search icon

Τουρισμός

Υπερτουρισμός: Στη Βαρκελώνη αφαίρεσαν διαδρομή τουριστικού λεωφορείου από τους χάρτες Google (tweet)

Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, φαίνεται ότι το δημοτικό συμβούλιο της πόλης ήταν υπεύθυνο για την κατάργηση της διαδρομής του λεωφορείου

Καθώς πλησιάζει η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος, τίθεται ένα διαχρονικό ερώτημα: μία πόλη είναι για όσους ζουν εκεί ή «ανήκει» σε ολόκληρο τον κόσμο; Το τελευταίο επεισόδιο σε αυτή την άτυπη διαμάχη προέρχεται από τη Βαρκελώνη.

Το λεωφορείο Νο. 116 πηγαίνει στο πάρκο Güell του Antoni Gaudí, έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της πόλης. Ωστόσο, ο συνωστισμός στη γειτονιά και τα λεωφορεία ώθησε το δημοτικό συμβούλιο να αφαιρέσει τη διαδρομή του λεωφορείου από τους χάρτες της Google και της Apple. Έτσι, η πρόσβαση στο Park Güell είναι πλέον πιο δύσκολη για τους τουρίστες – κάτι που δεν ενοχλεί καθόλου τους ντόπιους.

Οι κάτοικοι του La Salut δηλώνουν ενθουσιασμένοι με την ανορθόδοξη προσέγγιση για την αποτροπή του πλήθους των τουριστών. Ειδικά οι ηλικιωμένοι που επλήγησαν σημαντικά με τον αδιάκοπο συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η υπηρεσία λειτουργεί με ένα συμπαγές μίνι λεωφορείο 20 θέσεων το οποίο είναι αρκετά μικρό για να στριμώχνεται στα στενά δρομάκια της περιοχής, αλλά γεμίζει γρήγορα. «Παλιότερα, το λεωφορείο ήταν τόσο γεμάτο, ακόμη και άνθρωποι με μπαστούνια δεν μπορούσαν να ανέβουν», είπε η Λουζ Λόπεζ, 75 ετών, στην ισπανική ειδησεογραφική ιστοσελίδα elDiario.es.

«Γελάσαμε με την ιδέα στην αρχή», δήλωσε ο César Sánchez, ένας τοπικός ακτιβιστής, στη βρετανική εφημερίδα The Guardian. «Αλλά είμαστε έκπληκτοι που το μέτρο ήταν τόσο αποτελεσματικό».

Ποιος αφαίρεσε τη διαδρομή του λεωφορείου της Βαρκελώνης από τους Χάρτες GoogleΑν και δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, φαίνεται ότι το δημοτικό συμβούλιο της Βαρκελώνης ήταν υπεύθυνο για την κατάργηση της διαδρομής του λεωφορείου. Μιλώντας στον Guardian, ο Albert Batlle, αντιδήμαρχος ασφάλειας και συνύπαρξης στο δημοτικό συμβούλιο, είπε: «Χρειαζόμασταν να εξαλείψουμε τις αναφορές στους 116 στο Διαδίκτυο». Αρνήθηκε να παραδεχτεί ή να αρνηθεί ότι το συμβούλιο βρισκόταν πίσω από την κίνηση, αλλά ένας εκπρόσωπος της Google είπε ότι τα δρομολόγια των λεωφορείων μπορούσαν να διαγραφούν μόνο μετά από αίτημα του συμβουλίου. «Το επόμενο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να αφαιρέσουμε ολόκληρο το Park Güell από τους Χάρτες Google», αστειεύτηκε ο Sánchez, ο οποίος πέρασε τα τελευταία οκτώ χρόνια πιέζοντας το συμβούλιο να αντιμετωπίσει το ζήτημα.

Και αυτό δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Όπως θυμίζει το Bloomberg, η Νέα Υόρκη έχει θέσει αυστηρούς περιορισμούς στην Airbnb σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει την προσφορά διαμερισμάτων για τους κατοίκους της πόλης και όχι για τους τουρίστες. Το Άμστερνταμ λέει στους Βρετανούς «τουρίστες για πάρτι» να μην επισκέπτονται την πόλη, επειδή φοβούνται ότι επιδίδονται σε πολύ ποτό, ναρκωτικά και σεξ. Η Ιαπωνία αυξάνει την τιμή των τρένων bullet για τους τουρίστες κατά 70%. Η Βενετία χρεώνει στους ημερήσιους ταξιδιώτες πέντε ευρώ την επίσκεψη.

Και μετά υπάρχει η ανεπίσημη αποθάρρυνση: Οι ιθαγενείς του Μεντεγίν της Κολομβίας, πήγαν πρόσφατα σε μπαρ με πολύ τουρισμό και διαδήλωσαν ενάντια στους θαμώνες. Στην Ισπανία, διαδηλωτές κατά των τουριστών στοχεύουν παραλίες και εστιατόρια.

Το Άμστερνταμ έχει μια πιο δύσκολη πρόκληση. Η Βαρκελώνη και η Βενετία έχουν μερικά μοναδικά αξιοθέατα και τοποθεσίες που μπορούν να τιμολογηθούν σε υψηλότερα επίπεδα, με εξαίρεση που ισχύει για όσους δεν πληρώνουν. Αντίθετα, για πολλούς τουρίστες του Άμστερνταμ τα αξιοθέατα είναι το ποτό, το ποτό και το σεξ, τα οποία έχουν τιμές που καθορίζονται σε βασικά ανταγωνιστικές αγορές.

Διαβάστε ακόμη:

Lavipharm: Sale and Leaseback του εργοστασίου και εξαγορές νέων φαρμάκων ενόψει

Τουρισμός: Αυξημένες κατά 15,7% οι διεθνείς αεροπορικές και οδικές αφίξεις το α’ 3μηνο στα 2,8 εκατομμύρια (πίνακας)

Voria: Στόχος η εκκίνηση το 2024 για το project των €250 εκατ. στο Μαρούσι – Ολοκλήρωση στην 3ετία (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version