search icon

Τουρισμός

Πάνω κι από το 2019 φέτος η διεθνής κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο, ειδικά για το Eλ. Βενιζέλος, είναι το γεγονός ότι το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2023 έχουν αυξηθεί τα νούμερα της κίνησης από μη ευρωπαϊκά αεροδρόμια σε διψήφιο ποσοστό, σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας, το 2019

Eurokinissi

Ρυθμούς υψηλότερους και από το 2019 καταγράφει η διεθνής κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια με βάση τον αριθμό επιβατών και πτήσεων εξωτερικού, όπως διαμορφώνονται μέχρι στιγμής για το πρώτο τρίμηνο του 2023, έστω κι αν τα νούμερα, λόγω της χαμηλής σεζόν, είναι μικρά.

Τόσο στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το Ελευθέριος Βενιζέλος, όσο και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, η συνολική επιβατική κίνηση για το πρώτο, παραδοσιακά πιο «αδύναμο» τρίμηνο του έτους, σε ό,τι έχει να κάνει με το δίκτυο εξωτερικού, κινείται υψηλότερα έναντι της περιόδου προ πανδημίας.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο, ειδικά για το αεροδρόμιο των Σπάτων, είναι το γεγονός ότι το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023 έχουν αυξηθεί τα νούμερα της κίνησης από μη ευρωπαϊκά αεροδρόμια, σε διψήφιο ποσοστό σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας, το 2019, ένα από τα ζητούμενα του ελληνικού τουρισμού, όπου τη μερίδα του λέοντος κατέχουν σταθερά οι ευρωπαϊκές αγορές.

Το «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Ειδικότερα, συνολικά, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 στην πρώτη ουσιαστικά πλήρη χρονιά κανονικότητας μετά την πανδημία, η επιβατική κίνηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανήλθε σε 4,5 εκατ., αυξημένη κατά 2,4% σε σύγκριση με το 2019. Από το σύνολο των επιβατών, τα 3,05 εκατ. αντιστοιχούν στο δίκτυο εξωτερικού, σημειώνοντας άνοδο κατά 2,9%, ενώ η αύξηση στο δίκτυο εσωτερικού ήταν στο +1,1% έναντι του α’ τριμήνου του 2019.

Όσον αφορά την κίνηση εκτός Ευρώπης, έστω κι αν τα νούμερα είναι μικρά, λόγω των σαφώς κατά πολύ μικρότερων μεριδίων, αλλά και της χαμηλής σεζόν του χειμώνα, καταγράφεται διψήφιο ποσοστό αύξησης των αφίξεων +21% από τα μη ευρωπαϊκά αεροδρόμια σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 (σ.σ. οπότε δεν υπήρχαν περιορισμοί), με αποτέλεσμα 78.000 επιπλέον επιβάτες, την ίδια στιγμή που η αντίστοιχη κίνηση από την Ευρώπη βρίσκεται σχεδόν στα επίπεδα.

Ενδεικτικά, οι αφίξεις εξωτερικού από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά +45%, με 28.000 επιπλέον επιβάτες έναντι του πρώτου τριμήνου του 2019, και το Ισραήλ στο +82% με 21.000 επιπλέον επιβάτες. Επιπλέον, από τους 13 νέους προορισμούς του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας το 2023, οι 4 βρίσκονται εκτός Ευρώπης (Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν, Νταμάμ στη Σαουδική Αραβία, Κουβέιτ με συνδέσεις τόσο από την Aegean, όσο και από την Kuwait Airways, καθώς και η Σαγκάη με την Air China).

Η μέχρι στιγμής κίνηση από την κινέζικη αγορά είναι πολύ μικρή σε νούμερα -ούτως ή άλλως το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους παραδοσιακά είναι και περίοδος χαμηλής σεζόν για τη χώρα μας- ωστόσο διαμορφώνεται στο +37% το πρώτο τρίμηνο έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2019, δεδομένου ότι είναι περισσότερες οι πτήσεις προς Πεκίνο αλλά και Σαγκάη, με τη σύνδεση από την Air China μέσα στον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2023.

Ενίσχυση της κίνησης αναμένεται με τις αυξημένες συνδέσεις εν όψει του καλοκαιριού. Ανερχόμενη είναι και η αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για τη χώρα μας, η οποία αυτή την περίοδο κινείται στα ίδια επίπεδα με το 2019. Ηδη προ πανδημίας, το 2019, η Εmirates είχε τη σύνδεση Αθήνας – Ντουμπάι και η Etihad με το Αμπου Ντάμπι, ενώ το 2021 και η WizzAir Abu Dhabi ξεκίνησε τη σύνδεση με το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Τώρα, στο πρώτο τρίμηνο του 2023 η κίνηση με το Αμπου Ντάμπι είναι στο +27%, με 5.000 επιπλέον επιβάτες έναντι του α’ τριμήνου του 2019.

Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και η Καλαμάτα

Για την περίοδο της χαμηλής σεζόν του χειμώνα, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που είναι υπό τη διαχείριση της Fraport Greece (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κώς, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) η συνολική κίνηση εσωτερικού – εξωτερικού για το πρώτο τρίμηνο του 2023 είναι χαμηλότερα κατά 1,8% έναντι του 2019, φθάνοντας τα 1,89 εκατ. επιβάτες, από 1,92 εκατ. επιβάτες το α’ τρίμηνο της περιόδου της κανονικότητας.

Η μείωση οφείλεται στην κίνηση εσωτερικού, η οποία εμφανίζεται πτωτική κατά 5,6% στα 1,17 εκατ. επιβάτες, ενώ η διεθνής κίνηση εμφανίζεται αυξημένη κατά 5,2%, στις 712 χιλιάδες επιβάτες συνολικά. Τον μεγαλύτερο όγκο επιβατών παρουσιάζει, όπως είναι εύλογο, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με συνολικά 1,14 εκατ. επιβάτες συνολικά στο πρώτο τρίμηνο, μειωμένο κατά 4,2% έναντι του 2019, αν και η διεθνής κίνηση, με σχεδόν 661 χιλιάδες επιβάτες, άγγιξε οριακά τα νούμερα προ πανδημίας, οπότε η κίνηση εξωτερικού είχε ξεπεράσει κατά τί τις 662 χιλιάδες επιβάτες.

Εκτός των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, και συγκεκριμένα αυτό της Καλαμάτας που είναι προς παραχώρηση, το πρώτο τρίμηνο είναι σαφώς χαμηλότερο σε επιδόσεις έναντι του 2019 τόσο από πλευράς συνολικής επιβατικής κίνησης –λίγο χαμηλότερα των 7.000 επιβατών– όσο και διεθνούς κίνησης: Για το πρώτο «αδύναμο» τρίμηνο της χαμηλής σεζόν, η διεθνής κίνηση στην Καλαμάτα ήταν μόλις 1.773 επιβάτες από τις 1.952 επιβατών του α’ τριμήνου του 2019.

Διαβάστε ακόμη

Σκάνδαλο Folli Follie: Εχασαν τη μάχη για €3,3 εκατ. στο ΣτΕ οι Κουτσολιούτσοι (pic)

Η υπόθεση Γεωργούλη (και τα ανεξήγητα), οι άρες μάρες (Αντωνάρες), το τραπεζικό κοστουμάκι, οι συναλλαγές Suez – Heliopolis και ο γάτος του Μπλε Κέδρου

Κολάνοβιτς (JPMorgan): Το ράλι των μετοχών τεχνολογίας πλησιάζει το τέλος του (γράφημα)

 

 

 

Exit mobile version