Η ζήτηση για πολυτελή τουρισμό και διαμονή αναμένεται να αυξηθεί ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο κομμάτι της τουριστικής βιομηχανίας.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η έκθεση “The state of tourism and hospitality 2024” της McKinsey μετά από έρευνα που βασίστηκε στις απαντήσεις πάνω από 5.000 ταξιδιωτών που ξοδεύουν κατά μέσο όρο 500 δολάρια ή περισσότερα ανά διανυκτέρευση για διαμονή.

Οι ταξιδιώτες προέρχονταν από πέντε μεγάλες, αντιπροσωπευτικές αγορές: Κίνα, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.

Η ανάπτυξη του τουρισμού πολυτελείας τροφοδοτείται από δύο βασικές πηγές: την παγκόσμια απότομη αύξηση του αριθμού των ατόμων με καθαρή περιουσία μεταξύ 1- 30 εκατομμυρίων δολαρίων και, δεύτερον, από μια μεγάλη και διευρυνόμενη βάση «επίδοξων ταξιδιωτών πολυτελείας» με καθαρή αξία μεταξύ 100.000 – 1.000.000 δολαρίων, πολλοί από τους οποίους είναι νεότεροι και ολοένα και πιο πρόθυμοι να δαπανήσουν μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας τους σε ταξιδιωτικές επιλογές πολυτελείας.

Η αγορά πολυτελούς φιλοξενίας είναι μεγάλη και ορισμένα τμήματα αναπτύσσονται γρήγορα. Παγκόσμιες δαπάνες για πολυτελή διαμονή. Πηγή: Capgemini, Credit Suisse, Knight Frank, Wealth-X, ανάλυση McKinsey

Οι συγγραφείς της έκθεσης σημειώνουν ότι υπάρχουν κάποιες καθιερωμένες αντιλήψεις για τον τουρισμό πολυτελείας που θα έπρεπε να αναθεωρηθούν.

Οι αντιλήψεις αυτές είναι:

Αντίληψη πρώτη: Όλοι οι ταξιδιώτες πολυτελείας είναι πολύ πλούσιοι

Όπως προκύπτει από την έρευνα, δεν χρειάζεται να είναι κάποιος εκατομμυριούχος για να κάνει ταξίδια πολυτελείας.
Το 35% της αγοράς πολυτελών ταξιδιών καλύπτεται πλέον από ταξιδιώτες με καθαρή περιουσία μεταξύ 100.000 και 1.000.000 δολαρίων.
Πρόκειται για τους «επίδοξους ταξιδιώτες πολυτελείας» (aspiring luxury travelers), που ξοδεύουν $500-$749 ανά διανυκτέρευση.
Οι επίδοξοι ταξιδιώτες πολυτελείας έχουν τις δικές τους προτιμήσεις: προτιμούν εμφανώς επώνυμη πολυτέλεια, απαιτούν αξία για τα χρήματά τους και δίνουν μεγάλη προσοχή στους πόντους και τα οφέλη των προγραμμάτων επιβράβευσης.
Μπορεί να είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν πολλά χρήματα για μεμονωμένα στοιχεία του ταξιδιού τους -όπως μια εκδρομή με ελικόπτερο ή ένα καλό δείπνο- αλλά όχι για κάθε πτυχή του ταξιδιού.

Ο επίδοξος ταξιδιώτης πολυτελείας έχει διαφορετικά κίνητρα από τους άλλους ταξιδιώτες: δίνει προτεραιότητα στην καινοτομία, τον πολιτισμό, την ιστορία και τις αυθεντικές εμπειρίες. Πηγή: Capgemini, Credit Suisse, Knight Frank, Wealth-X, ανάλυση McKinsey

Για την τουριστική βιομηχανία «είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσει αυτό το τμήμα των μη εκατομμυριούχων για δύο λόγους» αναφέρει η έκθεση. «Πρώτον, είναι συγκριτικά μεγάλο. Δεύτερον, οι επιλογές τους για συγκεκριμένα σήματα κύρους παρουσιάζουν ευκαιρίες για τις εταιρείες που ελπίζουν να προσελκύσουν την αφοσίωσή τους -ιδιαίτερα καθώς ορισμένοι από αυτούς μεταβαίνουν σε υψηλότερα επίπεδα εισοδήματος και πλούτου.»

Αντίληψη δύο: Οι ταξιδιώτες πολυτελείας προέρχονται από Ευρώπη και ΗΠΑ

Η γεωγραφική ισορροπία του πλούτου μετατοπίζεται. Αν και η Βόρεια Αμερική εξακολουθεί να φιλοξενεί τους περισσότερους εκατομμυριούχους, αναμένεται να ξεπεραστεί από την Ασία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030 – κυρίως ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου πλούτου στην Κίνα.
Στοιχεία του 2023 για τα σχέδια κατασκευής πολυτελών ξενοδοχείων παγκοσμίως δείχνουν ότι το 41% βρίσκονται στην Ασία, με το 43% αυτών στην Κίνα.
Η προσφορά πολυτελών ξενοδοχείων στην Ασία, τόσο η υπάρχουσα όσο και η υπό κατασκευή, κλίνει σε μεγάλο βαθμό προς μεγαλύτερα ακίνητα, αλυσίδες και franchises, αντανακλώντας την προτίμηση των Ασιατών για πολυτελείς μάρκες που γνωρίζουν και εμπιστεύονται.

