Η Olympus, μια από τις μεγαλύτερες μάρκες φωτογραφικών μηχανών στον κόσμο «κρεμάει» τα παπούτσια της μετά από 84 χρόνια ιστορίας στην αγορά φωτογραφικών μηχανών.
Σύμφωνα με την εταιρεία, παρά τις εντυνόμενες προσπάθειες της να παραμείνει στην αγορά, η «αγορά ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών» δεν ήταν πλέον κερδοφόρα.
Ένας σημαντικός παράγοντας αυτής της απόφασης φαίνεται ότι ήταν η άφιξη των smartphone, γεγονός που συρρίκνωσε την αγορά φωτογραφικών μηχανών. Η εταιρεία κατέγραφε απώλειες τα τελευταία τρία χρόνια.
Η ιαπωνική εταιρεία έφταξε την πρώτη της κάμερα το 1936, ενώ πιο πριν κατασκεύαζε μικροσκόπια. Η Semi-Olympus I είχε έναν αναδιπλώμενο φακό που έμοιαζε με ακορντεόν και κόστιζε πάνω από ένα μηνιάτικο στην Ιαπωνία.
Η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσει την επιχείρηση των φωτογραφικών μηχανών τις επόμενες δεκαετίες, καθιστώντας την μία από τις κορυφαίες εταιρείες με μερίδιο αγοράς. «Υπάρχει πολύ αγάπη για τις Olympus» δήλωσε ο Νάιτζελ Άθερτον, εκδότης του περιοδικού Amateur Photographer.
Την δεκαετία του 1970 έφτασε στο peak της, με τις φωτογραφικές μηχανές να διαφημίζονται στην τηλεόραση από γνωστούς φωτογράφους όπως ο Ντέιβιντ Μπέιλι και ο λόρδος Λίτσφιλντ.
«Αυτές οι κάμερες ήταν επαναστατικές – ήταν πολύ μικρές, πολύ ελαφριές, όμορφα σχεδιασμένες και είχαν πραγματικά ωραία ποιότητα φακών» προσθέτει ο Άθερτον και τονίζει πως είχε ένα πιστό κοινό που ακολουθούσε την εταιρεία, παρά το προβλήματα που αντιμετώπισε με τις νέες τεχνολογίες, όπως η αυτόματη εστίαση.
Ωστόσο, η Olympus προσπάθησε να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις λανσάροντας ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές.
Αλλα και πάλι, οι φωτογραφικές μηχανές απευθύνονται στην μεσαία αγορά, δηλαδή «σε άτομα που δεν ήταν επαγγελματίες φωτογράφοι αλλά ήθελαν κάτι καλύτερο από μια κάμερα point-and-shoot, αλλά δεν ήθελαν ούτε μια κάμερα DSLR. Αυτή η αγορά γρήγορα αφανίστηκε από τα smartphones» είπε ο Άθερτον.
«Η Olympus τα τελευταία χρόνια έκανε συνεχώς λάθη, πήρε λανθασμένες αποφάσεις, και τελικά έπεσε έξω» πρόσθεσε. Ένα από τα παραδείγματα που αναφέρει ήταν η έλλειψη προόδου στο βίντεο σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά και το σκάνδαλο που αντιμετώπισε η εταιρεία το 2011.
Η εταιρεία, σύμφωνα με το BBC, δεν θα βγει εντελώς από την αγορά της φωτογραφίας αλλά θα κοιτάξει να διατηρήσει το brand που έχει στους φωτογραφικούς φακούς της («Zuiko») σε συμφωνία με την Japan Industrial Partners.
«Πιστεύουμε ότι αυτό είναι το σωστό βήμα για την διατήρηση της κληρονομιάς του brand μας» ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση της.
Επιπλέον, η Olympus φαίνεται ότι θα συνεχίσει το έργο της σε ό,τι αφορά την κατασκευή μικροσκοπίων δίνοντας βάση στην κατασκευή ενδοσκοπίων.