Λίγο πάνω από τα 17,4 εκατομμύρια επιβάτες ‘’έκλεισε’’ η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, διπλάσια μεν σε σύγκριση με το 2020, στο 58% ωστόσο της αντίστοιχης κίνησης της χρονιάς -ρεκόρ του2019.
Κι αυτό γιατί προ κορωνοϊού, η κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είχε ξεπεράσει το φράγμα των 30 εκατομμυρίων, φθάνοντας συνολικά τα 30,15 εκατ. επιβάτες.
Τη χρονιά που μόλις έκλεισε η κίνηση διαμορφώθηκε στα 17.428.536 επιβάτες από 8.611.780 που ήταν το 2020. Τα νούμερα αφορούν τα αεροδρόμια του Ακτίου, Χανίων, Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλλονιάς, Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Κώ, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου. Η κίνηση εσωτερικού, με λίγο πάνω από τα 4 εκατ. συνολικά σημείωσε άνοδο κατά 53,6% σε σύγκριση με τα 2,6 εκατ. επιβατών του 2020, ενώ υπερδιπλασιασμό με αύξηση κατά 123,7% είχε η κίνηση εξωτερικού στα 14 αεροδρόμια με συνολικά 13,4 εκατ. επιβάτες από τα 5,99 εκατ. της αμέσως προηγούμενης χρονιάς.
Τη μεγαλύτερη αύξηση έναντι του 2020 σημείωσαν οι πιο δημοφιλείς νησιωτικοί προορισμοί της χώρας όπως η ‘’πρωταθλήτρια’’ Σαντορίνη με ένα +170% και συνολικά 1,55 εκατ. επιβάτες. Τους δεύτερους υψηλότερους ρυθμούς αύξησης σημείωσε η Μύκονος με ένα +157,2% και λίγο πάνω από το 1 εκατ. επιβάτες και ακολουθούν τα Χανιά με άνοδο 155,2% σε σύγκριση με την πρώτη χρονιά της πανδημίας κι ένα σύνολο σχεδόν 1,8 εκατ. επιβατών.
Τα δύο μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια από τα 14 που είναι υπό τη διαχείριση της Fraport, η Θεσσαλονίκη και η Ρόδος είχαν ένα σύνολο επιβατικής κίνησης στα 3,5 εκατ. και 3,37 εκατ. αντίστοιχα με άνοδο κατά 49% και 117%. Τη μικρότερη άνοδο σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά είχαν τα αεροδρόμια της Μυτιλήνης (+38,5%), της Θεσσαλονίκης (+49%) και ακολουθεί η Κεφαλλονιά (+57,6%).
Διαβάστε ακόμη:
Ταμείο Ανάκαμψης: Online οι αιτήσεις για δάνεια 20 δισ. ευρώ – Πώς θα δοθούν
ΥΠΕΝ: Κοντράρουν τον κλιματικό νόμο οι ασφαλιστικές εταιρείες