© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
«Η Ελλάδα είναι ιδανικός προορισμός για εμάς και θεωρούμε ότι ειδικά η Κρήτη και το νέο project στο Εlounda Hills μπορεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια της απόδρασης στη Μεσόγειο».
Η δήλωση ανήκει στον κ. Ραούλ Λεάλ, διευθύνοντα σύμβουλο της SH Hotels & Resorts, θυγατρική του επενδυτικού ομίλου Starwood Capital Group και εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχειακών brands όπως τα 1 Ηotels, Baccarat Hotels και 1 Treehouse Hotels, με 14 ξενοδοχεία υπό διαχείριση σε διάφορες αγορές ανά τον κόσμο και 16 ακόμη υπό ανάπτυξη. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και το νέο project με την υπογραφή της 1 Ηotels στην Κρήτη, με ξενοδοχειακό συγκρότημα και επώνυμες (branded) κατοικίες σε συνεργασία με τη Mirum Hellas, στη στρατηγική επένδυση του Elounda Hills στην περιοχή του Αγίου Νικολάου και με ορίζοντα λειτουργίας από το 2026 και μετά.
Ντεμπούτο στην Ελλάδα
«Η επέκταση σε έναν προορισμό όπως η Ελλάδα ήταν φυσικό επακόλουθο για εμάς, γι’ αυτό και αναζητήσαμε την κατάλληλη ευκαιρία», δηλώνει στο «business stories» o κ. Λεάλ, ο οποίος έχει μία πορεία δεκαετιών συνολικά στον κλάδο της φιλοξενίας, από διάφορα πόστα και τομείς, από το ιδιοκτησιακό, μέχρι τη διαχείριση ξενοδοχείων και την ανάλυση δεδομένων για τους επισκέπτες (Tecton Hospitality, Desires Hotels κ.ά.).
Το 2010 ο σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον, του κολοσσού της Virgin, προσέλαβε τον Ραούλ Λεάλ προκειμένου να λανσάρει τα Virgin Hotels και στη διάρκεια των επόμενων 10 και πλέον ετών ο ίδιος έφερε εις πέρας το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας, συμβάλλοντας στην κουλτούρα των Virgin Hotels και θέτοντας τις βάσεις για την εφαρμογή καινοτόμων, για εκείνη την περίοδο, πρακτικών βιωσιμότητας. Το πρώτο ξενοδοχείο «Virgin» στο Σικάγο διακρίθηκε ως Νο 1 ξενοδοχείο στις ΗΠΑ και Νο 6 στον κόσμο από το γνωστό Conde Nast Traveler. Πλέον, έχοντας ενταχθεί στην SH Hotels, o κ. Λεάλ, έχει «τρέξει» τα εγκαίνια κορυφαίων μονάδων στις ΗΠΑ αλλά και του πρώτου ξενοδοχείου «1 Hotels» στην Ευρώπη, αυτό το καλοκαίρι, στο Λονδίνο, το «1 Hotel Mayfair».
Η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους επόμενους ευρωπαϊκούς σταθμούς του brand της 1 Ηotels, το οποίο βασίζεται, απ’ όταν πρωτοξεκίνησε, σε υψηλά πρότυπα βιωσιμότητας και αειφορίας και, όπως επισημαίνει στο «b.s.» o κ. Λεάλ, «θεωρούμε ότι η χώρα προσφέρει μία εξαιρετική ευκαιρία για εμάς ώστε να δημιουργήσουμε μία απαράμιλλη εμπειρία πολυτελούς διαμονής. Η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Κρήτη είναι ένας ιδανικός προορισμός για το δικό μας προϊόν, προς την κατεύθυνση ενός μοναδικού “καταφυγίου” για τον επισκέπτη, με βιώσιμα χαρακτηριστικά και σε αρμονία με την τοπική κοινωνία. Προσωπικά, έχοντας επισκεφθεί πρόσφατα τον πολύ όμορφο προορισμό της Κρήτης, εκτιμώ ότι το συγκεκριμένο project μπορεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια της απόδρασης στη Μεσόγειο».
