search icon

Τουρισμός

Οι αεροπορικές λαμβάνουν θέση για ακόμα καλύτερες επιδόσεις τη σεζόν του 2024 (pics)

Υψηλές επιδόσεις και στη χειμερινή περίοδο για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ καλύτερη από ποτέ φέτος είναι η εικόνα του Νοεμβρίου στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Την ίδια στιγμή που η Αθήνα σέρνει τον χορό με υψηλές επιδόσεις στην παραδοσιακά χαμηλή σεζόν του χειμώνα, οι αεροπορικές λαμβάνουν από τώρα θέση για το 2024, προσβλέποντας στη σταδιακή εκκίνηση νωρίτερα, από τον Μάρτιο, στους μεγαλύτερους προορισμούς ανά την Ελλάδα, με στόχο την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, έστω στα δύο άκρα της σεζόν.

Και αν σύμφωνα με τους επιτελείς της Fraport Greece, που διαχειρίζεται 14 από τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας (μεταξύ των οποίων και αυτά που δέχονται μεγάλο όγκο της επιβατικής κίνησης, όπως τα Χανιά, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Μύκονος, η Σαντορίνη και φυσικά η Θεσσαλονίκη), τον Ιανουάριο θα έχουν φανεί οι πραγματικές βουλές των αεροπορικών για τη σεζόν του 2024, ήδη ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, η Aegean, δίνει το στίγμα για περισσότερες διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις κατά 10% στο πρώτο τρίμηνο του 2024 -και δη για τον Μάρτιο- σε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς.

Σημειωτέον ότι παραδοσιακά και λόγω της υψηλής εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού, το πρώτο τρίμηνο είναι το ασθενέστερο κάθε χρονιάς. Παρ’ όλα αυτά, ήδη από τις αρχές του 2023 η Aegean είδε για πρώτη φορά αναστροφή κλίματος και δυναμική στην επιβατική κίνηση του πρώτου τριμήνου του 2023, ακολουθώντας τελικά πιο επιθετική πολιτική και για το πρώτο τρίμηνο του 2024 με αύξηση των διαθέσιμων θέσεων στο δίκτυό της.

«Θέλουμε όλων των ειδών τον τουρισμό, γιατί είναι μεγάλη η διάχυση του κλάδου σε όλη την Ελλάδα», δήλωσε προ ημερών στο μεγάλο συνέδριο για τον τουρισμό που οργάνωσε το «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, προσθέτοντας ότι «θέλουμε διάχυση σε είδη, σε μέρη και σε διάρκεια».

Ευτύχης Βασιλάκης, πρόεδρος της Aegean: «Η Aegean αυξάνει κατά 10% τις διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις το πρώτο τρίμηνο του 2024 -και δη για τον Μάρτιο- σε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς»

Διεύρυνση του δικτύου εξωτερικού σχεδιάζει και η έτερη εγχώρια αεροπορική, η Sky Express του ομίλου Γρύλου, έχοντας παράλληλα ενισχύσει τις διαθέσιμες θέσεις της μέσα στη χειμερινή περίοδο, ενώ και οι ξένες αεροπορικές βλέπουν ισχυρή δυναμική για ελληνικούς προορισμούς, εκκινώντας και αυτές νωρίτερα από αεροδρόμια εκτός, αλλά και εντός Ευρώπης, ακόμη και από λιγότερο «παραδοσιακούς» ευρωπαϊκούς προορισμούς για τη χώρα μας.

Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της Delta Airlines από τις ΗΠΑ και τη Βοστόνη, της Gulf Air, της Etihad Airways και της Kuwait Airways από τις Χώρες του Κόλπου ή στην περίπτωση της Volotea για συνδέσεις με περιφερειακά ευρωπαϊκά αεροδρόμια, ή της SAS για προγραμματιζόμενα δρομολόγια την άνοιξη από τη Σουηδία κ.ο.κ.

Η χειμερινή περίοδος

Τον θετικό βηματισμό του φετινού καλοκαιριού πάντως ακολουθεί και η χειμερινή περίοδος, με επίκεντρο, όπως είναι εύλογο, τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, ενώ καλύτερη από ποτέ φέτος είναι η εικόνα του Νοεμβρίου στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια:

«Είναι ένας πολύ καλός Νοέμβριος για τα περιφερειακά αεροδρόμια με αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 15%, με δεδομένα και τα κίνητρα που δίνονται για τις αεροπορικές», δηλώνει ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, η οποία παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα τις φετινές επιδόσεις των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος).

