Μια νέα, καινοτόμα ιδέα που μπορεί να εμπλουτίσει με μοναδικό τρόπο το ελληνικό τουριστικό προϊόν, το ελληνικό ιστορικό λεωφορείο, υπόσχεται να μετατρέψει την εμπειρία μεταφορών των διεθνών ταξιδιωτών της χώρας μας, και όχι μόνο, σε μια πολυτελή, ιστορική αναδρομή στην Ελληνική κουλτούρα και καθημερινότητα άλλων δεκαετιών. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό, απαιτείται ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο θα επιτρέψει στο ιστορικό λεωφορείο να κυκλοφορεί ελεύθερα και πάλι στους ελληνικούς δρόμους.
Η ιδέα ξεκίνησε το 2015 από επαγγελματίες του χώρου των ταξιδιωτικών γραφείων οι οποίοι με μεράκι και όρεξη ασχολήθηκαν με την ανακαίνιση παλαιών ελληνικών λεωφορείων περασμένων δεκαετιών, αντλώντας έμπνευση από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Τσεχία, το Λουξεμβούργο και η Αυστρία, όπου το ιστορικό λεωφορείο αξιοποιείται στη δημόσια κυκλοφορία.
Με ιστορία από το παρελθόν της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τα ιστορικά αυτά λεωφορεία κέντρισαν το ενδιαφέρον των επαγγελματιών του ελληνικού οργανωμένου τουρισμού, οι οποίοι επένδυσαν στην αγορά και την αναπαλαίωση των οχημάτων, με όραμα να μπορέσουν να τους δώσουν και πάλι ζωή εντάσσοντάς τα στον τουρισμό καθώς πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας και λειτουργίας για την εξυπηρέτηση των σύγχρονων ταξιδιωτών.
Για να συμβεί αυτό, απαιτείται ο εκσυγχρονισμός του ρυθμιστικού πλαισίου για τα τουριστικά λεωφορεία, τα οποία σήμερα προβλέπεται ότι αποσύρονται με βάση το χρονικό όριο των 27 χρόνων. Για το Νομοθέτη, προς το παρόν το ιστορικό λεωφορείο θεωρείται ένα όχημα-αντίκα με χιλιομετρικούς και λοιπούς περιορισμούς αξιοποίησής του, την ώρα που η τουριστική αγορά εμφανίζεται έτοιμη να το προσφέρει στην υπηρεσία του ταξιδιώτη.
Άλλωστε στην εποχή όπου πρωταγωνιστεί η τεχνολογία, οι άνθρωποι, περισσότερο από ποτέ επιζητούν να αποκτήσουν αυθεντικές εμπειρίες από τις μνήμες, την ιστορία και την καθημερινότητα κάθε πολιτισμού στον προορισμό τον οποίο επισκέπτονται.
Επισημαίνεται ότι το ιστορικό λεωφορείο είναι ιδιαίτερα περιζήτητο ως υπηρεσία μεταφοράς στον συνεδριακό τουρισμό, στα city tour και σε ειδικές υπηρεσίες μεταφορών, η ζήτηση για τις οποίες καθημερινά διευρύνεται.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε: «Έχουμε μεθοδεύσει σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία την υλοποίηση του σπουδαίου αυτού οράματος για τον ελληνικό τουρισμό και συγκροτούμε τις προσπάθειές μας με σκοπό να επιστρέψουν τα ελληνικά ιστορικά λεωφορεία στους δρόμους, εξυπηρετώντας Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες και υπενθυμίζοντάς τους την ιστορία του τόπου μας».
Διαβάστε ακόμη:
Ελληνικό: Τα μηνύματα του Σπύρου Λάτση στα εγκαίνια και η επόμενη μέρα του mega project