search icon

Τουρισμός

«Χρυσός» ο Μαραθώνιος για τον τουρισμό της Αθήνας

City break προορισμός γίνεται η πρωτεύουσα, έχει ήδη ξεπεράσει τις προβλέψεις επισκεψιμότητας που είχαν γίνει στο παρελθόν - Μεγάλο αγκάθι οι υποδομές της πόλης, τα ωράρια στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η ασφάλεια και η καθαριότητα

Ως προορισμός για σύντομες αποδράσεις καθιερώνεται σταδιακά η Αθήνα, η οποία κερδίζει έδαφος μεταξύ των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, όπως αποδεικνύουν στην πράξη τα νούμερα των Σαββατοκύριακων από το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Φέτος η πρωτεύουσα διανύει την καλύτερη τουριστική της χρονιά, έχοντας ξεπεράσει τις προβλέψεις που είχαν γίνει προ ετών για τη μελλοντική της επισκεψιμότητα, με τους τουριστικούς φορείς της πόλης να καταθέτουν ανοικτά τώρα τον προβληματισμό αλλά και την ανησυχία τους για το κατά πόσον υποδομές και υπηρεσίες καλύπτουν επάξια τις ανάγκες πρωτίστως των κατοίκων, αλλά και των επισκεπτών της Αθήνας.

Τα νούμερα του Μαραθωνίου

Το Σαββατοκύριακο (9 και 10/11) κατά το οποίο η πρωτεύουσα είχε την τιμητική της λόγω του μεγάλου αθλητικού γεγονότος του 41ου Μαραθωνίου, η επιβατική κίνηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας άγγιξε τους 309.000 επιβάτες για το διάστημα από τις 8 έως τις 11 Νοεμβρίου. Καλύτερη ημέρα ήταν η Δευτέρα, όπου καταγράφηκε και η μεγαλύτερη κίνηση με κοντά στους 85.000 ταξιδιώτες.

Η αύξηση μέσα σε έναν χρόνο, σε σύγκριση δηλαδή με το αντίστοιχο περσινό Σαββατοκύριακο του 40ού Μαραθωνίου, αντιστοιχεί σε ένα +14%. Πέρυσι, το αντίστοιχο διάστημα του Μαραθωνίου (10-13 Νοεμβρίου) η συνολική επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ξεπέρασε τις 271.000, με τη Δευτέρα επίσης να αποτελεί την πιο «δυνατή» ημέρα με περίπου 75.000.

Το διψήφιο ποσοστό αύξησης μέσα σε έναν χρόνο δεν αποδίδεται τόσο στη διοργάνωση του Μαραθωνίου όσο στη γενικότερη άνοδο της Αθήνας ως προορισμού, όπως σχολίαζαν σχετικά πηγές του αεροδρομίου.

Κι αυτό γιατί το αμέσως προηγούμενο του Μαραθωνίου τετραήμερο, 1-4 Νοεμβρίου, η επιβατική κίνηση ήταν ελαφρώς υψηλότερη, λίγο πάνω από τους 314.000 ταξιδιώτες, νούμερο που θα αποκλιμακώνεται σταδιακά μέσα στις επόμενες εβδομάδες, όπως παραδοσιακά γίνεται τον Νοέμβριο, με τη σταδιακή ολοκλήρωση των καλοκαιρινών προγραμμάτων των αεροπορικών.

Από την άλλη πλευρά, το μεγάλο γεγονός του Μαραθωνίου δεν παύει να αποτελεί ένα απτό παράδειγμα για το πώς η Αθήνα αλλά και άλλοι προορισμοί ανά την Ελλάδα θα πρέπει να χτίσουν σταδιακά το τουριστικό τους προϊόν με συμπληρωματικές εμπειρίες και δραστηριότητες, προσδίδοντας διττή προστιθέμενη -τουριστική και οικονομική- αξία. Είναι ενδεικτικό ως προς τα φετινά νούμερα του Μαραθωνίου ότι πέραν της συμμετοχών των 73.000 δρομέων σε όλες τις αποστάσεις, από 152 χώρες (σ.σ.: σε 18.000 υπολογίστηκαν οι συμμετοχές από το εξωτερικό), συνολικά τα έσοδα για την αγορά από τη διοργάνωση υπολογίζονται σε 45 εκατ. ευρώ σε ένα εύρος πέντε ημερών.

