Έρευνα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες με τα εικονικά νομίσματα στην πλατφόρμα TikTok, διενεργούν οι οργανώσεις των καταναλωτών.
Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.) και οι οργανώσεις μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” σε συνεργασία με άλλες οργανώσεις καταναλωτών από όλη την Ευρώπη, καλούν, από σήμερα 8 Ιουλίου έως και τις 26 Ιουλίου 2021, τους καταναλωτές/χρήστες να καταθέσουν τις μαρτυρίες τους, προκειμένου να ερευνήσουν, κατά πόσον έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα και ιδιαίτερα τα παιδιά και οι έφηβοι κατά τη χρήση εικονικών νομισμάτων στην πλατφόρμα TikTok.
Η εν λόγω ενέργεια, όπως αναφέρει ανακοίνωση, γίνεται σε συνέχεια των καταγγελιών, που έχουν καταθέσει 15 Ευρωπαϊκές Οργανώσεις Καταναλωτών τον Φεβρουάριο 2021, κατόπιν έρευνας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC), μεταξύ των οποίων η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” κατά του TikTok, της πλατφόρμας δημιουργίας και ανταλλαγής βίντεο. Με βάση τα ευρήματα της νέας έρευνας, που η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC) έχει προβεί, το Tik Tok παραβιάζει πολλαπλώς την Ευρωπαϊκή νομοθεσία προστασίας του καταναλωτή και δεν προστατεύει τα παιδιά και τους εφήβους από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ και τα μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” καλούν σήμερα όλους τους γονείς, παιδιά και εφήβους, να καταθέσουν τις μαρτυρίες τους ως προς τη χρήση της πλατφόρμας TikTok, αναφορικά με τα επίμαχα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί και ειδικότερα για τις ακόλουθες περιπτώσεις:
1. Παιδιά και έφηβοι που έχουν ξοδέψει χρήματα/εικονικά νομίσματα χωρίς την επίβλεψη των γονέων τους.
2. Γονείς, παιδιά και έφηβοι που έχουν έρθει σε επικοινωνία με άλλους χρήστες του TikTok ή δημόσια πρόσωπα του TikTok (influencers) και τους πρότειναν να στείλουν «εικονικά δώρα».
3. Γονείς, παιδιά και έφηβοι που έχουν βιώσει οποιαδήποτε πρακτική που μπορεί να είναι προβληματική/ παραπλανητική.
Η εν λόγω έρευνα σημειώνεται ότι αποτελεί μέρος μιας πανευρωπαϊκής δράσης κατά του TikTok, καθ’ ότι έχουν εντοπιστεί πολλαπλές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτά η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” αιτούνται από τους καταναλωτές/χρήστες να αναφέρουν και να καταγγείλουν τις εμπειρίες τους, ώστε να ερευνήσουν τον αριθμό των καταναλωτών/χρηστών που ενδέχεται να έχουν επηρεαστεί. Στόχος της όλης προσπάθειας είναι να διασφαλιστεί ο σεβασμός των δικαιωμάτων των καταναλωτών και να γίνει το διαδίκτυο ένα καλύτερο μέρος για όλους – ειδικά για τα παιδιά και τους εφήβους. Τα σχόλια που θα ληφθούν θα αποτελέσουν τη βάση για τυχόν περαιτέρω δράσεις εναντίον της πλατφόρμας TikTok, στα πλαίσια πάντα διασφάλισης της προστασίας καταναλωτών/χρηστών και ιδιαίτερα των παιδιών και εφήβων.
Διαβάστε ακόμη:
Σταϊκούρας: Εφικτό το σενάριο για ανάπτυξη 3,6%
Εσθήρ Λεβή: Πώς η «Mrs Bodyline» έχασε το σπίτι στη Φιλοθέη
Σκρέκας: 500 εκατ. ευρώ τον χρόνο όφελος από τη διασύνδεση της Κρήτης