«Λέμε αντίο» ήταν η σύντομη και εύγλωττη αποχαιρετιστήρια ανάρτηση της ποδοσφαιρικής ομάδας του Φράιμπουργκ στην πλατφόρμα Χ του Ελον Μασκ. Ο σύλλογος αποχωρεί από το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, γιατί έχει αγανακτήσει με την τοξική ατμόσφαιρα της δήθεν ανταλλαγής απόψεων και το υβρεολόγιο στα σχόλια του κάθε ανώνυμου χρήστη. Τα όσα ακολούθησαν το «Λέμε αντίο» μάλλον επιβεβαιώνουν τους ενδοιασμούς του γνωστού ποδοσφαιρικού συλλόγου. «Βρωμοομάδα», «μίζεροι αποτυχημένοι» και «αριστερά κατακάθια» ήταν μερικά μόνο από τα σχόλια…
Δεν είναι μόνο η Φράιμπουργκ που «γυρίζει την πλάτη» στην άλλοτε εξαιρετικά δημοφιλή πλατφόρμα. Και άλλες ομάδες με φανατικούς φιλάθλους, όπως η Βέρντερ Βρέμης και η Ζανκτ Πάουλι, έχουν αποχωρήσει.
Από τότε που εξαγόρασε το Twitter ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος Ελον Μασκ, κατηγορείται ότι δεν πράττει τα δέοντα για να αντιμετωπίσει τα υβριστικά, ρατσιστικά ή αντισημιτικά σχόλια στη συγκεκριμένη ψηφιακή πλατφόρμα.
Θετικές αντιδράσεις πολλών φιλάθλων
Το παράδειγμα των τριών φημισμένων συλλόγων της «Μπουντεσλίγκα» ακολουθούν πλέον και άλλες ομάδες ή αθλητικές ομοσπονδίες. Μεταξύ αυτών: η Χάνσα Ρόστοκ και το Μαγδεμβούργο που αγωνίζονται στη δεύτερη και την τρίτη κατηγορία του επαγγελματικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, η ομάδα χάντμπολ του Μέλσουνγκεν, η Γερμανική Ομοσπονδία Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης, οι εθνικές ομοσπονδίες του βόλεϊ και του αλπικού σκι. Μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) ο Πάτρικ Γκένζινγκ, υπεύθυνος επικοινωνίας της Ζανκτ Πάουλι, δηλώνει ότι «η απόφαση μας (να αποχωρήσουμε από την πλατφόρμα X) προκαλεί το ενδιαφέρον των ΜΜΕ διεθνώς, ενώ καταγράφουμε πολύ θετικές αντιδράσεις».
Στο ίδιο μήκος κύματος εκπρόσωπος της ομάδας του Φράιμπουργκ κάνει λόγο για «πολύ θετικές αντιδράσεις από τους οπαδούς μας». Σχεδόν όλοι οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Γερμανίας αξιολογούν με κριτική διάθεση τη σημερινή εικόνα της πλατφόρμας Χ. Κάποιοι έχουν μειώσει την παρουσία τους στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Άλλοι πάλι διστάζουν να αποχωρήσουν, θεωρώντας ότι ίσως μειωθούν τα έσοδα από σημαντικές προωθητικές ενέργειες. Αυτό ισχύει κυρίως για μεγάλες ομάδες, όπως η Μπάγερν Μονάχου που διαθέτει σήμερα επτά εκατομμύρια ακολούθους μόνο στον γερμανόφωνο λογαριασμό της πλατφόρμας Χ.
Διαβάστε τη συνέχεια στην DW