Ενας από τους βασικούς, στρατηγικούς στόχους για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας είναι σε αυτή τη συγκυρία η αυξημένη συνδεσιμότητα με την Κίνα, μία από τις μακρινές αγορές, η οποία ήδη στη μετα-πανδημική περίοδο φαίνεται ότι αυξάνει σταδιακά το αποτύπωμα της στη χώρα μας.
Χθές, η πρώτη πτήση από τη Σαγκάη προς την Αθήνα προσγειώθηκε στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, σηματοδοτώντας και την έναρξη, το 2024, της πρώτης απευθείας διηπειρωτικής σύνδεσης με τη Σαγκάη από την Juneyao Air, η οποία παράλληλα προχωρά και στη σύναψη συμφωνίας για πτήσεις κοινού κωδικού με το μεγαλύτερο εγχώριο αερομεταφορέα, την Aegean Airlines.
Η Juneyao Air ιδρύθηκε το 2006, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες της Κίνας (και η πρώτη που έγινε συνδεόμενος εταίρος της Star Alliance), ενώ ιστορικό ορόσημο για την εταιρεία αποτέλεσε, το 2019 όταν έγινε η πρώτη κινεζική ιδιωτική αεροπορική εταιρεία που εκτελεί διηπειρωτικές πτήσεις από εκείνον τον Ιούνιο, προ πανδημίας, με την καθημερινή σύνδεση της Σανγκάης με το Ελσίνκι.
Το πλάνο για επέκταση στην Αθήνα υπήρχε επίσης προ πανδημίας, ωστόσο καθυστέρησε στο πλαίσιο της γενικότερης ανάσχεσης που έφερε η Covid 19 ως προς το σχεδιασμό της εταιρείας για επέκταση στην Ευρώπη.
Τώρα, για το Ελευθέριος Βενιζέλος «η σύνδεση με τη Σαγκάη, το μεγάλο επιχειρηματικό και εμπορικό κέντρο της Κίνας είναι ένα τεράστιο βήμα», όπως ανέφερε χθές ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης με αφορμή την έναρξη των νέων δρομολογίων, προσθέτοντας ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για τις επιχειρηματικές αλλά και για τις τουριστικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών. Ιδιαίτερα δε σε αυτή τη συγκυρία, μετά την πανδημία, όπου η κινέζικη αγορά επιστρέφει στα ταξίδια στην Ευρώπη.
Ταυτόχρονα και η Αθήνα είναι πολύ καλά τοποθετημένη τώρα στην αγορά με ιδιαίτερα υψηλή τη ζήτηση όπως επιβεβαιώνουν και οι επιδόσεις του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας στο πρώτο τρίμηνο του 2024 με διψήφια ποσοστά αύξησης της επιβατικής κίνησης. «Η υπόλοιπη Ευρώπη το 2023 είχε πτώση 5% σε σχέση με το 2019, όμως η Αθήνα και η Ελλάδα συνολικά βρίσκονται πάνω από το 2019 με διψήφιους ρυθμούς αύξησης», ανέφερε ο κ. Παράσχης.
Ως προς την κινεζική αγορά ειδικά, ανακάμπτει με ταχείς ρυθμούς και στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχοντας ανακτήσει το 90% του 2019 ήδη από την περασμένη χρονιά παρά το γεγονός ότι έκανε επανεκκίνηση ουσιαστικά από τον Αύγουστο και μετά, οπότε και ήρθησαν πλήρως οι περιορισμοί.
Προ πανδημίας η επιβατική κίνηση Κίνας- Ελλάδας ήταν στις 300 χιλιάδες, ενώ πλέον η κινέζικη αγορά, με βάση και τα στοιχεία του Ελ. Βενιζέλος, «κατατάσσεται στις 20 μεγαλύτερες διεθνείς αγορές», όπως ανέφερε ο κ. Παράσχης, με τον ίδιο να προσθέτει ότι υπάρχουν περαιτέρω πλάνα για προβολή της Ελλάδας με στόχο την ενίσχυση της κίνησης από την κινεζική αγορά, αλλά και από την Αθήνα και την Ελλάδα στην Κίνα.
