτερικού τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο από την στιγμή που υπάρχουν οι καθυστερήσεις σε επίπεδο Ε.Ε. για τη λήψη αποφάσεων. Το ιδεατό σενάριο θα ήταν να υπάρξουν οι κατευθυντήριες γραμμές από την Κόμισιον άμεσα, ακόμη και την ερχόμενη εβδομάδα μετά τη συνεδρίαση που έχει προγραμματιστεί την ερχόμενη Τετάρτη 13 Μαϊου με τον αρμόδιο Επίτροπο Μπρετόν στις Βρυξέλλες με θέμα τον τουρισμό, για τη διαμονή και τις μεταφορές, σενάριο ωστόσο που συγκεντρώνει μικρές πιθανότητες.

Σε μία προσπάθεια να επισπευσθούν οι διαδικασίες και με το ορόσημο του Ιουλίου για την εκκίνηση της τουριστικής σεζόν που ανακοίνωσε προ ημερών και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προωθούνται οι διακρατικές συμφωνίες με χώρες που είναι πιο ‘’έτοιμες’’ σε υγειονομικό επίπεδο όπως η Κύπρος, το Ισραήλ. Επιπλέον, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ το απόγευμα της Παρασκευής έδωσε και μία εικόνα για το πώς θα δέχεται η Ελλάδα τουρίστες από το εξωτερικό και για τις αεροπορικές πτήσεις: Όπως ανέφερε, οι επιβάτες σε πτήσεις από το εξωτερικό στην Ελλάδα οφείλουν να έχουν λάβει το αργότερο εντός των τελευταίων 72 ωρών πιστοποιητικό υγειονομικού χαρακτήρα ότι δεν είναι φορείς του κορωνοϊού και χωρίς αυτό δεν θα γίνεται επιβίβαση. Επιπλέον, η χωρητικότητα των πτήσεων από, προς και εντός της Ελλάδας θα είναι πλήρης, χωρίς να υπάρχουν κενές θέσεις, προκειμένου «να είναι οικονομικά βιώσιμες οι αερομεταφορές». Για πτήσεις έως τεσσάρων ωρών δεν θα σερβίρεται φαγητό στους επιβάτες, αλλά μόνο συσκευασμένα σνακ, ενώ οι τουρίστες θα αναχωρούν από τη χώρα χωρίς κανέναν έλεγχο, προκειμένου να αποφευχθεί ο εγκλωβισμός τους και η παραμονή σε καραντίνα στην Ελλάδα, κάτι το οποίο θα αποτελούσε αντικίνητρο για την επιλογή της χώρας μας ως τόπου διακοπών.

Τα δρομολόγια από τις αεροπορικές

Οσον αφορά τώρα τις αεροπορικές συνδέσεις, ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας η Aegean τηρεί επί του παρόντος στάση αναμονής, με τη διοίκησή της παράλληλα να καταρτίζει το πλάνο της επόμενης ημέρας για το οποίο περισσότερες λεπτομέρειες θα δώσει την επόμενη εβδομάδα στην εφ’ όλης της ύλης ενημέρωση που θα παράσχει ο πρόεδρος Ευτύχης Βασιλάκης την Δευτέρα 18 Μαϊου.

Ο όμιλος της Lufthansa προχώρησε σε ανακοινώσεις την περασμένη Παρασκευή, επισημαίνοντας ότι τον Ιούνιο θα εξυπηρετεί 60 προορισμούς στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και η Κρήτη, ενώ μέσα στο Μάιο θα ξεκινήσει πτήσεις από τη Φρανκφούρτη με προορισμό την Αθήνα, έπειτα από δύο μήνες απουσίας πτήσεων από τη Γερμανία στη χώρα μας.

Eνδιαφέρον -και για την καλοκαιρινή σεζόν- έχει το ενημερωτικό σημείωμα που παραθέτει η Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα για τους Αμερικανούς που θέλουν να ταξιδέψουν από/ προς Ελλάδα. Αυτή την στιγμή, δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις μεταξύ Αθήνας και πολιτειών των ΗΠΑ, ωστόσο προς διευκόλυνση των πολιτών, η Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα, εξέδωσε τις τελευταίες πληροφορίες αεροπορικών συνδέσεων και οι αεροπορικές εταιρείες που ανακοίνωσαν πτήσεις κι έχουν ως εξής: Η American δε θα έχει καμία πτήση Φιλαδέλφεια-Αθήνα για τη θερινή σεζόν, ενώ το Σικάγο-Αθήνα ενδέχεται να επανέλθει στο δίκτυο στις αρχές Ιουνίου. Η Emirates συνεχίζει τις πτήσεις Νιούαρκ- Αθήνα την 1η Ιουλίου, ενώ η United δε θα έχει καμία πτήση Νιούαρκ -Αθήνα για τη σεζόν. Μέσω της Air France, η οποία έχει προγραμματισμένη, επόμενη πτήση από Αθήνα προς Παρίσι στις 23 Μαΐου, μπορεί να υπάρξει σύνδεση με το αεροδρόμιο JFK και άλλους προορισμούς των ΗΠΑ, την επόμενη μέρα.

Η low cost Ryanair, η οποία αυτή την στιγμή ουσιαστικά δεν πετάει, αφού ένα 99% των πτήσεων και πάνω είναι ακυρωμένο επίσης τηρεί στάση αναμονής συνολικά για το πρόγραμμα του καλοκαιριού ανά την Ευρώπη, έως τις 21 Μαϊου. Εως τότε ισχύει το πολύ περιορισμένο πρόγραμμα της εταιρείας σε ελάχιστους προορισμούς από/ προς το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, ενώ η αναθεώρηση των δρομολογίων θα γίνει εφόσον ληφθούν αποφάσεις από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Για τη χώρα μας πάντως, η εταιρεία έχει ήδη «ανοίξει» το πρόγραμμά των κρατήσεων αλλά από το …φθινόπωρο την 1η Σεπτεμβρίου και μετά. Συγκεκριμένα για την Ελλάδα έχουν ανοίξει οι συνδέσεις στους περισσότερους προορισμούς από/προς Αθήνα, Καλαμάτα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κρήτη (Ηράκλειο και Χανιά), Μύκονο, Σαντορίνη, Ρόδο και Θεσσαλονίκη.

Επίσης από το «μέτωπο» των low cost, η Wizz Air επίσης ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να εντάξει στο πρόγραμμα των δρομολογίων της τη χώρα μας από τον Ιούλιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Goldman Sachs: Η ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα μπορεί να μην επανέλθει ποτέ εντελώς

 

Exit mobile version