search icon

Τουρισμός

Γιατί οι ξένοι ξενοδοχειακοί κολοσσοί μπαίνουν πιο ενεργά τώρα στην Ελλάδα

Σχέδια επέκτασης ακόμη και μέσα στην πανδημία - Τα σχέδια της γαλλικής Accor, της αμερικανικής Wyndham και άλλων μεγάλων παικτών -Ελληνικά αεροδρόμια: Πάνω από το ψυχολογικό όριο των 20 εκατ. η επιβατική κίνηση στο οκτάμηνο

Ο πρόεδρος της γαλλικής Accor χαρακτηρίζει τώρα την Ελλάδα «στρατηγικό» προορισμό για τον όμιλο, την ίδια στιγμή που η αμερικανική Wyndham επιχειρεί τώρα πιο ισχυρή παρουσία στη χώρα μας δημιουργώντας της δική της, αυτόνομη ομάδα.

Εστω κι αν η πανδημία προσγείωσε πανευρωπαϊκά τον τουρισμό, η Ελλάδα αποτελεί εν μέσω κορωνοϊού μία από τις αγορές -στόχους για μελλοντική επέκταση των μεγάλων ξένων ομίλων, γεγονός το οποίο αποδεικνύει στην πράξη τη διεθνή ισχύ του του brand της χώρας.

Ενδεικτικό παράδειγμα η Wyndham, η οποία έχοντας ‘’επενδύσει’’ προ πενταετίας, με το πρώτο Wyndham Grand στην πλατεία Καραϊσκάκη στο κέντρο της Αθήνας, ο όμιλος της Wyndham δημιουργεί αυτόνομο υποκατάστημα στην Ελλάδα, προκειμένου να παρακολουθεί πιο στενά τις εξελίξεις με το βλέμμα και στη μελλοντική επέκτασή της με διαφορά brands του ομίλου.

Σημειωτέον ότι ο όμιλος Wyndham Ηotels & Resorts διαθέτει αυτή την στιγμή 21 διαφορετικά brands σε 95 χώρες με πάνω από 8.900 ξενοδοχεία, ενώ στα ηγετικά του στελέχη συγκαταλέγεται και ο κ. Δημήτρης Μανίκης, υπεύθυνος για την ανάπτυξη του ομίλου στην περιοχή ΕΜΕΑ (Europe -Middle East- Africa).

Αντίστοιχα και το ηγετικό επιτελείο της Accor που βρέθηκε στη χώρα μας με αφορμή τα επίσημα εγκαίνια του νέου Athens Capital Hotel MGallery Collection εντάσσει πλέον την Ελλάδα σε μία από τις σημαντικότερες αγορές για τον όμιλο. «Η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό και στρατηγικό προορισμό για την Accor», ανέφερε ο στις επίσημες δηλώσεις του χθες ο κ. Σεμπαστιάν Μπαζέν, πρόεδρος και CEO της Accor, δίνοντας ουσιαστικά και μία πρόγευση ότι θα υπάρξει και συνέχεια μελλοντικά για την επέκταση του ομίλου σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς.

Το «άνοιγμα» των μεγάλων ομίλων τη δεδομένη συγκυρία δικαιολογείται, σε μεγάλο βαθμό, από τις θετικές επιδόσεις του κλάδου εν μέσω πανδημίας, που πλέον, τις τελευταίες ημέρες, πιστοποιείται και με την επίσημη ‘’βούλα’’ από ευρωπαϊκούς φορείς όπως οι Eurostat, ACI Europe κ.ά. Μόλις προ ημερών η ευρωπαϊκή στατιστική αρχή δημοσιοποίησε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα παρουσίασε τις καλύτερες επιδόσεις πανευρωπαϊκά για το μήνα Αύγουστο ως προς την κάλυψη του χαμένου εδάφους λόγω της πανδημίας σε σύγκριση με το 2019.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στη χώρα μας καλύφθηκε το 93% των εμπορικών πτήσεων έναντι του Αυγούστου του 2019, την ίδια στιγμή που στις αντίστοιχες μεγάλες δυνάμεις του τουρισμού της Μεσογείου όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ιταλία τα νούμερα είναι στο 73% του 2019.

Την ίδια στιγμή ο κλάδος στην Ελλάδα υπολείπεται έναντι των λοιπών ευρωπαϊκών αγορών και είναι σαφώς λιγότερο ‘’επώνυμος’’ (σ.σ. επομένως υπάρχει και πεδίο δόξης λαμπρό για τους ξένους ομίλους) έστω κι αν ειδικά τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των branded ξενοδοχείων έχει ανέβει σημαντικά. Και πράγματι, μέσα στην πανδημία, για πρώτη φορά οι επώνυμες αλυσίδες αντιστοιχούν τώρα, σε διψήφιο ποσοστό επί του συνόλου των ξενοδοχειακών μονάδων, στο 10%, έχοντας σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με μία πενταετία πριν.

Επιπλέον, με δεδομένο το κατά πολύ μεγαλύτερο μέγεθος των εν λόγω ξενοδοχείων σε σύγκριση με τις πιο οικογενειακές μονάδες, πολύ περισσότερα, πάνω από 1 στα 3  ή αλλιώς το 32% είναι τα δωμάτια που αντιστοιχούν τώρα σε επώνυμες αλυσίδες. Για την περίοδο προ πανδημίας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων gbr consulting, στο τέλος του 2018, το ποσοστό των ‘’branded’’ μονάδων επί του συνόλου ήταν στο 8% επί του συνόλου των 9.873 μονάδων πανελλαδικά, ενώ σε ό,τι αφορά τα δωμάτια αντιστοιχούσαν στο 27% επί του συνόλου των 425.973 δωματίων.

Ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία που επικαλείται  η gbr για την εξέλιξη των ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας: Το 2016, ο αριθμός των branded μονάδων αντιστοιχούσε στο 6% και στο 21% επί συνόλου των δωματίων. Το 2016 καταγράφονταν στην ελληνική αγορά 137 ξένα brands και εγχώρια brands (βλ. Grecotel, Mitsis, H Hotels κ.α.) έναντι 198 το 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 45%.

Τα διεθνή ονόματα ήταν αυτά που έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 95%, στη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, έχοντας σχεδόν διπλασιαστεί με αιχμή τις πεντάστερες μονάδες.

Ορισμένα από τα διεθνή brands που έκαναν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά την τελευταία πενταετία είναι αυτά που συνδέονται με τον όμιλο της Marriott International (όπως για παράδειγμα τα Αutograph Collection ή τα Moxy), την Wyndham (με τα Dolce Hotels & Resorts, τα Ramada, το Wyndham Grand), τη Hilton (μέσω της Curio Collection) της Accor (μέσω των Angsana, Ibis Styles και MGallery), τα Labranda Hotels & Resorts (FTI), OKU Hotels, Pacha Group κ.ά.

Διαβάστε ακόμη: 

«Πλειάδων Γη»: Πώς έφτασε στο σφυρί το συγκρότημα – «διαμάντι» στα Τρίκαλα (pics)

AEGEAN: Περιόρισε σημαντικά τις ζημιές – Αύξηση 168,8% στον κύκλο εργασιών το β΄τρίμηνο

Παπαστράτος και Stevia Hellas θέλουν να στρέψουν καπνοκαλλιεργητές στη στέβια

Exit mobile version