© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Νέες, επώνυμες αφίξεις από το εξωτερικό σε μονάδες κατηγοριών 4 και 5 αστέρων θα φέρει η θερινή σεζόν του 2021 για τον ελληνικό τουρισμό, αφού τα πλάνα από τους ξένους παίκτες της αγοράς, μεγαλύτερους ή μικρότερους, έμειναν πίσω το 2020, έχοντας επιβραδύνει τους ρυθμούς και αναβάλλοντας για την επόμενη χρονιά τη λειτουργία νέων μονάδων σε δημοφιλείς προορισμούς ανά την Ελλάδα.
Μετά το pause που πάτησε ο κορωνοϊός στον τουρισμό εξαιτίας της πανδημίας, σε αυτή τη χρονιά-γέφυρα, όπως έχει χαρακτηριστεί το 2021 από τους τουριστικούς φορείς -αφού οι περισσότεροι βλέπουν την πλήρη τουριστική ανάκαμψη από το 2023 και μετά-, συνεχίζεται η τάση που είχε παρατηρηθεί στη χώρα μας προ κορωνοϊού, με την αύξηση της παρουσίας των διεθνών αλυσίδων και ξένων brands στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά.
Η Ελλάδα, η οποία βρίσκεται τώρα στις ψηλότερες θέσεις όσον αφορά τις αναζητήσεις των Ευρωπαίων για ταξίδια, όταν φυσικά αυτά θα επιστρέψουν με την πρόοδο των εμβολιασμών, παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από τις διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Πολύ περισσότερο, δε, από τη στιγμή που μονοψήφιο ποσοστό επί του συνόλου του δυναμικού της χώρας βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα κάποιου διεθνούς brand, ενώ, εν μέσω κορωνοϊού και με το βλέμμα στη μετά COVID-19 περίοδο, ο εγχώριος ξενοδοχειακός κλάδος φαίνεται να είναι πιο ανοιχτός πλέον σε συνεργασίες με αλυσίδες του εξωτερικού. Μarriott, Accor, Radisson Blu, Hilton αλλά και νεότεροι στην αγορά, όπως οι Brown, Fattal, Pacha Group, περιλαμβάνονται με τα brands τους στις νέες αφίξεις του 2021, με συμφωνίες franchise, διαχείρισης ή ακόμη και απευθείας ιδιοκτησία, πέραν φυσικά και των εγχώριων ομίλων, που επίσης ετοιμάζονται για εγκαίνια το 2021, έχοντας σε ορισμένες περιπτώσεις μεταθέσει και αυτοί, για αντικειμενικούς λόγους, προς τα πίσω τα πλάνα του 2020.
Ενδεικτικά αναφέρονται εδώ το 5* «Υdor Hotel & Spa», το νεότερο μέλος των Elixos Hotels στην Κέα, το «Οnce in Mykonos» στον Ορνό, υπό τη διαχείριση της HIP Hospitality, το «Olivar Suites» στην Κέρκυρα από το Voulgaris Hospitality Group, το «Cosme», το νέο ξενοδοχείο της Kanava Hotels & Resorts της οικογένειας Ηλιόπουλου στην Πάρο, στη Θεσσαλονίκη από το φθινόπωρο του 2021 το πολυαναμενόμενο «Ολυμπος Νάουσα» στο διάσημο διατηρητέο που αγόρασαν το 2017 το κοινό επενδυτικό σχήμα της Grivalia Hospitality και της Μακεδονικά Ξενοδοχεία Α.Ε. του ομίλου Τορνιβούκα κ.ά.
Με τρία νέα ξενοδοχεία η Accor
Ως προς τις ξένες αφίξεις, με το βλέμμα σε τρεις από τους πιο δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, την Κέρκυρα με το brand Angsana, την Κρήτη με το brand MGallery και τη Ρόδο με το brand Mercure βρίσκεται ο γαλλικός όμιλος Accor στη χώρα μας για τη σεζόν του 2021, πέραν των πιο μακροπρόθεσμων σχεδιασμών που εντάσσουν στο κάδρο και άλλους προορισμούς όπως η Μύκονος και η Αιτωλοακαρνανία μέσω νέων, στρατηγικού χαρακτήρα επενδύσεων.