«Ο Μαραθώνιος αποτελεί για το τριήμερο αυτό του Νοεμβρίου μία σημαντική ένεση με μεγάλη κινητικότητα και πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας», δηλώνει ο νέος πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) Ευγένιος Βασιλικός, προσθέτοντας ότι «μετά, λόγω και της εποχικότητας, διαπιστώνουμε παραδοσιακά μια μείωση στη ζήτηση. Η φετινή χρονιά για τα ξενοδοχεία υπολογίζουμε ότι μπορεί να κλείσει σε πληρότητες -ίσως- ελαφρώς χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, τα έσοδα όμως θα είναι αυξημένα λόγω και της ανόδου των τιμών των δωματίων, όπως αυξημένα είναι και τα επιμέρους κόστη».

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, η πρωτεύουσα έχει φτάσει ήδη σε ένα επίπεδο όπου έχει ξεπεράσει τις προβλέψεις επισκεψιμότητας που είχαν γίνει στο πρόσφατο παρελθόν (σ.σ.: κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις προβλέψεις για την επιβατική κίνηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τους στόχους να έχουν ήδη ξεπεραστεί). «Σε αυτή τη συγκυρία λοιπόν αυτό που πρέπει να πούμε είναι ότι ενώ η πόλη θα μπορούσε να πηγαίνει ακόμη καλύτερα, έχουμε τα γνωστά θέματα των υποδομών, των ωραρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, της κίνησης, της ασφάλειας, της καθαριότητας κ.ά., που έρχονται να προστεθούν στα πάγια μεγάλα αιτήματα του κλάδου για τις πιο βαριές και μεγάλες υποδομές, όπως ένα μεγάλο συνεδριακό κέντρο».

Από την πλευρά της, η ΕΞΑΑΑ έχει θέσει επανειλημμένα το θέμα της επάρκειας των υφιστάμενων υποδομών (ύδρευση, αποχέτευση, οδικά δίκτυα κ.λπ.), αλλά και της λειτουργίας, συντήρησης και διαχείρισής τους.

Οι ξενοδόχοι προτείνουν επίσης οι μελέτες περί φέρουσας ικανότητας του προορισμού που προσφάτως δρομολογήθηκαν τόσο από την Περιφέρεια Αττικής όσο και από τον Δήμο Αθηναίων να αναδείξουν ιδιαίτερα τη σημασία του παράγοντα «υφιστάμενη γενική και ειδική υποδομή» και την ανάγκη συνεχούς βελτίωσης και προσαρμογής της στις εξελίξεις. «Θεωρούμε αναγκαίο να θωρακιστεί το συντομότερο εφικτό η Αθήνα, καθώς όλοι καθημερινά παρατηρούμε πόσο πολύ δοκιμάζονται οι αστικοί -ειδικά- προορισμοί και οι πολίτες τους, διεθνώς, δεχόμενοι απανωτές πιέσεις λόγω κλιματικής αλλαγής, ακραίων καιρικών φαινομένων, παλαιότητας υποδομών, ανεπάρκειας ή απουσίας υποδομών κ.λπ.», αναφέρουν οι ξενοδόχοι της πόλης, προσθέτοντας ότι οι επιλογές -και στα θέματα γενικής και ειδικής υποδομής της πόλης- θα ήταν σκόπιμο να συμπεριλαμβάνουν την παράμετρο «προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού» και όχι ποσοτικού.

Διαβάστε ακόμη 

Τα υπερέσοδα φέρνουν μείωση φόρων – Το επενδυτικό πρόγραμμα μαμούθ και οι μεγάλες προτεραιότητες της επόμενης τριετίας

Προϋπολογισμός 2025: Στα 18,8 δισ. «φούσκωσε» φέτος το κόστος για 1.116 φοροαπαλλαγές (πίνακας)

Ενέργεια: Σαββατοκύριακο με τιμές – «ανάσα» στη χονδρεμπορική αγορά (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version