Αντίληψη τρία: Οι ταξιδιώτες πολυτελείας είναι ηλικιωμένοι

Ενώ οι baby boomers αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό μέρος των δαπανών για πολυτέλεια, το 80% της αγοράς πολυτελούς αναψυχής αποτελείται στην πραγματικότητα από άτομα ηλικίας κάτω των 60 ετών.

Τα άτομα άνω των 60 ετών είναι το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιωτών πολυτελείας. Παγκόσμιες δαπάνες σε ταξίδια πολυτελείας ανά ηλικία, $ δισεκατομμύρια. Πηγή: Capgemini, Credit Suisse, Knight Frank, Wealth-X, ανάλυση McKinsey

Οι δαπάνες για ταξίδια κορυφώνονται στις ηλικίες 40 – 60 ετών και οι νεότεροι ταξιδιώτες δείχνουν όλο και μεγαλύτερη προθυμία και δυνατότητα να ξοδεύουν σε επίπεδα πολυτελείας.
«Με βάση την τρέχουσα μορφή της αγοράς, οι πάροχοι πολυτελών υπηρεσιών θα πρέπει να αναζητήσουν τρόπους για να εξυπηρετήσουν έναν πληθυσμό μέσης ηλικίας, ο οποίος πιθανότατα θα περιλαμβάνει ένα υψηλό ποσοστό οικογενειών με έφηβους» αναφέρει η έκθεση.
«Τα ταξίδια πολυτελείας πολλαπλών γενεών που περιλαμβάνουν παππούδες, γονείς και παιδιά είναι μια αυξανόμενη τάση, και αυτές οι οικογένειες συχνά προτιμούν να κλείνουν βίλες που προσφέρουν ιδιωτικότητα και χώρο για μεγάλες ομάδες.
Οι προσφορές για τις νεότερες ηλικίες θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντά τους, τα οποία επικεντρώνονται γύρω από κοινωνικές εμπειρίες, αυθεντικότητα, βιωσιμότητα και ψηφιακή σύνδεση.»

Αντίληψη τέσσερα: Οι ταξιδιώτες πολυτελείας επιθυμούν μόνο εξωτικές εμπειρίες

«Είναι αλήθεια ότι οι ταξιδιώτες πολυτελείας είναι συγκριτικά πιο πιθανό να πάνε σε εξωτικές διακοπές με έμφαση στην περιπέτεια, όπως ταξίδια με γιοτ ή σαφάρι» αναφέρει η έκθεση. «Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου του υψηλότερου κόστους αυτών των διακοπών. Ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών πολυτελείας εξακολουθεί να θέλει να κάνει τα ίδια πράγματα που κάνουν και οι υπόλοιποι ταξιδιώτες.
Το 65% εκφράζει την πρόθεση να πάει σε διακοπές με ήλιο σε παραλία και το 55% δηλώνει ότι σχεδιάζει να κλείσει χαλαρωτικές αποδράσεις.
Αυτοί οι ταξιδιώτες μπορεί να μην θέλουν απαραίτητα ένα νέο είδος διακοπών, αλλά εξακολουθούν να θέλουν καινοτομία.
Το 72% των ταξιδιωτών πολυτελείας δίνουν σημασία στην επίσκεψη ενός νέου προορισμού, σε σύγκριση με το 44% των άλλων ταξιδιωτών. Οι ταξιδιώτες πολυτελείας ταξιδεύουν σημαντικά περισσότερο από τους μαζικούς ταξιδιώτες – πράγμα που σημαίνει ότι οι άγνωστοι προορισμοί μπορούν γρήγορα να γίνουν οικείοι.
Οι διακοπές στον ήλιο και στην παραλία παραμένουν τα ταξίδια που προτιμούν οι ταξιδιώτες πολυτελείας, ωστόσο τα ξενοδοχεία σε αυτές τις τοποθεσίες αποτελούν σχετικά μικρό μερίδιο της προσφοράς πολυτελών ξενοδοχείων.»

Η προσφορά πολυτελών ξενοδοχείων δεν ανταποκρίνεται στη ζήτηση για ταξίδια με «ήλιο και θάλασσα». Πηγή: Capgemini, Credit Suisse, Knight Frank, Wealth-X, ανάλυση McKinsey

Οι συγγραφείς της έκθεσης εκτιμούν ότι υπάρχει «ευκαιρία για την ανάπτυξη νέων πολυτελών προορισμών που θα επικεντρώνονται στην προσφορά παραδοσιακών τύπων αναψυχής ή για την ανανέωση παραδοσιακών προορισμών. Η αναβάθμιση των καταλυμάτων (για παράδειγμα, προσθέτοντας βίλες) ή η προσφορά ειδικών εμπειριών (όπως καταδύσεις ή ιστιοπλοϊκά ταξίδια) θα μπορούσε να προσελκύσει ταξιδιώτες πολυτελείας».

Διαβάστε ακόμη

Το νέο σχέδιο της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας

Fisker: Το (δεύτερο) disaster story μιας ιδιοφυίας (pics)

Ρεύμα: Ακονίζουν μαχαίρια οι βιομηχανίες για πιθανό νέο τέλος στην προμήθεια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