Η 1 Hotels, που εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο της SH Hotels & Resorts, ξεκίνησε το 2015 από το Μαϊάμι και το Μανχάταν για να επεκταθεί στη συνέχεια κι εκτός ΗΠΑ. Η SH Hotels & Resorts έχει στην ομπρέλα της τα ξενοδοχειακά brands 1 Hotels, Baccarat Hotels, Treehouse Hotels και SH Collection Properties. Eιδικά η αλυσίδα 1 Hotels αποτελεί «το αναπτυσσόμενο lifestyle brand πολυτελείας που εμπνέεται από την ίδια τη φύση», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι επιτελείς της, δίνοντας προτεραιότητα παράλληλα στη βιωσιμότητα στα ξενοδοχεία της, τόσο στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό όσο και στη λειτουργία της. Το brand τώρα λειτουργεί 9 μονάδες σε ΗΠΑ και Κίνα, ενώ το φετινό καλοκαίρι σηματοδότησε και τη λειτουργία της «ναυαρχίδας» της «1 Ηotels» στο Λονδίνο, στο ιστορικό Μέιφερ, αποτελώντας και τον πρώτο ευρωπαϊκό προορισμό. Το 2024 θα κάνει ντεμπούτο και το «1 Hotel Copenhagen», στη Κοπεγχάγη, ενώ σε ό,τι αφορά τα νέα πλάνα επέκτασης, πέραν του Elounda Hills, υπό ανάπτυξη είναι και άλλες μονάδες στο Οστιν στο Τέξας, το Κάβο Σαν Λούκας στο Μεξικό, το Παρίσι, το Ριάντ και στη Μελβούρνη.
Για ποιο λόγο η 1 Hotels επέλεξε ειδικά την Κρήτη για το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά; «Ο προορισμός συμπληρώνει απόλυτα το προφίλ του brand, που προτάσσει και εμπνέεται από τη φύση. Με απρόσκοπτη θέα σε βουνό και θάλασσα και με αρχιτεκτονική που θα μιμείται την καμπυλότητα των λόφων της Ελούντας, θεωρούμε ότι οι επισκέπτες θα μπορούν να αισθανθούν τη σύνδεση με το νησί και τις φυσικές του ομορφιές. Οι ιδιοκτησίες και ο σχεδιασμός της Mirum στο νησί συμπληρώνουν τον δικό μας σχεδιασμό για προστασία της φυσικής ομορφιάς και σεβασμό της ιστορίας του τόπου, γεγονός που καθιστά την εταιρεία ιδανικό εταίρο για το συγκεκριμένο project», απαντά ο κ. Λεάλ.
Η 1 Ηotels, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, εμπνέεται από μία απλή ιδέα: «Όσοι ταξιδεύουν ανά τον κόσμο θα πρέπει να νοιάζονται γι’ αυτόν, γιατί είναι τελικά ένας κόσμος. Η 1 Hotels υποστηρίζει αυτή την ιδέα, δίνει προτεραιότητα στη φύση και την αειφορία στον σχεδιασμό και τις γαστρονομικές επιλογές, συνδέοντας παράλληλα την τοπική κοινότητα προκειμένου να κάνει τη μεγάλη διαφορά». Όλα τα ξενοδοχεία της αλυσίδας είναι από τα πρώτα που έχουν λάβει ειδικές πιστοποιήσεις σε σχέση με τις διαδικασίες βιωσιμότητας και ασφάλειας υγείας που ακολουθούν.
Σύμφωνα με τους επιτελείς της Starwood Capital Group και της SH Hotels & Resorts, το νέο project στην Κρήτη αποτελεί απτό παράδειγμα για το πώς ο όμιλος επιχειρεί να δημιουργήσει έργα σε πλήρη αρμονία με τη φύση, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για έναν «μυθικό», όπως αναφέρουν, προορισμό όπως η Κρήτη «που συνδυάζει φυσική ομορφιά, ιστορία, κουλτούρα».