Στην πόλη της Ρόδου, το «Mercure Rhodes Alexia» (πρώην «Alexia Premier City Hotel»), έχοντας ήδη περάσει από πλήρες πρόγραμμα ανακαίνισης, επρόκειτο να ανοίξει κάτω από το brand Μercure το φθινόπωρο του 2020, ωστόσο το πλάνο λόγω πανδημίας μετατέθηκε για το 2021. Για το 2021 αντί του 2020 μετατέθηκε και η έναρξη λειτουργίας για το «Angsana Corfu», της premium αλυσίδας Banyan Tree, με την οποία η Accor έχει προχωρήσει σε στρατηγική συμφωνία εδώ και μια πενταετία. Το ολοκαίνουριο «Angsana Corfu», υπό νέα ιδιοκτησία, βρίσκεται 12 χιλιόμετρα νότια από την πόλη της Κέρκυρας, με 199 δωμάτια και 40 βίλες – ορισμένες από τις οποίες και με ιδιωτική πισίνα. Επίσης, για το καλοκαίρι του 2021 έχει προγραμματιστεί και η λειτουργία της δεύτερης μονάδας με το πολυτελές brand MGallery του ομίλου, αυτή τη φορά στην Κρήτη, εκεί όπου ο όμιλος έχει προχωρήσει σε συμφωνία franchise για το πρώην ξενοδοχείο 170 δωματίων «Coral».
Το «Coral» ήταν ένα από τα πέντε ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας 1.094 δωματίων στην Κρήτη που πέρασαν από πέρυσι στην ιδιοκτησία του διδύμου Hines – Ηenderson Park (ιδιοκτήτες και του «Grand Hyatt» στη λ. Συγγρού) και θα ανακαινιστεί πλήρως ώστε να λειτουργήσει από τη θερινή σεζόν του 2021- καλώς εχόντων των πραγμάτων- κάτω από το brand MGallery της Αccor, μέσω της σχετικής συμφωνίας δικαιόχρησης.
Το πρώτο πολυτελές «ΜGallery» της ελληνικής αγοράς λειτούργησε το περασμένο φθινόπωρο, εν μέσω πανδημίας, στη νέα μονάδα του ομίλου Λάμψα στο Σύνταγμα, επί της οδού Πανεπιστημίου και Κριεζώτου, στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας management με τον γαλλικό ξενοδοχειακό κολοσσό.
Κρήτη
Στις συμφωνίες εν μέσω κορωνοϊού περιλαμβάνεται και αυτή για το ολοκαίνουριο 5άστερο «Royal Senses» επίσης στην Κρήτη, του ομίλου Troulis Royal Collection των αδερφών Τρούλη, που εντάχθηκε στο brand Curio Collection του ομίλου Hilton.
To «Royal Senses Resort & Spa Crete, Curio Collection by Hilton» θα λειτουργήσει για πρώτη φορά το 2021, βρίσκεται στον Πάνορμο Ρεθύμνου και διαθέτει 179 σουίτες και βίλες, τέσσερις μεγάλες πισίνες, 74 ιδιωτικές πισίνες υπερχείλισης, εστιατόρια, τέσσερα μπαρ κ.ά. Η Hilton ξεκίνησε την αλυσίδα πολυτελών resorts Curio Collection το 2014, με πάνω από 90 ξενοδοχεία σήμερα σε διάφορες χώρες.
Ειδικά για την προσθήκη της Κρήτης, ο Πάτρικ Φιτζγκίμπον, ανώτερος αντιπρόεδρος για την ανάπτυξη του ομίλου σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, δήλωσε ότι πρόκειται για έναν «από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Ελλάδα χάρη στο θερμό κλίμα, την πλούσια Ιστορία και τα όμορφα, γραφικά χωριά. Το “Royal Senses Resort” αποτελεί μια εντυπωσιακή προσθήκη της ταχέως ανερχόμενης Curio Collection, που περιλαμβάνει νέα ξενοδοχεία σε προορισμούς όπως η Λισαβόνα, το Λονδίνο και το Ρέικιαβικ».
Μύκονος και Σαντορίνη
Για το καλοκαίρι του 2021 έχει προγραμματιστεί και το πρώτο μεγάλο εγχείρημα του ομίλου Φάις στον τουρισμό σε έναν από τους premium ελληνικο ύς προορισμούς, κάτω από το brand της Radisson. To ολοκαίνουριο «Radisson Blu Zaffron Resort» στη Σαντορίνη σηματοδοτεί ουσιαστικά και την έλευση του ομίλου Radisson Blu σε έναν από τους πρωτοκλασάτους ελληνικούς προορισμούς, μετά την Αθήνα και την Κρήτη, όπου έχει ήδη παρουσία ο όμιλος των 1.400 και πλέον μονάδων διεθνώς.
Η επένδυση του Fais Group στο νησί, ύψους περί τα 15 εκατ. ευρώ, πραγματοποιείται σε ιδιόκτητη έκταση για τη δημιουργία πολυτελούς μονάδας με 102 δωμάτια αλλά και σουίτες και βίλες. Το νέο ξενοδοχείο θα είναι ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο εγχείρημα του ομίλου στον κλάδο της φιλοξενίας, όπου ο Σάμι Φάις έχει ήδη δρομολογήσει και την επένδυση στο Castello Bibelli, στην Κέρκυρα, σε συνέχεια του σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ από κοινού με τον όμιλο της Bluehouse. Από την πλευρά του, ο όμιλος της Radisson Hotel εντάσσει τη νέα μονάδα στο γενικότερο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης στην ελληνική αγορά, το οποίο ναι μεν πήγε πίσω, ωστόσο συνεχίζει να υφίσταται.
Αντίστοιχη περίπτωση, αν και σε πολύ μικρότερη κλίμακα, είναι και αυτή για το πρώτο εγχείρημα στη χώρα μας και συγκεκριμένα στη Μύκονο από το Pacha Group, όπου ο διευθύνων σύμβουλός του Νικ ΜακΚέιμπ δηλώνει ότι «δεν πρέπει να σκεφτόμαστε ξενοδοχεία, εστιατόρια ή club, αλλά εμπειρίες». Ακριβώς με αυτό το σκεπτικό, των εμπειριών, ο όμιλος θα δραστηριοποιηθεί στο νησί από το 2021 με το «Destino Pacha Mykonos» στη θέση του «Oniro Mykonos – A Shanti Collection Resort» στον Αγιο Στέφανο, το οποίο λειτούργησε το 2019 και περιλαμβάνει 29 δωμάτια και σουίτες, πισίνες, χώρους εστίασης και γυμναστηρίου κ.λπ.
Το Pacha Group είναι μια εταιρία διεθνούς χαρτοφυλακίου που δημιουργήθηκε το 1966 και δραστηριοποιείται στους τομείς αναψυχής, ψυχαγωγίας, φιλοξενίας, εστίασης, μόδας κ.λπ. Ο όμιλος είναι γνωστός από το πρώτο super club της Ιμπιζα το 1973, προτού επεκταθεί στην ξενοδοχειακή βιομηχανία με το «El Hotel Pacha», ενώ στην Ελλάδα το πλάνο περιλαμβάνει τη λειτουργία του ξενοδοχείου, ενός beach restaurant bar και ενός club στη Μύκονο από το δεύτερο τρίμηνο του 2021, φιλοδοξώντας να συμπεριλάβει και την πελατεία από το πιστό κοινό του ομίλου.
Η Αθήνα
Στις επώνυμες αφίξεις από το εξωτερικό για το 2021 δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός η ελληνική πρωτεύουσα, ο τουρισμός της οποίας έχει υποστεί ολοκληρωτική κατάρρευση εξαιτίας της πανδημίας. Γι’ αυτό πολλά ξενοδοχεία, ακόμη και πολυτελείς μονάδες, παραμένουν αυτή την περίοδο κλειστά, με τους ξενοδόχους να επαναξιολογούν την κατάσταση σε εβδομαδιαία βάση. Παρ’ όλα αυτά, οι ξένες αλυσίδες που είχαν ήδη τοποθετηθεί προ πανδημίας στην Αθήνα συνεχίζουν τα πλάνα τους, έστω και αν έχουν επιβραδύνει τον ρυθμό τους από πέρυσι και έχουν μεταθέσει για το μέλλον τα εγκαίνια των νέων μονάδων.
