Περαιτέρω αύξηση της ζήτησης προβλέπεται για τον κλάδο της κρουαζιέρας τα επόμενα χρόνια, ο οποίος όχι μόνο ανάρρωσε από την κρίση της πανδημίας αλλά έχει ξεπεράσει τα επίπεδα που βρισκόταν πριν το πέρασμα του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με το Reuters, που επικαλείται στοιχεία από την Cruise Lines International Association, ο κλάδος της κρουαζιέρας αναμένει αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης κατά 10% παραπάνω επιβάτες μέχρι το 2028 σε σχέση με τα 31,7 εκατ. που προσέλκυσε το 2023.

Για το λόγο αυτό οι εταιρείες έχουν ήδη παραγγείλει 57 νέα κρουαζιερόπλοια τα οποία θα προστεθούν στα περίπου 300 που βρίσκονται σε κυκλοφορία στις θάλασσες διεθνώς.

Παράλληλα οι εταιρείες προσπαθούν να προσαρμόσουν, όπως μπορούν, τα κρουαζιερόπλοια στη νέα πράσινη εποχή υιοθετώντας περισσότερα πράσινα μέτρα για τη μείωση των ρύπων. Εξάλλου, όσες λειτουργούν στον ευρωπαϊκό χώρο είναι υποχρεωμένες να ευθυγραμμιστούν με τους νέους περιβαλλοντολογικούς κανόνες της ΕΕ μέχρι το 2030.

Πάντως, ως αγκάθι για τον κλάδο θεωρούνται οι διογκούμενες αντιδράσεις σε αρκετές χώρες, κυρίως της Ευρώπης, για το φαινόμενο του υπερτουρισμού. Μάλιστα, στο επίκεντρο βρίσκεται η Βαρκελώνη, η κοινή γνώμη της οποίας έχει ήδη αρχίσει να «δείχνει» τα… δόντια της απέναντι στις ορδές των τουριστών.

Στο πλαίσιο αυτό ο δήμαρχος της ισπανικής πόλης, που αποτελεί και το μεγαλύτερο λιμάνι για κρουαζιερόπλοια στην Ευρώπη, Ζάουμε Κολμπόνι ανακοίνωσε – σε δηλώσεις του στο Reuters – πως οι δημοτικές αρχές θα επιδιώξουν να προχωρήσουν σε μια νέα συμφωνία που θα μειώσει αισθητά τον αριθμό τον ημερήσιων αφίξεων από τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Θυμίζουμε πως πρόκειται για τον ίδιο αριστερό δήμαρχο που έκανε αίσθηση διεθνώς αποφασίζοντας πρόσφατα να μπει μπλόκο στις άδειες για βραχυχρόνια μίσθωση διαμερισμάτων τύπου Airbnb στη Βαρκελώνη για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της στέγασης για τους ντόπιους.

«Η τουριστο-φοβία δεν είναι πρόβλημα μόνο για την Ισπανία, αλλά επίσης για τη Γαλλία και άλλες μεσογειακές χώρες, όμως οι επισκέπτες έχουν γίνει πιο ευαίσθητοι σε σκηνές που έλαβαν χώρα σε περιοχές όπως η Βαρκελώνη» τόνισε η ευρωπαϊκή επικεφαλής του CLIA, Μαρί Καρολίν Λορέντ σε σημερινές δηλώσεις της από τη Μαδρίτη. Μάλιστα, προανήγγειλε στροφή των εταιρειών κρουαζιέρας σε εναλλακτικές διαδρομές και προορισμούς, σε χώρες που εξακολουθούν να δείχνουν φιλική διάθεση προς τους τουρίστες.