search icon

Τεχνολογία

Ξεκίνησε η μάχη: Το SearchGPT της OpenAI κηρύσσει τον πόλεμο  κατά της Google – Ποιες οι διαφορές τους

Η OpenAI μόλις επιβεβαίωσε ότι λανσάρει ένα προσωρινό προϊόν αναζήτησης σε μια περιορισμένη ομάδα χρηστών - Το προϊόν αναζήτησης, που βρίσκεται σε δοκιμαστική φάση, θα ανταγωνιστεί το Search Generative Experience της Google και το AI της Perplexity

Είναι επίσημο! Το OpenAI έρχεται για να εκτοπίσει τη Google.

Η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης ανακοίνωσε την Πέμπτη το «SearchGPT», μια πρώιμη έκδοση ενός προϊόντος αναζήτησης που δείχνει ότι η εταιρεία είναι ένα βήμα πιο κοντά στην έναρξη της δικής της μηχανής αναζήτησης.

Σε μια ανάρτηση στο blog της, η OpenAI δήλωσε ότι «δοκιμάζει το SearchGPT, ένα προσωρινό πρωτότυπο νέων χαρακτηριστικών αναζήτησης AI που σας δίνει γρήγορες και έγκαιρες απαντήσεις με σαφείς και σχετικές πηγές».

Η εταιρεία δήλωσε ότι λανσάρει το εργαλείο σε μια μικρή ομάδα χρηστών για ανατροφοδότηση και σχεδιάζει να ενσωματώσει κάποια έκδοση της εμπειρίας στο ChatGPT. Μπορείτε εδώ να προσπαθήσετε να κρατήσετε μια θέση στην ουρά, κάνοντας κλικ στο «join the waitlist» στην τοποθεσία.

Μετά την ανακοίνωση, ο διευθύνων σύμβουλος Σαμ Άλτμαν δημοσίευσε στο X ότι «υπάρχει περιθώριο να κάνουμε την αναζήτηση πολύ καλύτερη από ό,τι είναι σήμερα» και πρόσθεσε ότι εκπλήσσεται από το πόσο την προτιμά από την «αναζήτηση της παλιάς σχολής».

Στο βίντεο που περιλαμβάνεται στη δημοσίευση, το SearchGPT μοιάζει με την εμπειρία αναζήτησης της Google, με μια κεντρική μπάρα αναζήτησης στη μέση της οθόνης. Υπάρχουν όμως βασικές διαφορές. Τα παραδείγματα που παρουσιάζονται φαίνεται να οδηγούν σε πιο συνοπτικές απαντήσεις από την παραδοσιακή Google, με συνοπτικές απαντήσεις και συνδέσμους που περιλαμβάνονται στο κάτω μέρος. Εμφανίζει επίσης πιο περιορισμένα αποτελέσματα, σε αντίθεση με το Google, το οποίο διαθέτει σελίδες σχετικών συνδέσμων.

Αυτό είναι σκόπιμο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας. Η OpenAI ανέφερε στην ανάρτησή της στο ιστολόγιό της ότι «η αναζήτηση απαντήσεων στο διαδίκτυο μπορεί να απαιτήσει μεγάλη προσπάθεια» και συχνά απαιτεί πολλαπλές προσπάθειες για να «πάρει σχετικά αποτελέσματα».

«Πιστεύουμε ότι ενισχύοντας τις συνομιλιακές δυνατότητες των μοντέλων μας με πληροφορίες από τον ιστό σε πραγματικό χρόνο, η εύρεση αυτού που ψάχνετε μπορεί να γίνει ταχύτερη και ευκολότερη», αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Μπορείτε επίσης να ακολουθήσετε τα αποτελέσματα του SearchGPT με διευκρινιστικές ερωτήσεις ή να κάνετε κλικ σε ένα κουμπί στην αριστερή πλευρά για να δείτε μια μεγαλύτερη λίστα με ιστότοπους που σχετίζονται με το ερώτημα.

Σε ένα παράδειγμα αναζήτησης για «μουσικά φεστιβάλ στο Boone της Βόρειας Καρολίνας τον Αύγουστο», μια επόμενη ερώτηση σχετικά με το αν μια από τις εκδηλώσεις είναι φιλική προς την οικογένεια δίνει μια σαφή απάντηση.

Το OpenAI έχει την Google στο στόχαστρό του

Με το SearchGPT, η OpenAI τοποθετείται σαφώς απέναντι στην Search Generative Experience (SGE) της Google και στη λειτουργία αναζήτησης της AI startup Perplexity.

Η SGE της Google παρέχει επίσης στους χρήστες μια περίληψη των αποτελεσμάτων αναζήτησης που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η λειτουργία δεν έχει ακόμη διατεθεί στο κοινό και βρίσκεται ακόμη υπό δοκιμή. Οι μετοχές της Alphabet σημείωσαν πτώση 2% μέσα σε μία ώρα από την ανακοίνωση.

Η λειτουργία αναζήτησης θα μπορεί να αναζητά στον ιστό σε πραγματικό χρόνο και να συνοψίζει αυτόματα τα αποτελέσματα από το Bing της Microsoft. Η Microsoft έχει συνεργασία με την OpenAI και έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην εταιρεία.

Το SearchGPT θα επιτρέπει επίσης στους χρήστες να συνδέονται με τους εκδότες με την αναφορά και τη σύνδεση «σαφής, εντός της γραμμής, ονομαστική απόδοση και συνδέσμους», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Το χαρακτηριστικό αυτό θα βοηθήσει τους χρήστες να καταλάβουν από πού προέρχονται οι πληροφορίες και θα τους επιτρέψει να ασχοληθούν με περισσότερα αποτελέσματα σε μια πλευρική μπάρα με συνδέσμους.

Στην αναζήτηση παίζονται τεράστια ποσά και η Google είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης. Η μερίδα του λέοντος των εσόδων της Google προέρχεται από την επιχείρησή της στην αναζήτηση – 175 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα προήλθαν από την αναζήτηση της Google και τις σχετικές διαφημίσεις πέρυσι, από 162,45 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της.

Έχει επίσης περίπου το 90% του μεριδίου της αγοράς αναζήτησης, δήλωσε πρόσφατα το Υπουργείο Δικαιοσύνης στην τελική επιχειρηματολογία της αντιμονοπωλιακής του υπόθεσης κατά της Google.

Συγκριτικά, το Bing της Microsoft έχει μερίδιο 5,5% της αγοράς αναζήτησης, ανέφερε το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Όμως η Microsoft φαίνεται να μιλάει σοβαρά για τις φιλοδοξίες της σχετικά με την αναζήτηση με τεχνητή νοημοσύνη.

Η Microsoft παρουσίασε το Bing με τεχνητή νοημοσύνη τον περασμένο Φεβρουάριο. Τότε, ο CEO Satya Nadella δήλωσε: «Η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει ριζικά κάθε κατηγορία λογισμικού, ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη κατηγορία όλων – την αναζήτηση».

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Το «Αλκυονίς», ο κλοιός των σφυριών και το «θρίλερ» με την τιμή εκκίνησης

ΑΒΑΞ: Έμφαση σε έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ με συμμετοχή σε διαγωνισμούς ύψους €3,5 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version