«Το δρομολόγιο Σαγκάη – Αθήνα της Juneyao Air, για το οποίο απαιτήθηκαν τέσσερα έτη προετοιμασίας, εγκαινιάστηκε με την υποστήριξη και την ουσιαστική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών», δήλωσε ο Wang Junjin, πρόεδρος της Juneyao Air. «Αυτό οφείλεται στην κοινή προσπάθεια των ηγεσιών των δύο χωρών, της Κίνας και της Ελλάδας, οι οποίες συνέχισαν να προωθούν την ισχυρή ανάπτυξη των διμερών σχέσεων, την ενίσχυση των αποτελεσμάτων της οικονομικής συνεργασίας, την προάσπιση της αμοιβαίας κατανόησης και εκμάθησης, καθώς και τη δημιουργία της «μιας Ζώνης και ενός Δρόμου», η οποία παρέχει μια σταθερή βάση εμπιστοσύνης για να πραγματοποιούμε το δρομολόγιο Σαγκάη- Αθήνα μακροπρόθεσμα».
«Σε μια αγορά στρατηγικής σημασίας όπως είναι η Κίνα, η Σαγκάη έχει έως τώρα καταγράψει τα υψηλότερα ποσοστά κίνησης μέσω ενδιάμεσων προορισμών στην Αθήνα. Συνεπώς η έναρξη της νέας απευθείας σύνδεσης για πρώτη φορά, αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αναπτυξιακές εξελίξεις για το αεροδρόμιό μας, την πόλη μας και τη χώρα» επεσήμανε η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου, προσθέτοντας ότι οι σχετικές συζητήσεις είχαν ξεκινήσει από το 2018.
Επί του παρόντος, συμπεριλαμβανομένου του δρομολογίου Σαγκάη – Αθήνα, η Juneyao Air πραγματοποιεί συνολικά 4 διηπειρωτικά δρομολόγια, συνδέοντας τη Σαγκάη, το μεγαλύτερο και πιο δυναμικό οικονομικό κέντρο της Κίνας και την Henan, την κεντρική επαρχία με τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική, με το Ελσίνκι, το Μιλάνο, και πλέον και την Αθήνα. Έως και τον Μάρτιο του 2024, η Juneyao Air πραγματοποίησε περισσότερες από 1.200 διηπειρωτικές πτήσεις και μετέφερε περισσότερους από 220.000 επιβάτες. Πτήσεις προς Ηνωμένο Βασίλειο και Βρυξέλλες είναι οι επόμενοι σταθμοί της εταιρείας, ξεκινώντας από το καλοκαίρι.
Ξεκινώντας από τις 2 Απριλίου 2024, το δρομολόγιο Σαγκάη – Αθήνα της Juneyao Air θα προσφέρει στους επιβάτες απευθείας πτήση με το Boeing 787 Dreamliner, με τρεις πτήσεις την εβδομάδα, κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο, σε πρώτη φάση. Στόχος της αεροπορικής, σύμφωνα με τους επιτελείς της είναι η αύξηση της συχνότητας σε καθημερινή βάση στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, με το δεδομένο ότι η χώρα μας «είναι από τους αγαπημένους τουριστικούς προορισμούς για τους Κινέζους ταξιδιώτες», σύμφωνα με τον κ. Wang Junjin.
Η Juneyao Air πετάει σήμερα σε περίπου 200 προορισμούς στην Ασία και στην Ευρώπη, με σύγχρονο στόλο 95 αεροσκαφών που περιλαμβάνει Airbus A320 στενής ατράκτου και Boeing 787-9 Dreamliner ευρείας ατράκτου. Από τον μεγαλύτερο κόμβο/βάση της στην Σαγκάη, η εταιρεία επιχειρεί με 7 αεροσκάφη αυτού του τύπου, ενώ 2 ακόμη αεροσκάφη αναμένεται να έχουν παραδοθεί ως το τέλος του 2024.
Διαβάστε ακόμη
POS: Ηχούν «καμπάνες» €10.000-20.000 για πάνω από 10.000 επιχειρήσεις
Αττική Οδός: Με το βλέμμα στον Οκτώβριο του 2024 που λήγει η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