search icon

Τουρισμός

Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού: Οι αιτίες του προβλήματος που λέγεται υπερτουρισμός (tweet)

Ο CEO Randy Durband αλλάζει το κέντρο βάρους για τις αιτίες του προβλήματος

Ο τουρισμός φέρνει χρήματα στους δημοφιλείς προορισμούς, δημιουργεί θέσεις εργασίας, γεμίζει τα τουριστικά καταλύματα και τα μαγαζιά, αυξάνονται οι ροές για μέσα μεταφοράς και η κατανάλωση εγχώριων προϊόντων, προϊόντα. Αντίστοιχα, ο υπερτουρισμός έχει αρκετές αρνητικές προεκτάσεις και οι αντιδράσεις -κυρίως των κατοίκων- παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας. Η αγωνία είναι ιδιαίτερα μεγάλη στην Ευρώπη μετά το καλοκαίρι που πέρασε και ενώ οι δημοφιλείς προορισμοί σε όλο τον κόσμο νιώθουν ότι έχουν «πνιγεί» από τις μαζικές αφίξεις τουριστών. Μόνο η Ισπανία είδε περισσότερους από 53 εκατομμύρια επισκέπτες μέχρι τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, μια αύξηση 12% από το 2023.

Ατέλειωτες συζητήσεις έχουν γίνει για το ποιος και τι φταίει για τις δυσλειτουργίες και την -εύλογη ως έναν βαθμό- δυσαρέσκεια που προκαλούνται σε έναν τόπο εξαιτίας της συρροής μεγάλου πληθυσμού τουριστών. Οι απόψεις που έχουν κατατεθεί σε επίσημα και ανεπίσημα τραπέζια συζητήσεων είναι άπειρες. Ο CEO του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού, όμως, μάλλον ανατρέπει την πρώτη σκέψη πολλών. Στο «τις πταίει», ο Randy Durband καταθέτει μια άλλη πρόταση και αλλάζει το κέντρο βάρους του προβλήματος.

Με δυο λόγια, λέει: δεν φταίνε οι ταξιδιώτες, φταίει η ανεπαρκής διαχείριση.

«Ασχολούμαι με τα ταξίδια και τον τουρισμό 40 χρόνια, εργάζομαι σε επιτροπές και εμπορικές ενώσεις στην Ευρώπη, στη Βόρεια Αμερική και στην Ασία», είπε. «Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο παραδοσιακά απλώς δεν πίστευαν ότι είχαν κάποιο ρόλο στη διαχείριση», είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο CNBC.

Ο έμπειρος επαγγελματίας προτρέπει τους Οργανισμούς Μάρκετινγκ Προορισμών (Destination Management Organization – DMO) «να αντικαταστήσουν τον όρο μάρκεντινγκ με τον όρο διαχείριση». Πρόσθεσε ότι αυτή η μετατόπιση έχει ξεκινήσει, αλλά ακόμα είναι στα σπάργανα.

«Αυτή είναι η μεγάλη αφύπνιση που πρέπει να γίνει, που πρέπει να κατανοήσουν οι κυβερνώντες – ο τουρισμός είναι ένας τομέας που χρειάζεται διαχείριση. Υπάρχουν τρόποι χειραγώγησης, ελέγχου, ενίσχυσης της ικανότητας… για την αντιμετώπιση του προβλήματος», είπε συγκεκριμένα.

Πρόσθεσε, ακόμη, ότι υπάρχουν περιοχές όπου διαχειρίζονται καλά αυτό το θέμα. «Βλέπουμε καλή διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών και των εθνικών πάρκων», είπε. «Αλλά πρέπει να γίνουν τόσα πολλά μόνο για να εδραιωθεί η συνειδητοποίηση ότι πρέπει να γίνει σε κυβερνητικό επίπεδο».
Διαχείριση τουριστικών ροών

Η διαχείριση των ροών επισκεπτών είναι μια στρατηγική που κερδίζει με ταχύτητα έδαφος για τον μετριασμό του υπερτουρισμού. Αυτό που πετυχαίνει είναι να περιορίζει τα επίπεδα τουρισμού, η προσέγγιση εστιάζει στον έλεγχο της συγκέντρωσης των επισκεπτών — είτε είναι εποχιακά είτε εντός μιας δεδομένης ημέρας, σύμφωνα με το CNBC.

Διαβάστε ακόμη

Μίνι φορολογικό: «Θέμα χρόνου» η κατάθεσή του στη Βουλή – Τι αλλάζει για επαγγελματίες, μισθωτούς και ιδιοκτήτες ακινήτων

Κατασκευές: Θετικές οι επιδόσεις παρά τα εμπόδια – Στα €5,3 δισ. οι επενδύσεις στον κλάδο (γραφήματα)

Schroders: Πού επιλέγουν να τοποθετηθούν 3.000 επενδυτές με κεφάλαια $74,5 τρισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version