Κατά πόσον υπάρχει ενδιαφέρον από την αλυσίδα για περαιτέρω επέκταση σε άλλες γεωγραφικές περιοχές ανά την Ελλάδα; «Αναζητάμε πάντα τις κατάλληλες ευκαιρίες για περαιτέρω επέκταση και αν υπάρξει και ένας τέτοιος προορισμός που θα πληροί τις προϋποθέσεις, είμαστε ανοιχτοί για περαιτέρω επέκταση», δηλώνει ο κ. Λεάλ.
Το «1 Hotels & Homes» στην Ελούντα
To project για το «1 Hotels & Homes» θα περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον ίδιο, 135 δωμάτια και 178 «επώνυμες» (branded) κατοικίες και βίλες που θα αναπτυχθούν σε φάσεις και αρχιτεκτονική που μιμείται την καμπυλότητα των λόφων της Ελούντας, με υπόσκαφες κατασκευές ώστε να είναι, όσο το δυνατόν, ενταγμένο στο περιβάλλον.
Ουσιαστικά, η Mirum Hellas, η οποία συνδέεται με τον επιχειρηματία Βιτάλι Μπορίσοφ, θα προχωρήσει με την ανάπτυξη των ακινήτων, ενώ η 1 Hotels θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου με προοπτική λειτουργίας μαζί με τις πρώτες branded κατοικίες το καλοκαίρι του 2026. Ο όμιλος Mirum δραστηριοποιείται στην Ελλάδα πάνω από 15 χρόνια με στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ ο ίδιος ο Β. Μπορίσοφ μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Τελ Αβίβ, στο Ισραήλ, όπου διαμένει και έχει αναπτύξει δραστηριότητα (σημ.: έχει και ισραηλινό διαβατήριο) και Ελλάδας, σε Αθήνα και Κρήτη. Ο πρόεδρος του ομίλου Mirum έχει γεννηθεί στη Βίνιτσα της Ουκρανίας, τη δεκαετία του ’80 μετακόμισε στη Μόσχα, όπου δραστηριοποιήθηκε στον χώρο του premium real estate παραδίδοντας κτίρια και πολυτελείς κατοικίες, ενώ επισκέφθηκε την Κρήτη πρώτη φορά περίπου το 2000 για διακοπές, με την οικογένειά του. Πλέον, η Mirum Hellas έχει την ιδιότητα του στρατηγικού επενδυτή έχοντας συγκεντρώσει συνολικά πάνω από 1.200 στρέμματα γης στην Κρήτη με επενδύσεις- υλοποιημένες ή σχεδιαζόμενες- σε έξι χωρικές ενότητες. Ανάμεσα στα υφιστάμενα έργα της Mirum στην Ελλάδα που αφορούν και τις χωριστές χωρικές ενότητες περιλαμβάνονται οι «Mirum Villas» στην Ελούντα, ένα παραθαλάσσιο συγκρότημα 19 πολυτελών κατοικιών ακριβώς απέναντι από τη Σπιναλόγκα που έχει πουληθεί κυρίως σε ξένους, συμπεριλαμβανομένων Γερμανών, Αυστριακών και Ρώσων ιδιοκτητών, καθώς επίσης και το boutique ξενοδοχείο «Island Concept», στην περιοχή του Αγίου Νικολάου που ήδη λειτουργεί.
