«Ξεπεράσαμε κατά πολύ τις προσδοκίες μας». Αυτό ήταν το μήνυμα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο Threads, σχολιάζοντας την επιτυχία που καταγράφει η νέα εφαρμογή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που λάνσαρε η Meta ως αντίπαλο δέος του Twitter.
Όπως έγραψε στο μήνυμά του ο Ζούκερμπεργκ οι εγγραφές στην νέα εφαρμογή μέχρι το πρωί της Παρασκευής ξεπέρασαν τα 70 εκατομμύρια και το νούμερο αυτό επιτεύχθηκε σε μόλις 48 ώρες και ενώ η εφαρμογή δεν είναι ακόμη διαθέσιμη στην Ευρώπη. O ίδιος διαθέτει πλέον 2,1 εκατομμύρια ακολούθους σε μια πλατφόρμα που δεν υπήρχε μέχρι πριν από δύο ημέρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το TikTok χρειάστηκε εννέα μήνες για να σπάσει το φράγμα των 100 εκατ. εγγραφών, ενώ το Instagram χρειάστηκε 2,5 χρόνια για να αποκτήσει 100 εκατ. χρήστες. Το ChatGPT ξεπέρασε τις 100 εκατ. εγγραφές σε δύο μήνες.
Το Forbes απαριθμεί 8 λόγους που εξηγούν την επιτυχία της «απίστευτα απλής και λιτής» -όπως τη χαρακτηρίζει- εφαρμογής.
1) Η αξιοπιστία της Meta
Με την κατάρρευση του Twitter τους τελευταίους εννέα μήνες υπό την ηγεσία του Ελον Μασκ, αναδύθηκαν διάφορες εναλλακτικές όπως Mastodon, Discord, Post, Cohost, Bluesky. Ωστόσο την αρχική έκρηξη δραστηριότητας στις παραπάνω εφαρμογές ακολούθησε η έντονη πτώση. Η διαφορά στο Meta είναι η άμεση αξιοπιστία του καθώς «τρέχει» ήδη 4 πλατφόρμες με δισεκατομμύρια χρήστες: το Facebook, το WhatsApp, το Messenger και το Instagram.
Η Meta γνωρίζει τα social media και τον τρόπο να ανάπτυξής τους και ξέρει πώς να δημιουργεί ή να αγοράζει επιτυχημένες πλατφόρμες και παρότι έχει στο ενεργητικό της αρκετές αποτυχίες οτιδήποτε λανσάρει καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή.
2) Το Threads έλυσε το πρόβλημα της… μοναχικής εκκίνησης
Οποιαδήποτε νέα εφαρμογή ή πλατφόρμα έχει ένα τεράστιο πρόβλημα: τη μοναχική εκκίνηση. Μετά την εγγραφή κάθε συνδρομητής είναι μόνος και πρέπει να «χτίσει» περιεχόμενο στο feed του και φίλους.
Η Meta έλυσε αυτό το πρόβλημα βασίζοντας την νέα εφαρμογή σε μια προϋπάρχουσα και δοκιμασμένη πλατφόρμα: το Instagram. Αυτό σημαίνει ότι την πρώτη μέρα, οι χρήστες έχουν φίλους, επαφές και περιεχόμενο.
3) Προεπιλεγμένο feed από τον αλγόριθμο
Παρότι οι περισσότεροι χρήστες το μισούν το feed από τον αλγόριθμο στο Twitter είναι συνήθως καλύτερο από το feed που ακολουθείτε. Με τον ίδιο τρόπο, το προεπιλεγμένο αλγοριθμικό feed του Threads παρέχει ισχυρό περιεχόμενο από την πρώτη μέρα.
Παρέχεται η επιλογή να δημιουργήσετε το περιεχόμενο και το feed σας μόνο από αυτούς που ακολουθείτε, αλλά είναι μάλλον δύσκολο να το βρει κάποιος στις ρυθμίσεις.
Το Meta πήρε αυτό το μάθημα από το Facebook και από το Instagram, ενώ και το TikTok αναγκάστηκε να το ακολουθήσει.
4) Η δυσαρέσκεια με το Twitter
Ο Έλον Μασκ απέλυσε τα τρία τέταρτα του προσωπικού του Twitter, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που ήταν σαφώς απαραίτητοι, επέτρεψε την ύπαρξη στην πλατφόρμα προσβλητικών σχολίων ή και σχολίων μίσους επικαλούμενος τις «αρχές» του για την ελευθερία του λόγου και έχει λάβει εξαιρετικά αμφιλεγόμενες αποφάσεις όσον αφορά την πρόσβαση με περιορισμό ποσοστών σε μια πλατφόρμα που υποστηρίζεται κυρίως από διαφημίσεις.
Ένας ένας σημαντικός αριθμός χρηστών του Twitter έχουν μεταφερθεί σε άλλες εφαρμογές αλλά εξακολουθούν να αναζητούν ένα Twitter μετά το Twitter και μάλλον το βρήκαν στο Threads.
5) Είναι μια καλή εναλλακτική λύση
Για όσους ψάχνουν ένα Twitter μετά το Twitter, το Mastodon είναι πολύ σκληρό και κατακερματισμένο με πολύ μικρές αναρτήσεις. Το Instagram είναι πολύ εστιασμένο στην εικόνα. Το Reddit είναι υπέροχο, αλλά είναι μια πλατφόρμα κατανάλωσης, όχι μια πλατφόρμα εκπομπής. Το Facebook είναι απλά το… Facebook και το δικό σας blog πολύ μοναχικό.
Φαίνεται πως το Threads είναι η μόνη καλή εναλλακτική.
6) Η νοσταλγία της απλότητας
Το Threads θυμίζει το Twitter των περασμένων χρόνων. Απλό, λιτό, μόνο με τα βασικά.
Τα (πολλά) χαρακτηριστικά που λείπουν κατά έναν παράδοξο τρόπο στρέφουν την προσοχή εκεί που θα έπρεπε να είναι: στους χρήστες, τις σκέψεις και τις ιδέες τους.
7) Δεν υπάρχουν διαφημίσεις
Αυτήν τη στιγμή το Threads δεν έχει διαφημίσεις αλλά αυτό δεν θα διαρκέσει για πάντα. Σε συνδυασμό με την απλότητα και την έλλειψη χαρακτηριστικών θυμίζει τις πρώτες μέρες του διαδικτύου.
8) Μια επιλογή για ένα καινούργιο κοινό
Το Twitter έχει περίπου 300 εκατομμύρια χρήστες. Υπάρχουν δισεκατομμύρια ακόμη στον κόσμο που δεν το χρησιμοποιούν και το Threads μπορεί απλώς να είναι η εφαρμογή που τους προσελκύει να δοκιμάσουν μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης πιο πλούσια σε κείμενο, απλή και εστιασμένη σε ειδήσεις/συμβάντα.
+1 Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης
Το Threads κατάφερε να φτάσει τα 70 εκατομμύρια χρήστες σε 48 ώρες και παρότι αρχικά ήταν συμβατό μόνο με λογισμικό iOS (το Android δεν ήταν άμεσα διαθέσιμο) ενώ δεν είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη. Στην πλήρη του ανάπτυξη τα νούμερα αυτά πιθανότατα θα πολλαπλασιαστούν.
Διαβάστε ακόμη
Πληθωρισμός: Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα τρόφιμα
Χρυσές λίρες: Σε υψηλό εξαετίας οι αγορές – Οι λόγοι πίσω από το «φρένο» στις πωλήσεις (πίνακες)
Γιάννης Φράγκος: Το «ναυάγιο» ενός εφοπλιστή που έπεσε σε ξέρα (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