Μανιφέστο συνέταξαν 50 διεθνείς οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στον ευρωπαϊκό τουριστικό και ταξιδιωτικό κλάδο συμπεριλαμβανομένου της CLIA που εκπροσωπεί την κρουαζιέρα.
Ειδικότερα επισημαίνουν ότι η δημόσια ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό μέλημα των κυβερνήσεων και αναγνωρίζουν τις κατευθυντήριες γραμμές που εξέδωσε για τον κορωνοϊό ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας με την ισχυρή υποστήριξη του UNWTO και υπογραμμίζουν:
«Ταξιδιωτικοί περιορισμοί που που είναι αυστηρότεροι από αυτές τις συστάσεις ενδέχεται να προκαλέσουν περιττό συναγερμό, διαταραχές και δυσμενείς οικονομικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς. Μεταφέρουμε ένα μήνυμα αλληλεγγύης προς το λαό της Κίνας» και προσθέτουν: «Πρέπει να στηριχθούμε στην κληρονομιά της σε αυτή τη δύσκολη στιγμή για να διασφαλίσουμε ότι οι Κινέζοι επισκέπτες είναι ευπρόσδεκτοι και σεβαστοί σε όλη την Ευρώπη. Από τη διευκόλυνση της έκδοσης θεωρήσεων σε ελκυστικές προσφορές, ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να συνεργαστούν για να επιτρέψουν και να υποστηρίξουν μια ισχυρή ανάκαμψη».
Η αγορά κρουαζιέρας σε Ασία-Ειρηνικό, αν και αυξάνεται, παραμένει σχετικά μικρή σε σύγκριση με άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο. Το 2018, το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχουν τελικοί αριθμοί, 28,5 εκατ. επιβάτες ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια εταιρειών κρουαζιέρας μέλη της CLIA, που εκπροσωπεί πάνω από το 90% του κλάδου. Από αυτούς τους επιβάτες, περίπου 8-9% (ή 2,5 εκατ.) ήταν από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο. Επίσης η αγορά της Κίνας ως προορισμός εκτιμάται περίπου στο 5%».
Η Μαρία Δεληγιάννη, Περιφερειακός Εκπρόσωπος CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο δήλωσε στη ΝΜ:
«Τα κρουαζιερόπλοια συνεχίζουν να λειτουργούν όπως συνήθως στα περισσότερα μέρη του κόσμου, αν και με ενισχυμένα μέτρα ελέγχου.
Κάποιες εταιρείες έχουν πράγματι μεταφέρει τα πλοία τους σε άλλες γραμμές, κάτι το οποίο δείχνει την ετοιμότητα, εγρήγορση και προσαρμοστικότητα του κλάδου».