Τώρα, η όλη, χαρακτηρισμένη ως στρατηγική επένδυση της Mirum Hellas, υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες των πρώτων υποδομών με τις διανοίξεις δρόμων στην έκταση, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια οι εργασίες για τις βασικές βοηθητικές εγκαταστάσεις. Αμέσως μετά τη λήξη της φετινής τουριστικής σεζόν ξεκινούν και οι κυρίως εργασίες για την κατασκευή της μαρίνας. Σε επίπεδο χρηματοδότησης, πραγματοποιούνται επαφές με την Τράπεζα Χανίων για συνεργασία, ενώ με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, έως το καλοκαίρι του 2026 καλώς εχόντων των πραγμάτων, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ένα πρώτο, σημαντικό κομμάτι του έργου. Το project θα γίνει σταδιακά και περιλαμβάνει στο σύνολό του 4 ξενοδοχεία -μεγαλύτερης και μικρότερης κλίμακας-, τη μαρίνα των 64 θέσεων αλλά και συνολικά 275 κατοικίες προς πώληση ή μίσθωση, με τη μαρίνα ειδικά να μπαίνει σε πιλοτική λειτουργία νωρίτερα από το καλοκαίρι του 2025. Γύρω από τη μαρίνα, υπό τη διαχείριση της Camper & Nicholsons για πιο πολυτελή και μεγάλα σκάφη, θα αναπτυχθεί εμπορική αγορά, αλλά και χώροι εστίασης και ψυχαγωγίας, καθώς και ένα μικρό boutique ξενοδοχείο.
Ως προς το οικιστικό κομμάτι του project, η πρώτη φάση περιλαμβάνει αρχικά 25 κατοικίες, ξεκινώντας από επιφάνειες 90 τ.μ. και πάνω, με ορίζοντα το 2026. Σημειωτέον ότι ήδη, κατά τις πληροφορίες, έχουν προσυμφωνηθεί οι πωλήσεις για τις πρώτες τρεις κατοικίες με Αμερικανούς αγοραστές -με δεδομένη και τη μεγάλη δεξαμενή του πελατολογίου του ομίλου από τις ΗΠΑ- την ίδια στιγμή που σε διεθνή εξειδικευμένα sites ήδη φιγουράρουν αγγελίες για τις κατοικίες με τιμές ακόμη και εκατομμυρίων. Ενδεικτικά, σε βρετανικά sites οι κατοικίες πωλούνται με στάνταρ τιμές που ξεκινούν από 426 χιλιάδες λίρες (493 χιλ. ευρώ) έως 10,3 εκατ. λίρες (11,97 εκατ. ευρώ). Oι κατοικίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους ιδιοκτήτες και ως επενδυτικό προϊόν, με την επιλογή της ενοικίασης, ενώ οι επιτελείς της Mirum εκτιμούν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των αγοραστών, κοντά στο 40%, θα επιλέξουν να διαμένουν στο συγκρότημα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Σε σχέση με τις εθνικότητες των ξένων αγοραστών, εκτιμάται ότι η αμερικανική αγορά έχει τη δυναμική να αποτελέσει και τη βασική αγορά με ένα 40%-50% των ιδιοκτητών να προέρχεται από εκεί, με ένα επιπλέον ποσοστό κοντά στο 30% να εκτιμάται ότι μπορεί να είναι Ευρωπαίοι αγοραστές που μπορεί να επιλέξουν να διαμένουν εκεί ακόμη και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. «Άνοιγμα» ήδη πραγματοποιείται και θα ενταθεί περαιτέρω από το φθινόπωρο με σχετικές παρουσιάσεις και σε πιο μακρινές αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ασίας, με τους επιτελείς του project να έχουν θέσει ως στόχο ώστε έως το 2026, με τη λειτουργία της πρώτης φάσης του έργου, να έχει πωληθεί το 70% των κατοικιών.
Διαβάστε ακόμη
Οικογένεια Παπασπύρου: Οκτώ δεκαετίες γράφει γλυκές ιστορίες (pics)
Έρχονται έλεγχοι, ξεσκαρτάρισμα και ΦΠΑ στα Airbnb
Μίλτος Αλαμανιώτης: Ένας Βολιώτης στους κορυφαίους πυρηνικούς επιστήμονες των ΗΠΑ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