Υπερπροσωποποίηση των υπηρεσιών, δυναμική τιμολόγηση, προγνωστική ανάλυση και VR/AR (προ)-ταξιδιωτική εμπειρία: αυτές είναι τέσσερις από τις σημαντικότερες δυνατότητες που δίνουν στον τομέα του τουρισμού -και κυρίως στον ξενοδοχειακό κλάδο– τα σύγχρονα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.

Όπως εξήγησε στο newmoney ο Carlo van de Weijer, διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου Συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης (EAISI) του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Αϊντχόφεν, οι ξενοδόχοι μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα εργαλεία για να ενισχύουν τις κρατήσεις τους, αλλά και την ικανοποίηση των πελατών τους.

Ιδιαίτερες προοπτικές προσφέρει η δυναμική τιμολόγηση, στρατηγική στο πλαίσιο της οποίας οι εταιρείες καθορίζουν ευέλικτες τιμές που αλλάζουν- ακόμα και μέσα σε λίγα λεπτά- ανάλογα με την τρέχουσα ζήτηση στην αγορά. Στη δυναμική τιμολόγηση οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να προσαρμόζουν τις τιμές με βάση αλγόριθμους, που λαμβάνουν υπόψη τις τιμές των ανταγωνιστών, την προσφορά και τη ζήτηση και άλλους εξωτερικούς παράγοντες της αγοράς.

«Με την τεχνητή νοημοσύνη, οι ξενοδόχοι μπορούν να εξισορροπήσουν τη ζήτηση και να γεμίσουν τα ξενοδοχεία τους. Για παράδειγμα, το μοντέλο ΑΙ μπορεί να προτείνει μείωση της τιμής σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο ώστε να υπάρξουν περισσότερες κρατήσεις ή αύξηση της τιμής σε περιόδους μεγάλης ζήτησης» εξηγεί ο Carlo van de Weijer.

Όμως, μπορούν τα διαθέσιμα μοντέλα ΑΙ να παρέχουν συγκεκριμένες προτάσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία;

«Αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο ερώτημα, από πού προέρχονται τα δεδομένα» μας απάντησε. «Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ο “κινητήρας” και τα δεδομένα είναι το “καύσιμο”, όπως συμβαίνει και στο αυτοκίνητό σας. Ο κινητήρας δεν μπορεί να κάνει τίποτα χωρίς καύσιμο.
Υπάρχουν εξειδικευμένες εταιρείες που συγκεντρώνουν όλα αυτά τα δεδομένα, εταιρείες που αναζητούν στο διαδίκτυο και συλλέγουν τα σχετικά δεδομένα και τα μετατρέπουν σε ποιοτικές μετρήσεις. Αυτή είναι η ουσία. Αυτή τη δουλειά είτε θα την κάνουν μόνοι τους οι ξενοδόχοι, είτε θα συνεργαστούν με εξειδικευμένους ανθρώπους που ξέρουν πώς να φέρνουν αποτελέσματα.
Υπάρχουν τόσα πολλά δεδομένα που ο επιχειρηματίας μπορεί να μην έχει ιδέα ότι είναι σημαντικά για την επιχείρησή του, αλλά η τεχνητή νοημοσύνη τα συγκεντρώνει και μπορεί να παρέχει χρήσιμες συμβουλές και προγνωστικές αναλύσεις.».

Είναι αυτά τα εργαλεία προσιτά για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες του τουρισμού;

«Το θετικό στην τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι το κόστος της μειώνεται πολύ γρήγορα, επειδή τα δεδομένα είναι διαθέσιμα δωρεάν και δεν κοστίζει πολύ για να τα συγκεντρώσει κάποιος. Φυσικά πρέπει πάντα να γίνεται ανάλυση κόστους-οφέλους. Πιστεύω ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, το ισοζύγιο από την χρήση ΑΙ είναι θετικό.

Υπάρχει ένα μεγάλο πεδίο διαθέσιμων εργαλείων. Και ο πήχης εισόδου είναι αρκετά χαμηλά.   Τα περισσότερα δίνουν τη δυνατότητα δωρεάν δοκιμής και χαμηλή συνδρομή για τους πρώτους μήνες. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες να πειραματιστούν.
Εγώ συμβουλεύω τους επιχειρηματίες να το δοκιμάσουν. Να πειραματιστούν με τέτοια εργαλεία. Δεν χρειάζονται μεγάλα κεφάλαια για να το κάνουν. Μπορούν να αρχίσουν να πειραματίζονται ακόμα και με το ChatGPT, ώστε να αποκτήσουν μία πρώτη ιδέα για τις δυνατότητες που παρέχονται από την ΑΙ και να αναζητήσουν στη συνέχεια εξειδικευμένες εφαρμογές που εξυπηρετούν τη δική τους επιχείρηση.»

Στην ομιλία του στο 2ο «Reimagine Tourism in Greece», μια πρωτοβουλίας της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ και των εταίρων της για το μέλλον του Τουρισμού στην Ελλάδα, ο Carlo van de Weijer παρουσίασε αναλυτικά τους τομείς όπου η τεχνητή νοημοσύνη συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος:

• υπερπροσωποποίηση: η ΑΙ παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις ταξιδιών, με συγκεκριμένες προτάσεις για προορισμούς, διαμονή και δραστηριότητες με βάση τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις του χρήστη

• εξυπηρέτηση πελατών: τα chatbot και οι εικονικοί βοηθοί παρέχουν εξυπηρέτηση 24/7, κάνοντας διαχείριση κρατήσεων, απαντώντας σε ερωτήσεις και επιλύοντας προβλήματα σε πραγματικό χρόνο

• αυτοματοποίηση: η ΑΙ δρομολογεί εργασίες όπως τσεκ-ιν, έλεγχοι ασφάλειας και διαχείριση δρομολογίων μειώνοντας την ανθρώπινη παρέμβαση και ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα

• προγνωστικη ανάλυση: η ΑΙ προβλέπει ταξιδιωτικές τάσεις, βοηθώντας τις εταιρείες να προσαρμοστούν στη ζήτηση και να βελτιώσουν την διαχείριση των πόρων τους

• ενίσχυση ασφάλειας: συστήματα ΑΙ παρακολουθούν τις παγκόσμιες εξελίξεις (όπως τα καιρικά φαινόμενα και οι πανδημίες) προειδοποιώντας τους ταξιδιώτες και προτείνοντας εναλλακτικούς προορισμούς

• εικονικές ταξιδιωτικές εμπειρίες: η ΑΙ ενισχύει τις εμπειρίες με εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα (VR/AR) προσφέροντας μία πρόγευση των προορισμών πριν ο χρήστης κάνει κράτηση

• βιωσιμότητα: η ΑΙ βελτιστοποιεί τις μετακινήσεις και τις λειτουργίες των ξενοδοχείων ώστε να μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Διαβάστε ακόμη

Τι θα πληρώσουμε φέτος για αέριο, πετρέλαιο και ρεύμα

Σε δεινή οικονομική θέση η Boeing ετοιμάζεται να πουλήσει περιουσιακά της στοιχεία

Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος: Σήμανε καμπανάκι κινδύνου για τη λειψυδρία στην Ευρώπη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα