search icon

Τουρισμός

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Οι επιδόσεις και η επόμενη μέρα εν όψει της παραχώρησης σε Fraport- DELTA- Πηλέας

Φέτος τo σύνολο των διεθνών αφίξεων- που είναι κι αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τουριστικά την περιοχή- με βάση τα επίσημα στοιχεία του οκταμήνου αγγίζουν τις 110 χιλιάδες, +11% σε σύγκριση με πέρυσι, χαμηλότερα όμως από το 2019

Ψηλότερα σαφώς από πέρυσι όχι όμως και με την περίοδο προ πανδημίας, το 2019, είναι φέτος η διεθνής κίνηση στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας για το οποίο το Υπερταμείο την περασμένη Παρασκευή γνωστοποίησε ότι κατατέθηκε μία δεσμευτική προσφορά, αυτή από την κοινοπραξία των Fraport, DELTA Airport Investments και ΠΗΛΕΑΣ στο πλαίσιο του διαγωνισμό για τη 40ετή σύμβαση παραχώρησης.

Φέτος στο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», τo σύνολο των διεθνών αφίξεων- που είναι κι αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τουριστικά την περιοχή- με βάση τα επίσημα στοιχεία του οκταμήνου αγγίζουν τις 110 χιλιάδες (109.840 συγκεκριμένα), σημειώνοντας διψήφιο ποσοστό αύξησης κατά 11% σε σύγκριση με πέρυσι.

Το 2023, την περίοδο Ιανουαρίου- Αυγούστου το αντίστοιχο νούμερο ήταν λίγο πάνω από τις 99 χιλιάδες (99.039), ενώ το 2019 οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις ήταν κοντά στις 114,6 χιλιάδες. Οσον αφορά το δίκτυο εσωτερικού, στο φετινό οκτάμηνο οι αφίξεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν λίγο πάνω από τις 10 χιλιάδες (10.067 για την ακρίβεια), από τις 11 χιλιάδες περίπου (10.963) το περυσινό οκτάμηνο. Οι αφίξεις εσωτερικού φέτος είναι ψηλότερα από το 2019, όταν το αντίστοιχο νούμερο είχε διαμορφωθεί στις 8.275.

Τώρα, το Υπερταμείο, μετά και τη δεσμευτική προσφορά των Fraport, Κοπελούζου (DELTA Airport Investments) και Κωνσταντακόπουλου ΤΕΜΕΣ (ΠΗΛΕΑΣ) την περασμένη Παρασκευή, σκοπεύει να κινηθεί γρήγορα με στόχο την ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή μέχρι τα τέλη 2024, ώστε να προχωρήσουν στη συνέχεια οι σχετικές επιμέρους διαδικασίες και το πρώτο εξάμηνο 2025 να έχει προκύψει ο νέος παραχωρησιούχος. Πάντως, η δυνατότητα για άμεσες, ουσιαστικές βελτιωτικές κινήσεις στη σεζόν του 2025 στο διεθνή αερολιμένα της Καλαμάτας- όπου το 90% της επιβατικής κίνησης αφορά το δίκτυο εξωτερικού, έχοντας τα τελευταία χρόνια και τις τονωτικές «ενέσεις» από τον προορισμό της Costa Navarino υπό τη διαχείριση της ΤΕΜΕΣ-είναι περιορισμένη.

Το αεροδρόμιο που εισπράττει ουκ ολίγες αρνητικές κριτικές – μια απλή ματιά στα ανοικτά σχόλια της Google αρκεί- θα θελήσει αρκετό χρόνο ώστε να έχει την εικόνα που αρμόζει στον προορισμό (σ.σ. ήταν ενδεικτική η αύξηση φέτος τον Αύγουστο των αεροταξί λόγω και της αύξησης των ενοίκων στις νέες βίλλες της Costa Navarino αλλά και στο τέλος του καλοκαιριού λόγω του γάμου του Γιάννη Αντεντοκούμπο), εξ’ ού και οι νέες προσθήκες από τις αεροπορικές είναι ακόμη …φειδωλές.

Φέτος, πέραν της AEGEAN που στηρίζει σταθερά κι ενισχύει χρονιά με τη χρονιά τον προορισμό τόσο στο δίκτυο εξωτερικού όσο και εσωτερικού (π.χ. στη νέα σύνδεση φέτος Ηράκλειο- Καλαμάτα), ήταν σημαντικές οι προσθήκες/ επέκταση συχνοτήτων από τις Air France στη σύνδεση με Παρίσι, SAS στη σύνδεση με Στοκχόλμη, Volotea με Λιλ και Λιόν. Για το 2025, στις πρώτες από τις νέες αεροπορικές που έχουν δηλώσει ότι προσθέτουν τον προορισμό της Καλαμάτας στο θερινό τους πρόγραμμα στη σύνδεση με Ηνωμένο Βασίλειο είναι μέχρι στιγμής η Jet2.com, η οποία εισάγει τη σύνδεση Μπρίστολ –Καλαμάτα από τις αρχές Μαΐου 2025, με συχνότητα μία φορά την εβδομάδα.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Από τα ψηλά στα χαμηλά και μετά στα… ψηλότερα (pic)

Τα σχέδια των τραπεζών για τον αναβαλλόμενο φόρο – Πώς θα μειωθεί

Οικογένεια Σαράντη (Ελληνικά Γαλακτοκομεία): Η νέα γενιά μπαίνει δυναμικά και βάζει ψηλά τον πήχη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version