Τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα και τέσσερα νησιά που προσελκύουν παραδοσιακά εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών κάθε χρόνο περιλαμβάνονται στους δημοφιλέστερους προορισμούς- στόχους για τις αλυσίδες ξενοδοχείων που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Τα στοιχεία προκύπτουν από τη σχετική έρευνα της γνωστής, διεθνούς εταιρείας συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield, που έχει παρουσία στη χώρα μας μέσω της Cushman & Wakefield Proprius, σε εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχείων, διεθνείς και τοπικές, με παρουσία αυτή τη στιγμή στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου, σημειωτέον, η παρουσία ‘’επώνυμων’’ ξενοδοχείων είναι πολύ μικρότερη σε σύγκριση με άλλες δυτικοευρωπαϊκές αγορές. Για την Ελλάδα, οι αγορές – στόχοι είναι η Αθήνα, η Κέρκυρα, η Θεσσαλονίκη, η Κρήτη, η Ρόδος και η Μύκονος.
Την ‘’πρωτιά’’ κατέχει η ελληνική πρωτεύουσα, όπου πάντως προστίθενται συνεχώς νέες, επώνυμες μονάδες: Eνδεικτικά, μόλις χθες ανακοινώθηκε κι επισήμως η έναρξη λειτουργίας του Moxy Athens City (brand της Marriot) στην Ομόνοια, στον αριθμό 65 της οδού Σταδίου με 200+1 δωμάτια που θα είναι και το πρώτο ‘’πράσινο’’ ξενοδοχείο στη χώρα μας που θα λάβει τη χρυσή πιστοποίηση LEED. Στην ίδια περιοχή, ακριβώς πάνω στην πλατεία στη θέση του παλιού La Mirage ανοίγει από την 1η Απριλίου και το Lighthouse Αthens της ισραηλινής αλυσίδας Brown Hotels, όπως επίσης ανακοινώθηκε χθες, ενώ τρία ακόμη ξενοδοχεία σε Κολωνάκι και Θησείο ανακοίνωσε η νεοϊδρυθείσα Oniro Hotels Group το νέο επενδυτικό εγχείρημα από το family office του Σταύρου Εφραιμίδη και του ομίλου Delfi Partners, αμφότεροι με παρουσία στον τομέα του real estate, είτε πρόκειται στον τομέα των επενδύσεων είτε στον τομέα των υπηρεσιών.
Με βάση τα συμπεράσματα από την έρευνα της Cushman & Wakefield, η πλειοψηφία των εταιρειών διαχείρισης αναμένουν την πλήρη ανάκαμψη στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με επιστροφή στα νούμερα του 2019 έως το 2024, αν και για τα resorts αναμένεται νωρίτερα, μέσα στο 2023 σε αντίθεση με τα αστικά κέντρα που θα ανακάμψουν αργότερα. Ένα ποσοστό μάλιστα 42% αναμένει για τα νησιά επιστροφή ακόμη και μέσα στο 2022 στα νούμερα του 2019.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα έχει να κάνει με τις καθυστερήσεις στα έργα και τον αντίκτυπο τελικά που καταγράφεται εξαιτίας των αυξήσεων στο κόστος των υλικών και της ενέργειας: Ενα ποσοστό 30% των ζητημάτων που προκύπτουν σε έργα που καθυστερούν ή παραμένουν τώρα σε εκκρεμότητα οφείλεται ακριβώς στο αυξημένο κόστος ανάπτυξης.
Αυξανόμενο είναι το ενδιαφέρον και για ‘’πράσινες’’ επενδύσεις: Ποσοστό 28% των εταιρειών διαχείρισης ξενοδοχείων είναι διατεθειμένες να διαθέσουν περισσότερα κεφάλαια για ξενοδοχειακά ακίνητα που διαθέτουν υψηλά περιβαλλοντικά κριτήρια και πιστοποιήσεις.
Οσον αφορά τους υπόλοιπους προορισμούς που βρίσκονται στο επίκεντρο αυτή την στιγμή στην ευρύτερη περιοχή, με βάση πάντα την έρευνα, είναι σε αυτή τη συγκυρία εκεί όπου η παρουσία των brands είναι μικρότερη και στις πρώτες θέσεις της κατάταξης είναι το Ντουμπρόβνικ, τα Τίρανα, το Ζάγκρεμπ, η Λεμεσός, το Σπλιτ, το Βελιγράδι κ.ά.
Διαβάστε ακόμη:
Σαρώνει η φοροδιαφυγή σε ξενοδοχεία και πλατφόρμες τύπου Airbnb – Άνοιξαν τραπεζικοί λογαριασμοί
5+1 tips για να δείτε σημαντικές μειώσεις στον επόμενο λογαριασμό ρεύματος