Για το δεκάμηνο του 2023 τα 14 αεροδρόμια είχαν συνολική κίνηση 32,3 εκατομμυρίων επιβατών, στο +8,4% έναντι του προηγούμενου ρεκόρ του 2022, ή +12% έναντι της περιόδου Ιανουαρίου – Οκτωβρίου του 2019. Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα, υπάρχουν δύο βασικά είδη για τις αεροπορικές, το πρώτο στο διεθνές δίκτυο που ξεκίνησε το 2018, όπου στη διάρκεια των χειμερινών μηνών οι αεροπορικές έχουν έκπτωση 7 ευρώ ανά επιβάτη για νέα διεθνή δρομολόγια που θα προσθέσουν.

Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece: «Είναι ένας πολύ καλός Νοέμβριος για τα περιφερειακά αεροδρόμια, με αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 15%»

«Συνολικά με αυτό το κίνητρο έχουν επιβραβευτεί 14 νέα διεθνή χειμερινά δρομολόγια, κατά βάση από Θεσσαλονίκη, η οποία βρίσκεται σε τροχιά πλήρους ανάκαμψης. Επιπλέον, πρόσφατα εισαγάγαμε το κίνητρο για ανάπτυξη της κίνησης τους περιφερειακούς μήνες στα δύο άκρα της σεζόν με έκπτωση από 25%-50% επί των τελών για κάθε επιπλέον επιβάτη για οποιονδήποτε από τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο, Μάρτιο και Απρίλιο. Από τον Οκτώβριο, τον πρώτο μήνα εφαρμογής του κινήτρου, ήδη 62 αεροπορικές έλαβαν έκπτωση, με αύξηση κατά 7% της διεθνούς επιβατικής κίνησης τον Οκτώβριο και κατά 14% τον Νοέμβριο -άρα στο δίμηνο έχουμε 200.000 επιπλέον τουρίστες στα 14 αεροδρόμια».

Τον καλύτερο Νοέμβριο διανύει και το αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο ήδη έχει ξεπεράσει τα επίπεδα προ πανδημίας, σε ποσοστό σχεδόν 10% στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου. Στις top αγορές εισερχόμενου τουρισμού μέχρι στιγμής για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και ακολουθεί η Γαλλία, ενώ το Ισραήλ ήταν στο top 10 των αγορών για τον Οκτώβριο, ωστόσο μετά, λόγω του πολέμου, όπως είναι εύλογο, σημειώθηκε πολύ χαμηλή κινητικότητα, με λίγες χιλιάδες ταξιδιώτες που ταξιδεύουν για επαναπατρισμό.

Πάντως η αύξηση της συνολικής κίνησης στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» φέτος τον χειμώνα είναι εντυπωσιακή, εξ ου και η επισήμανση του κ. Βασιλάκη ότι η Αθήνα, που παραδοσιακά έχει πολλούς Ισραηλινούς τον χειμώνα, πάει φέτος τόσο καλά, ώστε οι δεδομένες απώλειες σε επίπεδο κίνησης από τη συγκεκριμένη αγορά θα καλυφθούν. Από την άλλη πλευρά, έστω κι αν η ζήτηση εξακολουθεί να είναι ανοδική τόσο από το ξένο, όσο και το ελληνικό ταξιδιωτικό κοινό, «οι πρόσφατες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή», σύμφωνα με τη διοίκηση της Aegean, «δείχνουν ότι θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό και ευμετάβλητο περιβάλλον, όπου οι συνθήκες και η προβλεψιμότητα θα παραμείνουν δύσκολες», πέραν φυσικά των γενικότερων προκλήσεων συνολικά για τον ελληνικό τουρισμό.

Από πλευράς Aegean φέτος τον χειμώνα, η αεροπορική «πετάει» με το μεγαλύτερο χειμερινό πρόγραμμα στην ιστορία της, που αντιστοιχεί πλέον στο 1/3 επί του συνολικού της προγράμματος όσον αφορά τις προσφερόμενες θέσεις -περί τα 6 εκατομμύρια, με αύξηση 15% σε σχέση με πέρυσι, βάζοντας τον επιπλέον στόχο να αμβλύνει την εποχικότητα και να αναδείξει περαιτέρω τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ως προορισμούς για σύντομες αποδράσεις. Επιπλέον, η αεροπορική εντείνει τις συμπράξεις με δύο χειμερινά προγράμματα εκτός των δύο μεγάλων αστικών κέντρων, το ένα στην Καλαμάτα σε συνεργασία με την ΤΕΜΕΣ Α.Ε. της Costa Navarino και το άλλο στη Ρόδο σε συνεργασία με tour operators από τη Γερμανία και την Τουρκία.

