search icon

Τεχνολογία

Στη μάχη κατά της παραπληροφόρησης η Google

Λίγους μήνες πριν τις Ευρωεκλογές, η ειδική μονάδα «Jigsaw» του τεχνολογικού κολοσσού θα χρησιμοποιήσει μία νέα τεχνική για να προφυλάξει τους πολίτες

H Google ξεκινά εκστρατεία κατά της παραπληροφόρησης σε πέντε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία στο Reuters, ενόψει των κοινοβουλευτικών εκλογών της Ένωσης και των νέων αυστηρότερων κανόνων για την αντιμετώπιση του διαδικτυακού περιεχομένου.

Τον Ιούνιο, οι Ευρωπαίοι πολίτες θα κληθούν να εκλέξουν νέα στελέχη του Ευρωκοινοβουλίου και οι νομοθέτες φοβούνται ότι η διάδοση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο θα μπορούσε να επηρεάσει τα εκλογικά αποτελέσματα.

Η Γαλλία, η Πολωνία και η Γερμανία κατηγόρησαν τη Δευτέρα τη Ρωσία ότι δημιούργησε ένα περίπλοκο δίκτυο ιστότοπων για τη διάδοση φιλορωσικής προπαγάνδας.

Ο ευρωπαϊκός νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος τίθεται σε ισχύ αυτή την εβδομάδα, θα απαιτεί από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης να λαμβάνουν περισσότερα μέτρα για την αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου και των κινδύνων για τη δημόσια ασφάλεια.

Από την άνοιξη του 2024 και ύστερα, η μονάδα «Jigsaw» της Google, η οποία προσηλώνεται στην αντιμετώπιση των απειλών τέτοιου είδους, θα προβάλλει μια σειρά διαφημίσεων κινουμένων σχεδίων σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube σε πέντε χώρες της Ε.Ε.: Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Πολωνία.

Βασιζόμενη σε προηγούμενες εκστρατείες τις οποίες η εταιρεία έχει δοκιμάσει πιλοτικά στη Γερμανία και την κεντρική Ευρώπη, η Jigsaw δήλωσε ότι το νέο έργο αποτελεί μια ευκαιρία να προσεγγίσει τους πολίτες σε χώρες με μερικούς από τους μεγαλύτερους αριθμούς ψηφοφόρων στην Ε.Ε., αξιοποιώντας την τοπική τεχνογνωσία της εταιρείας σε αυτές τις περιοχές.

Οι διαφημίσεις θα διαθέτουν τις λεγόμενες τεχνικές «prebunking», οι οποίες αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με ερευνητές των πανεπιστημίων του Κέιμπριτζ και του Μπρίστολ, με στόχο να βοηθήσουν τους πολίτες να εντοπίσουν το πολιτικά χειραγωγικό περιεχόμενο πριν το συναντήσουν.

Οι χρήστες που παρακολουθούν τις διαφημίσεις στο YouTube θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να μελετήσει το τι έχουν μάθει σχετικά με την παραπληροφόρηση.

«Έχουμε περάσει τόσο πολύ χρόνο κάνοντας αυτές τις πραγματικά πολωμένες συζητήσεις. Η δημοκρατία μας διακυβεύεται και η πολιτική θερμοκρασία ανεβαίνει όλο και περισσότερο», δήλωσε η επικεφαλής ερευνών της Jigsaw, Μπεθ Γκόλντμπεργκ.

«Το prebunking είναι η μόνη τεχνική, τουλάχιστον που έχω συναντήσει, που λειτουργεί εξίσου αποτελεσματικά σε όλο το πολιτικό φάσμα», προσέθεσε η ίδια.

Άλλα μέτρα για τον έλεγχο και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, όπως ο μετέπειτα έλεγχος των γεγονότων, μπορούν να ενισχύσουν την πόλωση, επειδή λαμβάνουν χώρα αφότου η ψευδής πληροφορία έχει ήδη διαδοθεί και οι απόψεις των πολιτών έχουν παγιωθεί, όπως σημείωσε.

Τον περασμένο μήνα, έρευνα που διεξήχθη από την EEAS (European Union External Action Service) αποκάλυψε 750 περιστατικά παραπλανητικών πληροφοριών που διαδόθηκαν σκόπιμα από ξένους φορείς, πολλά από τα οποία εξέφραζαν υποστήριξη για την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Οι διαφημίσεις της Jigsaw θα μεταφραστούν και στις 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

Η καμπάνια θα διαρκέσει τουλάχιστον ένα μήνα, αφήνοντας ανοιχτή την προοπτική να παραταθεί με βάση την εμβέλεια και τις επιδόσεις της. Τα αποτελέσματα της εκστρατείας, συμπεριλαμβανομένων των απαντήσεων της έρευνας και του αριθμού των ατόμων που προσεγγίστηκαν, αναμένεται να δημοσιευθούν το καλοκαίρι του 2024.

Διαβάστε ακόμη

Ξεκινά η «μάχη» των μισθών – Πού θα κινηθούν οι αυξήσεις

Ηλεκτρονικές απάτες: Χάκερ αδειάζουν λογαριασμούς και βγαίνουν λάδι

Πεταλιοί: Τα νησάκια που λάτρεψαν διάσημοι και ισχυροί, η «ναυμαχία» των εφοπλιστών και η τραγωδία (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version