Γεμάτα αναχωρούν τα πλοία των εταιρειών Blue Star Ferries και SeaJets από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου και τις Σποράδες και ήδη ανέρχονται σε χιλιάδες τα άτομα που έκλεισαν τα ακτοπλοϊκά τους εισιτήρια για Ιούλιο και Αύγουστο.
Οι αριθμοί των κρατήσεων αποδεικνύουν στην πράξη ότι κάθε ακτοπλοϊκή σύνδεση που πετυχαίνει η πόλη, τυγχάνει της ευρείας αποδοχής των τουριστών από την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας αλλά και από τα Βαλκάνια, όπως επισημαίνουν, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εκπρόσωποι των δύο παραπάνω εταιρειών.
Μάλιστα, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν είναι λίγες οι φορές που επιβάτες κλείνουν μεν με επιτυχία τα ακτοπλοϊκά τους εισιτήρια, αλλά δεν στέκονται το ίδιο τυχεροί και με το όχημά τους, αφού οι θέσεις γι’ αυτά εντός των πλοίων είναι λιγότερες. Στο πλαίσιο αυτό, για τον τρέχοντα μήνα οι πληρότητες από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου και τις Σποράδες ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις το 90%, ενώ για τον μήνα Αύγουστο κυμαίνονται γύρω στο 70%- μέχρι στιγμής.
Χιλιάδες οι επιβάτες για τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου με την Blue Star Ferries
Με πληρότητες που ξεπερνούν το 90% εξελίσσεται ο Ιούλιος για το επιβατηγό/οχηματαγωγό «Διαγόρας», που έχει δρομολογήσει φέτος για πρώτη φορά από το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου από τη Θεσσαλονίκη, η Blue Star Ferries με προορισμό τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο (Βαθύ) και Λέρο στα Δωδεκάνησα.
Τα παραπάνω επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Κυριάκος Γεωργιάδης, ναυτικός πράκτορας του γραφείου «Μηλιάδη», το οποίο εκπροσωπεί την εταιρεία στην πόλη. «Η Λήμνος», λέει, «κερδίζει στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών σε ποσοστό άνω του 50% σε σχέση με τα άλλα νησιά του ΒΑ Αιγαίου στα οποία και “δένει” το “Διαγόρας”». Βέβαια, όπως σπεύδει να προσθέσει, «τα ακτοπλοϊκά επιβατικά εισιτήρια είναι ελάχιστα για τον τρέχοντα μήνα, αλλά οι θέσεις για τα αυτοκίνητα είναι σχεδόν ανύπαρκτες».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, μέχρι και τις 30/7 έχει απομείνει ένα 10% στα επιβατικά ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου, ενώ για τα ι.χ, το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνά το 1% «και όλα αυτά μέχρι αυτή τη στιγμή που μιλάμε, γιατί οι κρατήσεις συνεχίζουν με αμείωτη ένταση», σημειώνει. Για τον Αύγουστο, «υπάρχουν ακόμη -μέχρι και αυτή τη στιγμή που μιλάμε- διαθέσιμα επιβατικά ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε ποσοστό 30%, το οποίο είναι μικρότερο για τα οχήματα», σύμφωνα με τον ίδιο.
Το επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο «Διαγόρας» με ικανότητα μεταφοράς 1.462 επιβατών και 274 οχημάτων, κάθε Κυριακή εκτελεί από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το εξής δρομολόγιο: αναχωρεί στις 16.00 για Λήμνο, όπου φτάνει στις 23.15) και επόμενοι σταθμοί του είναι: η Λέσβος (Μυτιλήνη, άφιξη 05.05 π.μ. την επόμενη μέρα), η Χίος (άφιξη 08.45 π.μ. την επομένη), Σάμος (Βαθύ, άφιξη 12.35 την επομένη) και Λέρος στα Δωδεκάνησα (άφιξη 16.40 την επομένη).
Το «Διαγόρας», θα πλέει για τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου μέχρι και τον Σεπτέμβριο, με το τελευταίο του δρομολόγιο να έχει προγραμματιστεί για τις 10/9.
Με πληρότητα 50% το πρώτο δρομολόγιο της SeaJets για Λήμνο και Λέσβο
Με πληρότητα 50% εκτελέστηκε το πρώτο δρομολόγιο της SeaJets από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για Λήμνο και Λέσβο (Μυτιλήνη), που πραγματοποιήθηκε με το ταχύπλοο οχηματαγωγό πλοίο Super Runner Jet, χωρητικότητας 840 επιβατών και 120 οχημάτων.
«Οι πληρότητες για τα πρώτα ακτοπλοϊκά δρομολόγια του Ιουλίου κυμαίνονται στο 50%, αλλά από την επόμενη κιόλας εβδομάδα, το ποσοστό αυτό σταδιακά ανεβαίνει» σημειώνει ο ναυτιλιακός πράκτορας της εταιρείας SeaJets στη Β. Ελλάδα Χάρης Καραχαρίσης. Αναφορικά με το πρώτο ακτοπλοϊκό δρομολόγιο της εταιρείας (4/7), ο ίδιος αναφέρει ότι για τη Λήμνο ταξίδεψαν στις επτά το πρωί 280 επιβάτες και 70 οχήματα, ενώ για τη Λέσβο, οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 120 και 80. Το δρομολόγιο της SeaJets για Λήμνο και Λέσβο θα εκτελείται κάθε Τρίτη και Πέμπτη με ώρα αναχώρησης στις 7 το πρωί και ώρες άφιξης στις 11.10 π.μ. και 14.10 αντίστοιχα.
Στο +10% οι ταξιδιώτες για Σποράδες σε σχέση με το 2022 – Τέσσερα τα δρομολόγια
Αυξημένο σε ποσοστό 10% τουλάχιστον, ύστερα από πτώση 15% πέρυσι, θα είναι φέτος το ενδιαφέρον των εκδρομέων από τη Β. Ελλάδα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων (Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο) και «ο ρυθμός με τον οποίο γίνονται οι προκρατήσεις αποτυπώνει τη δυναμική επιστροφή των Βορειοελλαδιτών στα συγκεκριμένα νησιά του Αιγαίου» τονίζει ο κ. Καραχαρίσης. Υπενθυμίζοντας δε ότι η γραμμή της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης γίνεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά φέτος και εκτελείται με το ταχύπλοο οχηματαγωγό πλοίο Super Runner Jet της SeaJets, ο κ. Καραχαρίσης σημειώνει ότι για το 2023 θα έχει διάρκεια έως και τις 8/9.
Το Super Runner JET, από τον Ιούνιο εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σποράδες κάθε Δευτέρα, Παρασκευή και Σάββατο, και από τον τρέχοντα μήνα και τον Αύγουστο έχει προστεθεί κι αυτό της Τετάρτης.
Οι πληρότητες για τις Σποράδες ανέρχονται σήμερα στο 80%, ενώ «αγγίζουν» το απόλυτο 100% τέλος Ιουλίου και διαμορφώνονται στο 75% τον Αύγουστο- τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. Οι ταξιδιώτες θα βρίσκονται από τη Θεσσαλονίκη στη Σκιάθο σε τρεις ώρες και 10 λεπτά, στη Σκόπελο σε τρεις ώρες και 55 λεπτά και στην Αλόννησο σε τέσσερις ώρες και 15 λεπτά.
Ο στόλος της SEAJETS έχει πλέον 21 ενεργά πλοία εξυπηρετώντας 50 λιμάνια και περισσότερες από 400 διασυνδέσεις στο Αιγαίο, συνδράμοντας σημαντικά στην προώθηση του ελληνικού τουρισμού και την παροχή μοναδικών συνδέσεων μεταξύ των νησιών.
Διαβάστε ακόμη
Πώς μπορείτε να κληρονομήσετε χρέη… εξ αμελείας!
Τραυλού-Βαρβιτσιώτης: Στόχος μας η Ελληνική Ναυτιλία να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