Η ζήτηση

Ισχυρή δυναμική στη ζήτηση από την Ελλάδα και το εξωτερικό διαπιστώνουν και οι επιτελείς της έτερης εγχώριας αεροπορικής, σύμφωνα με όσα δηλώνει στο «business stories» o Γεράσιμος Σκαλτσάς, επικεφαλής Εμπορικής Διεύθυνσης της Sky Express: «Oι αυξητικές τάσεις που κατέγραψε η Sky Express από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 ως προς τον αριθμό των πτήσεων και τον αντίστοιχο αριθμό των διαθέσιμων θέσεων συνεχίζονται και στο τέλος της χρονιάς, αλλά και κατά τη χειμερινή περίοδο 2023/2024.

Γεράσιμος Σκαλτσάς, επικεφαλής Εμπορικής Διεύθυνσης της Sky Express: «Η αύξηση θέσεων που καταγράφει η εταιρεία μας στην τρέχουσα χειμερινή περίοδο συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή, ξεπερνάει το 10%»

Μάλιστα, η αύξηση θέσεων που καταγράφει η εταιρεία μας την τρέχουσα χειμερινή περίοδο συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή ξεπερνάει το 10%. Προκειμένου να καλύψουμε την πολύ αυξημένη ζήτηση κατά την περίοδο των Χριστουγέννων προς τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, έχουμε προσθέσει στο πρόγραμμά μας επιπλέον πτήσεις και περισσότερες από 11.000 νέες θέσεις σε προορισμούς όπως το Παρίσι, η Βιέννη, η Βουδαπέστη, η Πράγα και η Μπρατισλάβα. Με βασικό πυλώνα ανάπτυξης το δίκτυο του εξωτερικού, έχουμε ήδη επενδύσει στην περαιτέρω επέκτασή του, εγκαινιάζοντας στα τέλη Οκτωβρίου 2023 τις απευθείας πτήσεις μας προς τρεις νέους προορισμούς, τη Φρανκφούρτη, το Ντίσελντορφ και τη Βαρσοβία».

Στο brand «Ελλάδα» επενδύουν και ξένες αεροπορικές, όπως η Gulf Air που ενισχύει το πρόγραμμα πτήσεων προς Αθήνα άμεσα, από τον Δεκέμβριο, ως μία «στρατηγική κίνηση για την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ευρώπη και την παροχή περισσότερων επιλογών ταξιδιού για τους επιβάτες της» ή η Volotea που βλέπει δυναμική στη ζήτηση για Ελλάδα ακόμη και για τα Χριστούγεννα, όπως επισημαίνει στο «b.s.» η Βαλέρια Ρεμπάστι, διευθύντρια Διεθνούς Αγοράς Ιταλίας, Ελλάδας, Γερμανίας και Νοτιοανατολικής Ευρώπης της αεροπορικής.

Η κυρία Ρεμπάστι βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος του 2024 της αεροπορικής. Η Volotea, που συνδέει κυρίως μικρότερες ευρωπαϊκές πόλεις με περιφερειακά αεροδρόμια, έχοντας παρουσία από το 2012 και πλέον διαθέτοντας σταθερή βάση στην Αθήνα (στο μοναδικό μεγάλο αεροδρόμιο ευρωπαϊκής πρωτεύουσας), σχεδιάζει για το 2024 τη μεγαλύτερη ανάπτυξη από ποτέ στη χώρα μας, με πάνω από 1,6 εκατομμύρια προσφερόμενες θέσεις συνολικά, αυξημένες κατά 13% έναντι του 2023. Από αυτές το ήμισυ, ήτοι οι 835.000 θέσεις, αφορούν το αεροδρόμιο της Αθήνας.

«Την επόμενη χρονιά η εταιρεία θα φτάσει το μάξιμουμ της χωρητικότητάς της στην Αθήνα, με αυξημένο κατά 23% τον συνολικό αριθμό των θέσεων και 3 νέες συνδέσεις προς Νάπολη, Σπλιτ και Βρέστη», σύμφωνα με την κυρία Ρεμπάστι, ενώ συνολικά για την ελληνική αγορά η εταιρεία θα προσθέσει πέντε νέα δρομολόγια εξωτερικού από ελληνικούς προορισμούς συνδέοντας με το εξωτερικό την Κέρκυρα, την Καλαμάτα και τη Ρόδο, πέραν των νέων συνδέσεων από το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

«Σκοπός μας είναι να αυξάνουμε σταδιακά τις συχνότητες με μεγαλύτερη διάρκεια μέσα στον χρόνο, από τη στιγμή που έχουμε και σταθερή βάση στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Σε αυτή τη φάση βλέπουμε ήδη πολύ καλά σημάδια όσον αφορά τη ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς. Για παράδειγμα, ήδη για τα Χριστούγεννα έχουμε πολύ καλή ζήτηση από Ιταλία, γι’ αυτό και αυξήσαμε τις συνδέσεις μας για τον χειμώνα στη Βενετία. Βλέπουμε την Ελλάδα -και ειδικά την Αθήνα- να γίνεται σταδιακά ευρωπαϊκός προορισμός για σύντομες αποδράσεις».

Βαλέρια Ρεμπάστι, διευθύντρια Διεθνούς Αγοράς Ιταλίας, Ελλάδας, Γερμανίας και Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Volotea: «Την επόμενη χρονιά η εταιρεία θα φτάσει το μάξιμουμ της χωρητικότητάς της στην Αθήνα, με αυξημένο κατά 23% τον συνολικό αριθμό των θέσεων και 3 νέες συνδέσεις προς Νάπολη, Σπλιτ και Βρέστη»

Επισημαίνεται εδώ ότι με βάση το προφίλ των ταξιδιωτών μέσω της αεροπορικής στη χώρα μας, το κοινό της Vοlotea πραγματοποιεί στην Ελλάδα περισσότερα από 4 ταξίδια τον χρόνο «και αυτό είναι θετικό για την ανάπτυξη του προορισμού ως city break». Στο ίδιο μήκος κύματος και η Kuwait Airways, η οποία μετά από 20 χρόνια επιστρέφει στην Αθήνα για τη χειμερινή περίοδο με δύο πτήσεις ανά εβδομάδα, έχοντας επανεντάξει από πέρυσι την Ελλάδα στο θερινό της πρόγραμμα, αρχικά με τη Μύκονο και εν συνεχεία με την Αθήνα.

Σύμφωνα με την κυρία Κατερίνα Μούσμπε, ιδιοκτήτρια και διευθύντρια της Mideast Travel, με την οποία συνεργάζεται η αεροπορική για τη χώρα μας, «ανοίγει μια αγορά, εκτός των πιο παραδοσιακών ευρωπαϊκών αγορών, με ταξιδιώτες που ξοδεύουν περισσότερα, δημιουργώντας επιπλέον ευκαιρίες στην ελληνική ταξιδιωτική αγορά: Ξενοδοχεία, εστίαση και ταξιδιωτικά πρακτορεία. Στους στόχους για τη συνέχεια είναι να επιδιωχθούν συνεργασίες με ελληνικές αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις κοινού κωδικού, αλλά και να αυξηθούν οι συχνότητες των πτήσεων προς την Ελλάδα, ακόμη και με πρόσθετους προορισμούς».

Πάντως, η συνολικότερη εικόνα ως προς τις προθέσεις των αεροπορικών για τους ελληνικούς προορισμούς το 2024 θα φανούν σε ένα δίμηνο περίπου, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece: «Για το 2024, από πλευράς των αεροπορικών φαίνεται ότι το επίπεδο χωρητικότητας θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με το 2023, με αυξομειώσεις ανά προορισμό. Το βασικό μήνυμα που λαμβάνουμε τώρα είναι η βούλησή τους να έχουν τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό θέσεων με φέτος, που είναι και η καλύτερη χρονιά για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Σε κάθε περίπτωση, θα έχουμε περισσότερα στοιχεία στο τέλος Ιανουαρίου, όπου θα φανεί και η πραγματική βούληση των εταιρειών, ενώ είμαστε αισιόδοξοι ότι οι όποιες απώλειες από την πολύ σημαντική ισραηλινή αγορά (σ.σ.: με 700.000 επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια) θα καλυφθούν είτε από νέες αγορές, όπως η Αλβανία, η Κροατία, το Λουξεμβούργο, η Νορβηγία κ.ο.κ., είτε από την αύξηση μεριδίων από βασικές αγορές σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ελβετία, Ρουμανία, Αυστρία, Ουγγαρία», αναφέρει ο κ. Βήλος.

Διαβάστε ακόμη  

Τράπεζες: Ο «λογαριασμός» της διάσωσης και τα έσοδα του Δημοσίου από την αποεπένδυση

Δημοσκόπηση GPO: Στη σωστή κατεύθυνση το νέο φορολογικό νομοσχέδιο λέει το 59,8% (γραφήματα)

Σαρίτα Βαρούχ: Η Ελλάδα αποτελεί για την Uber μια αγορά με σημαντική προοπτική

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version