Φωτιές άναψαν οι σημερινές ανακοινώσεις από πλευράς της Περιφέρειας Αττικής για τον τουρισμό της πρωτεύουσας, με το δήμο Αθηναίων να δηλώνει ότι δεν ανέχεται «κηδεμόνες» στη διαχείριση της τουριστικής εικόνας του.

Σήμερα ο Περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, παρουσίασε σε ειδική ημερίδα το Μηχανισμό Στρατηγικής Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού DMMO της Περιφέρειας Αττικής, με τον χαρακτηριστικό τίτλο «The Greater Athens Region» για να έρθει λίγο αργότερα η… απάντηση από τον δήμο Αθηναίων: «Με έκπληξη και προβληματισμό πληροφορηθήκαμε την απόφαση της Περιφέρειας Αττικής να προχωρήσει στη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης τουριστικού προϊόντος για όλη την Αττική, υπό την ονομασία «The Greater Athens Region», αδυνατώντας παράλληλα να αντιληφθούμε το νόημα και τη στόχευση του συγκεκριμένου μηνύματος. Η πρωτεύουσα της χώρας διαθέτει ήδη, μέσω της Αναπτυξιακής Αθήνας Α.Ε., έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό διαχείρισης και προώθησης του τουριστικού της προϊόντος μέσω του DMMO (Destination Management & Marketing Organization) και του Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού, φορείς που λειτουργούν με στρατηγικό σχεδιασμό, βασισμένο στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της Αθήνας».

Η επιχειρούμενη δημιουργία ενός υπερκείμενου φορέα, που θα «καθοδηγεί» τον τουρισμό ολόκληρης της Αττικής, εγείρει σύμφωνα με την ηγεσία του δήμου Αθηναίων βασικά ερωτήματα:

1. Πώς χρησιμοποιείται το όνομα «Athens» για τη δημιουργία ενός φορέα που επιχειρεί να παρακάμψει τον Δήμο Αθηναίων;

2. Γιατί αγνοείται επιδεικτικά ο υφιστάμενος DMMO του Δήμου, που έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά του;

«Η δημιουργία μιας υπερκείμενης δομής, που θα απορροφήσει ή θα υποκαταστήσει τις τοπικές πρωτοβουλίες, δεν αποτελεί πρόοδο, αλλά οπισθοδρόμηση. Αντί να ενισχύουμε την αποκέντρωση και την αυτονομία των δήμων, οδηγούμαστε σε ένα κεντρικοποιημένο και γραφειοκρατικό μοντέλο, που προσπαθεί να υποκαταστήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ βαθμού και τη δυνατότητα να διαμορφώνουν τη δική τους στρατηγική.
Ο Δήμος Αθηναίων είναι ανοιχτός σε στρατηγικές συνεργασίες, ωστόσο δεν χρειάζεται καθοδήγηση ούτε έλεγχο στη διαχείριση και ανάδειξη του τουριστικού του προϊόντος. Η τουριστική στρατηγική και η εφαρμογή της στην πόλη μας, είναι και θα είναι αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα του Δήμου, χωρίς παρεμβάσεις και κηδεμονίες», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Οι τέσσερις άξονες του DMMO της Περιφέρειας Αττικής

Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, ο DMMO «The Greater Athens Region» λειτουργεί ως πλατφόρμα σύνδεσης φορέων, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη συνοχή και την ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Δημιουργεί τις συνθήκες για καινοτόμες συνεργασίες, ενσωματώνοντας τις αρχές της βιωσιμότητας και της ποιοτικής τουριστικής εμπειρίας.

Ο κ. Χαρδαλιάς έκανε λόγο για «ολιστική στρατηγική για την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού στο Λεκανοπέδιο», που στηρίζεται σε τέσσερις θεμελιώδεις στρατηγικούς άξονες:

1. Ανθεκτικές και σύγχρονες υποδομές, ως βασική προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα στον τουριστικό τομέα, με έμφαση σε δράσεις – με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα – που εντάσσονται στο πρόγραμμα των 280+1 έργων για την επόμενη τετραετία σε όλη την Αττική, όπως έχουν ήδη παρουσιαστεί από τον Περιφερειάρχη. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην αναβάθμιση της συνδεσιμότητας και των μεταφορών, στον πολιτιστικό πλούτο της Αττικής, καθώς και στο νέο μητροπολιτικό πάρκο «Αέναον» στον Φαληρικό Όρμο, που ολοκληρώνει την ανάπλαση της Αθηναϊκής Ριβιέρας.

2. Ανάδειξη της ταυτότητας και διαχείριση των τουριστικών ροών, μέσα από μία βιώσιμη τουριστική στρατηγική και για τους δώδεκα μήνες του χρόνου.

3. Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της ποιότητας ζωής με τρόπο που το τουριστικό προϊόν θα δημιουργεί υπεραξία για όλη την κοινωνία.

4. Προώθηση της Καινοτομίας και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, με τη λειτουργία ενός «Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Προορισμού», καθώς και του Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης.

Στην εκδήλωση έδωσε το «παρών» και η Υφυπουργός Τουρισμού, Άννα Καραμανλή, ενώ ο πρόεδρος της «Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε.», Δημήτρης Φραγκάκης, τόνισε τη σημασία της λειτουργίας του DMMO της Περιφέρειας για την περαιτέρω ισχυροποίηση του αποτυπώματος της Αττικής στη διεθνή τουριστική αγορά. Η πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Αντζελα Γκερέκου αναφέρθηκε στην επιδίωξη στοχευμένων συνεργειών με την Περιφέρεια Αττικής, έτσι ώστε – μέσα από τα 17 γραφεία του Οργανισμού ανά τον κόσμο – να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η δυναμική του brand «Αττική». 

Διαβάστε ακόμη 

Barclays: Σε σταυροδρόμι οι αγορές υπό την απειλή των δασμών Τραμπ (γραφήματα) 

Ελένη Τσατσαρωνάκη (Το Μάννα): Tο εργοστάσιο στην Αττική και η στροφή στο snacking (pics) 

Φυσικό αέριο: Οι τιμές στην Ευρώπη πέφτουν λόγω άφθονων ροών LNG και… καιρού (γράφημα) 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα