Αύξηση τζίρου αλλά και επενδύσεων φέρνει η άνοδος του ελληνικού τουρισμού για τα ελληνικά ξενοδοχεία τη φετινή χρονιά, με τις επιδόσεις στις μονάδες που απευθύνονται ειδικά στο ξένο κοινό να κινούνται ακόμη υψηλότερα.
Με βάση την έρευνα πεδίου που πραγματοποίησε η Εθνική Τράπεζα σε 200 ξενοδοχειακές ΜμΕ σε σχέση με τη ζήτηση, τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν η εκτίμηση των ξενοδόχων όσον αφορά την πορεία των πωλήσεων φέτος είναι για αύξηση κύκλου εργασιών της τάξης του 9,7% το 2023, σχεδόν διπλάσια από τις λοιπές ΜμΕ που αναμένουν αύξηση 5,1%, ενώ θεωρούν ότι η υπεροχή αυτή σε όρους ανάπτυξης είναι διατηρήσιμη για την επόμενη τριετία, αν ληφθεί υπόψη ότι η εκτίμηση της τριετίας είναι για +10,7%.
Υψηλότερη είναι η άνοδος στις μονάδες που έχουν περισσότερους επισκέπτες από το εξωτερικό σε ποσοστό άνω του 60% και βρίσκονται κυρίως σε νησιωτικές περιοχές, με τη σχετική εκτίμηση να αντιστοιχεί σε αύξηση φέτος κατά 11% και 13% στην τριετία, έναντι των ξενοδοχείων που απευθύνονται στο εγχώριο κοινό και αναμένουν μία άνοδο στο 10%.
Σημειώνεται εδώ ότι με βάση τα στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος υπολογίζεται ότι συνολικά το 2022 τα ελληνικά ξενοδοχεία πραγματοποίησαν τζίρο 8,62 δισ. ευρώ το 2022, οριακά αυξημένο κατά 2,4% έναντι του 2019, προ πανδημίας.
Η Εθνική Τράπεζα διαπιστώνει ως ενδεικτικό στοιχείο της ευκαιρίας επέκτασης που αντιλαμβάνονται οι ξενοδοχειακές ΜμΕ τις επενδύσεις που πραγματοποιούν για την έγκαιρη ενίσχυση τους, καθώς για το 2023 εκτιμούν κατά μέσο όρο αύξηση της τάξης του 5% τόσο σε ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού τους όσο και σε πάγια/υποδομές (έναντι 2-3% αντίστοιχα για τις λοιπές ΜμΕ). Από τα στοιχεία του ΞΕΕ, προκύπτει ότι συνολικά ως προς τις επενδύσεις το 2022 που πραγματοποίησαν οι ξενοδόχοι σε επισκευές, ανακαινίσεις και συντηρήσεις ήταν στα 621 εκατ. ευρώ ήτοι στο 7% του τζίρου, έναντι του 12% το 2019, οπότε το αντίστοιχο νούμερο είχε διαμορφωθεί στα 987 εκατ. ευρώ. Οι χαμηλότερες επενδύσεις πέρυσι οφείλονται στο γεγονός ότι ο χειμώνας προμηνυόταν πολύ πιο δύσκολος σε σχέση τελικά με την πραγματικότητα, επομένως υπήρξε συγκράτηση και από πλευράς νέων επενδύσεων.
Παρά την αναπτυξιακή διάθεση των ελληνικών ξενοδοχείων, το 2023 διατηρεί στοιχεία υψηλής αβεβαιότητας και με βάση την έρευνα της ΕΤΕ, ως βασικό εμπόδιο ξεχωρίζει η δυσκολία εύρεσης προσωπικού, με τα ⅔ των ξενοδοχείων ή αλλιώς ποσοστό 66% να αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα: Εξ’ ού και 6 στις 10 μονάδες οδηγήθηκαν σε μισθολογικές αυξήσεις για το 2023, σύμφωνα με τις ίδιες. Στη διαμόρφωση της δύσκολης αυτής κατάστασης, όπως διαπιστώνουν οι ξενοδόχοι, συνέβαλαν τόσο οι αλλαγές στις εργασιακές συνήθειες λόγω της πανδημίας, όσο και λόγοι που συνδέονται με τις ιδιαιτερότητες του τουριστικού επαγγέλματος (π.χ. υψηλή εποχικότητα, απαιτήσεις για προσωπικό υψηλής κατάρτισης, ανάγκη μετακίνησης από τον τόπο μόνιμης κατοικίας).
Όσον αφορά την «υψηλή» τουριστική περίοδο του 2023 στην Ελλάδα, στα βασικά συμπεράσματα της ΕΤΕ είναι εμφανή τα σημάδια ότι αυτή ξεκίνησε νωρίς, ενώ θετικοί εμφανίζονται οι οιωνοί για μια δυναμική συνέχεια ισχυρών επιδόσεων. Σε αυτό συνηγορούν τρεις βασικές παράμετροι: Καταρχάς οι υψηλές για την εποχή προσλήψεις προσωπικού και αεροπορικές αφίξεις, οι υψηλότερες έναντι του ανταγωνισμού κρατήσεις πτήσεων και καταλυμάτων αλλά και η σταδιακή ανάκαμψη του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις κύριες αγορές μας.
Διαβάστε ακόμη
Ο Έλον Μασκ μίλησε για όλους και για όλα: «Θα λέω αυτό που θέλω κι ας χάσω χρήματα» (tweet)
Εκλογές 2023
Πού ψηφίζω: Μάθετε πού ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.
Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.
Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε
Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