Νέα χρονιά, νέα ξεκινήματα, μεγαλύτερα βίντεο;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν περάσει από πολλές αλλαγές το 2023, από το λανσάρισμα αρκετών νέων εφαρμογών, όπως το Threads και το Diem, μέχρι τις παλαιότερες πλατφόρμες, όπως το Snapchat, που εισάγουν νέα προγράμματα για την πληρωμή των δημιουργών.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το περιεχόμενο μικρής διάρκειας έχει κυριαρχήσει στην αγορά πρόσφατα, αλλά το 2024 θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η χρονιά που αλλάζει.
Όταν το TikTok απογειώθηκε το 2020 – με σύντομα κλιπ χορού ή κωμωδίας που παρείχαν την απαραίτητη ψυχαγωγία σε πολλούς χρήστες στην αρχή της πανδημίας του Covid-19 – ξεκίνησε μια κούρσα ανταγωνισμού βίντεο μικρής διάρκειας.
Ξαφνικά, το Facebook, το Instagram, το YouTube και άλλες κοινωνικές πλατφόρμες έσπευσαν να αναπτύξουν παρόμοια χαρακτηριστικά προϊόντα, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να φτιάχνουν βίντεο διάρκειας έως ενός λεπτού, τα οποία θα προβάλλονταν κάθετα, σε μια ροή κύλισης με ατελείωτες συστάσεις για το τι να παρακολουθήσουν στη συνέχεια. Αυτές οι πλατφόρμες πέρασαν τα επόμενα χρόνια προσπαθώντας να καλύψουν τη δημοτικότητα του TikTok, ιδίως μεταξύ της κρίσιμης εφηβικής δημογραφικής ομάδας.
Αλλά τώρα, ο πρωτεργάτης των βίντεο μικρής διάρκειας αλλάζει πορεία και ωθεί τους χρήστες να δημιουργούν και να καταναλώνουν βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας. Το TikTok θα καταργήσει επίσημα το αρχικό του «Creator Fund» και οι δημιουργοί που θέλουν να κερδοσκοπήσουν το περιεχόμενό τους θα πρέπει να ενταχθούν στο νέο «Creativity Program Beta», σύμφωνα με το οποίο θα πρέπει να κάνουν βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας από ένα λεπτό, αν θέλουν να πληρώνονται από την εφαρμογή.
Η στροφή του TikTok σε περιεχόμενο μεγαλύτερης διάρκειας είναι κατά κάποιο τρόπο μια αντιστροφή της τύχης – ακολουθεί τώρα τους παλαιούς ομότιμους του σε μια μορφή περιεχομένου που είναι συχνά πιο κερδοφόρα. Η στρατηγική αυτή θα μπορούσε επίσης να ενθαρρύνει τους χρήστες να ξοδεύουν ακόμη περισσότερο χρόνο σε μια εφαρμογή που κάποιοι έφηβοι ήδη λένε ότι χρησιμοποιούν «σχεδόν συνεχώς».
Αλλά ορισμένοι δημιουργοί του TikTok είναι απογοητευμένοι με την κίνηση αυτή, ανησυχώντας ότι θα αφαιρέσει αυτό που αρχικά έκανε το TikTok τόσο δημοφιλές: τη δυνατότητα γρήγορης κύλισης σε πολλά διαφορετικά είδη περιεχομένου και για σχεδόν οποιονδήποτε να φτιάχνει εύκολα βίντεο χωρίς εκτεταμένο σχεδιασμό ή πόρους.
Ο εκπρόσωπος του TikTok, Zachary Kizer, ανέφερε σε δήλωσή του ότι η εταιρεία ανέπτυξε το νέο πρόγραμμα δημιουργικότητας «με βάση τα διδάγματα και τα σχόλια που αποκτήσαμε από το προηγούμενο Creator Fund. Καθώς συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε νέους τρόπους επιβράβευσης των δημιουργών και εμπλουτισμού της εμπειρίας του TikTok, εκτιμούμε την ανατροφοδότηση και τις άμεσες γνώσεις από την κοινότητά μας που βοηθούν στην ενημέρωση των αποφάσεών μας».
Διαβάστε ακόμη
Στις 11 η ορκωμοσία του Χάρη Δούκα και του νέου δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας
ΑΠΕ: Ξεκινά η δεύτερη μάχη για το διαγωνισμό αποθήκευσης των 300MW
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