Από τα πιο σημαντικά καινούρια και μεγάλα projects της ελληνικής πρωτεύουσας είναι αυτό για την επάνοδο, μετά από μία δεκαετία, του πρώην «Esperia» στη Σταδίου, το οποίο είχε κλείσει το 2011 λόγω της κρίσης -τότε- στον τουρισμό της Αθήνας.
Το πλάνο ανακαινίσεων του ισραηλινού Fattal Group με τα Leonardo Hotels, που επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό του ΕΦΚΑ για το «ασφαλιστικό» ακίνητο προ διετίας, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με πιθανή την έλευση του brand NYX του ομίλου για το κτίριο της οδού Σταδίου 22, ενώ ο όμιλος τρέχει και σε άλλα… μέτωπα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Το brand NYX, με πολύ φρέσκο μοντέλο σχεδιασμού και λειτουργίας, έχει ήδη παρουσία σε ουκ ολίγες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Μιλάνο, η Μαδρίτη, η Πράγα, το Μόναχο, το Μπιλμπάο κ.ά., και απευθύνεται στους «φανατικούς» των πόλεων, φιλοδοξώντας να δώσει στον επισκέπτη τον παλμό των μεγάλων αστικών κέντρων. Στα σημαντικά νέα projects της Αθήνας είναι και αυτό στην Ομόνοια για το νέο «Moxy», το brand του ομίλου Μarriott, που επίσης στηρίζεται σε ένα πολύ φρέσκο και σύγχρονο μοντέλο και πρωτολανσαρίστηκε από τον ξενοδοχειακό κολοσσό μόλις το 2014, έχοντας σήμερα παρουσία σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.
Η μετατροπή του Σαρόγλειου Μεγάρου, στην οδό Σταδίου 65, σε ξενοδοχείο 200 δωματίων αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2021, σε μία επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ που έχουν αναλάβει από κοινού η Dimand, η Prodea Investments ΑΕΕΑΠ και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), μετά τον διαγωνισμό μακροχρόνιας παραχώρησης του ακινήτου.
Τον παλμό της πόλης επίσης φιλοδοξεί να μεταφέρει και η ισραηλινή Brown Hotels, η οποία, πέραν του «Brown Acropol», που λειτούργησε εν μέσω πανδημίας στην Ομόνοια, έχει ήδη έτοιμο να λειτουργήσει, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, το «DAVE Red Athens – Son of A Brown» στη Βερανζέρου, ενώ πιο μακρύς είναι ο δρόμος λόγω των εργασιών που απαιτούνται για το «Lighthouse Athens», όπως θα μετονομαστεί το πρώην «La Mirage» στην Ομόνοια, και ακολουθεί και το πρώην ξενοδοχείο «Ιλιον» στην ίδια περιοχή. Τη σεζόν του 2021 θέλει να προλάβει ο όμιλος και για το νέο εγχείρημα που σχεδιάζει στο Λουτράκι, όπου έχει αποκτήσει το πρώην «Loutraki Palace» και το «Aκτή Χανικιάν» στους Αγίους Θεοδώρους, το οποίο θέλει ιδανικά να έχει έτοιμο τον Ιούλιο του 2021.
Διαβάστε περισσότερα
Μειωμένα ενοίκια Νοεμβρίου: Τι πρέπει να κάνετε για μην χάσετε τις αποζημιώσεις της Δευτέρας
Θανάσης Μαρτίνος: «Οι Μαρτίνοι είμαστε οι εφοπλιστές της… Γλυφάδας»
«Φρεσκούλης»: Από τη λαχαναγορά του Ρέντη, στο portfolio των funds