Προσέλκυση περισσότερων νέων συνδέσεων με πιο μακρινές αγορές, εκτός των «παραδοσιακών» ευρωπαϊκών, περαιτέρω ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης εκτός της περιόδου αιχμής αλλά και επέκταση των υφιστάμενων δρομολογίων μακρινών αποστάσεων σε ΗΠΑ και Ασία.
Αυτό είναι το τρίπτυχο της στρατηγικής του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας μέσα από τα ενισχυμένα κίνητρα που παρέχει τώρα στις αεροπορικές εταιρείες. Ηδη το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει γνωστοποιήσει στους αερομεταφορείς τα κίνητρα μεταξύ των οποίων μία σειρά από εκπτώσεις στις εταιρείες που θα προσθέσουν σε μία ημερολογιακή χρονιά τρία ή περισσότερα νέα διεθνή δρομολόγια, εποχικά είτε κατά τη χειμερινή, είτε κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Πρόκειται για πιο στοχευμένες εκπτώσεις, υψηλότερες σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, με ακόμη πιο ευνοϊκούς όρους που θα πρέπει να πληρούν οι αεροπορικές προκειμένου να τις αξιοποιήσουν. Οσον αφορά τη διάρκεια, τα κίνητρα έχουν ισχύ από 8 μήνες (Οκτώβριο – Μάιο) έως 5 χρόνια.
Από τους βασικούς στόχους της κινητροδότησης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» που ούτως ή άλλως οδεύει σε αύξηση της δυναμικότητάς του- εξ’ ού και το νέο μεγάλο πλάνο επενδύσεων σε πρώτη φάση έως τα 33 εκατ. επιβάτες– είναι η άμβλυνση της μεγάλης εποχικότητας της Αθήνας όπως επανειλημμένα έχουν υποστηρίξει οι ξενοδόχοι και η αύξηση των υπερπόντιων συνδέσεων. Στα κίνητρα περιλαμβάνονται π.χ. εκπτώσεις που σχετίζονται με τα τέλη ανά επιβάτη, ενώ για τους αερομεταφορείς που προσθέτουν πτήσεις στις μακρινές αγορές, μπορεί να απολαμβάνουν πλήρη απαλλαγή των τελών προσγείωσης και στάθμευσης για ένα χρονικό διάστημα.
Η στρατηγική προσέλκυσης συνδέσεων με πιο μακρινές αγορές από πλευράς του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας διαφαίνεται και από τις νέες προσθήκες φέτος στις συνδέσεις της Αθήνας με το εξωτερικό. Είναι ενδεικτικό ότι τέσσερις από τις έξι νέες αεροπορικές του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών φέτος αφορούσαν υπερπόντιες αγορές και συγκεκριμένα η Air Arabia, η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Μέσης Αναστολής στη σύνδεση Αθήνας- Σάρτζα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η νοτιοκορεάτικη Asiana Airlines στη σύνδεση Σεούλ- Αθήνας, η κινεζική Juneyao Air στο δρομολόγιο Σαγκάη- Αθήνα και η νορβηγική αεροπορική Norse στη σύνδεση Αθήνα – Νέα Υόρκη. Για την αγορά των ΗΠΑ και για τη σεζόν του 2025 ήδη η αμερικανική United Airlines ανακοίνωσε προ ημερών την επέκταση του θερινού της προγράμματος με αύξηση των εβδομαδιαίων πτήσεων από Αθήνα προς Νέα Υόρκη/αεροδρόμιο Νιούαρκ από 7 σε 10, έναρξη των θερινών εποχικών πτήσεων νωρίτερα προς τα αεροδρόμια Νιούαρκ της Νέας Υόρκης και O’Hare του Σικάγο και συνολικά αύξηση των συνολικών προσφερόμενων θέσεων από την Αθήνα κατά σχεδόν 30% για το καλοκαίρι του 2025.
Εν τω μεταξύ στο «μέτωπο» της επέκτασης, η Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών έχει σε εξέλιξη αυτή την περίοδο τις διαγωνιστικές διαδικασίες για την επιλογή των αναδόχων για την α’ φάση της επέκτασης του αεροδρομίου. Με βάση το πλάνο, εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 θα εκκινήσουν οι προκαταρκτικές εργασίες για το έργο που προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το 2028 και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, την ανάπτυξη νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις στάθμευσης, την κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων κ.α..
Διαβάστε ακόμη:
Xατζηδάκης: Φορολογικές δηλώσεις από 15/3 έως 15/7 σταθερά κάθε χρόνο
Νίκος Μουτσουρούφης: Το σχέδιο για τα Mailo’s μετά το deal με τον Βλάσση Γεωργάτο
Πετρέλαιο Θέρμανσης: Οι τιμές πώλησης και τα σενάρια για το επίδομα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα