Πολυτελή γιοτ, υπερσύγχρονες θαλαμηγοί, καταδυτικές εμπειρίες, συναρπαστικά θαλάσσια σπορ: η διεθνής έκθεση ναυτικού τουρισμού boot Düsseldorf συγκέντρωσε και φέτος τις πιο σύγχρονες τάσεις του θαλάσσιου τουρισμού, σε ένα ραντεβού που έφερε στη γερμανική πόλη τους μεγαλύτερους παίκτες της βιομηχανίας και πάνω από 200.000 επισκέπτες από 120 χώρες.
Σε αυτό το ραντεβού το παρόν έδωσε και η Ελλάδα, με το περίπτερο, τις συναντήσεις και τις εκδηλώσεις που οργάνωσε η Enterprise Greece.
Στην κεντρική εκδήλωση της ελληνικής αντιπροσωπείας «Nautical Networking Event» καλεσμένος ήταν ο διευθυντής της boot Düsseldorf, Petros Michelidakis (στην κεντρική φωτο).
«Eντυπωσιαστήκαμε από το ενδιαφέρον που προσελκύει η Ελλάδα ως επιχειρηματικός εταίρος» είπε ο P. Michelidakis στο newmoney. «Υπάρχει ακόμη τεράστια δυναμική για περαιτέρω ανάπτυξη στο θαλάσσιο τουρισμό της Ελλάδας, αλλά χρειάζεται μια αυστηρή και πειθαρχημένη στρατηγική. Η Ελλάδα είναι ήδη ένας προορισμός πολυτελείας, αλλά θα γίνεται όλο και πιο σημαντικός προορισμός στο μέλλον, δεδομένων των επενδύσεων που έγιναν σε μαρίνες πολυτελείας και σε καταλύματα. Καθώς, όμως, και άλλες περιοχές στον κόσμο είναι πολύ πρόθυμες να καθιερώσουν το yachting στις τουριστικές τους προσφορές, είναι κρίσιμο για την Ελλάδα να επενδύσει τώρα στις απαραίτητες υποδομές. Οι κύριες βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα αφορούν στον αριθμό των μαρινών και των δυνατοτήτων ελλιμενισμού, κάτι που ισχύει και για πολλά άλλα μέρη της Ευρώπης. Η Ελλάδα θα διατηρήσει και θα επεκτείνει τον yachting τουρισμό της εάν υλοποιηθούν τα σχέδια για την κατασκευή νέων μαρινών και ναυπηγείων για ανακατασκευή.»
Μέση δαπάνη 4.500 ευρώ την εβδομάδα
Η Ελλάδα σχεδιάζει να προσθέσει πάνω από 5.000 νέες θέσεις ελλιμενισμού. Παράλληλα, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αναμένεται να χρηματοδοτηθούν έργα για την αναβάθμιση των υποδομών, τη βελτίωση της προσβασιμότητας των εγκαταστάσεων και την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών των τουριστικών λιμένων.
«Ο θαλάσσιος τουρισμός έχει αποκτήσει τεράστια δυναμική τα τελευταία χρόνια» σημειώνει ο P. Michelidakis.
«Όπως και με το κάμπινγκ, οι άνθρωποι έμαθαν να τον αγαπούν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η αύξηση των ταξιδιών με σκάφη ή μεσαίου μεγέθους γιοτ συνεχίζεται, καθώς αποτελούν πραγματικές εξοχικές κατοικίες όπου μπορεί κάποιος να περάσει χρόνο με όλη την οικογένεια. Οι επισκέπτες του boot Düsseldorf μπορούν να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 4.500 ευρώ για ένα ναυλωμένο σκάφος την εβδομάδα. Η προστιθέμενη αξία του θαλάσσιου τουρισμού είναι πολύ υψηλότερη από ό,τι ξοδεύει ο μέσος τουρίστας που διαμένει σε ξενοδοχεία και οι τοπικές κοινότητες μπορούν να αναπτυχθούν επενδύοντας αυτό το εισόδημα για τις απαραίτητες υποδομές. »
Καθώς ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί πηγή σημαντικών εσόδων για τις χώρες προορισμού, ο ανταγωνισμός στη Μεσόγειο εντείνεται. Στο «παιχνίδι» μπαίνουν πλέον δυναμικά Αίγυπτος και Σαουδική Αραβία, με προσφορά νέων υπηρεσιών και υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων. Μάλιστα η Αίγυπτος προσφέρει και βίζα τριών μηνών για όσους ταξιδεύουν με σκάφη.
«Το σκάφος γίνεται όλο και πιο ελκυστικό λειτουργώντας ως εξοχική κατοικία, επειδή, σε αντίθεση με μια εξοχική κατοικία, ο ταξιδιώτης δεν είναι δεμένος σε έναν προορισμό και μπορεί να συνδυάσει μια ποικιλία από θαλάσσια σπορ. Το κομμάτι της ναύλωσης γνωρίζει μοναδική άνθιση, ειδικά στην περιοχή της Μεσογείου, και αναμένουμε ότι θα γνωρίσει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση και επέκταση της σεζόν τα επόμενα χρόνια. Η Ελλάδα έχει προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια και αύξησε τη συμμετοχή της στο boot Düsseldorf με εξαιρετικά Ribs, Boats και Yachts αλλά και αντιπροσωπεύοντας τις καλύτερες ευκαιρίες για ναύλωση και ναυτικό τουρισμό.»
Η ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού στηρίζεται από τη στροφή στην πράσινη μετάβαση, γεγονός που καταγράφηκε και στη boot Düsseldorf.
«Η κοινότητα των φανατικών των θαλάσσιων σπορ ενδιαφέρεται εξαιρετικά για τη διατήρηση της θάλασσας, κάτι που φάνηκε σε πολλά σημεία στο boot Düsseldorf. Πρώτα απ ‘όλα, τα προϊόντα που σχετίζονται με αυτό το σημαντικό θέμα αυξάνονται μαζικά. Από βιώσιμα υλικά κατασκευής σκαφών έως συστήματα πρόωσης μηδενικών εκπομπών, όλα παρουσιάζονται κατά την εκκίνηση. Επιπλέον, η “μπλε αποβάθρα καινοτομίας”» στο boot Düsseldorf εστίασε στον αειφόρο τουρισμό, στους εναλλακτικούς κινητήρες και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας. Σε αυτό το φόρουμ αειφορίας, η βιομηχανία, η πολιτική, η επιστήμη και η κοινωνία συζήτησαν και παρουσίασαν λύσεις στο δρόμο προς το «Mission Net Zero». Παρουσιάστηκαν επίσης βιώσιμες ιδέες για τη “μαρίνα του αύριο”. Η καμπάνια μας “αγάπα τον ωκεανό σου” παρουσίασε έργα που ήδη αυξάνουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με την προστασία του κλίματος και τη διατήρηση των ωκεανών.»
Διαβάστε ακόμη:
Μεγάλα έργα άνω των 2,5 δισ. ευρώ παραδίδονται μέσα στο 2024 (pics)
Η υπερθέρμανση του πλανήτη εκτοπίζει τις τίγρεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