Καθοδική πορεία ακολούθησε η παγκόσμια αγορά smartphones και στη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2019, με τις πωλήσεις να μειώνονται, παγκοσμίως, κατά 1,7% σε ετήσια βάση και να διαμορφώνονται σε 368 εκατ. συσκευές.

Μάλιστα, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για υποτονική κίνηση στις πωλήσεις smartphones παγκοσμίως και κατά το 2ο εξάμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, η Gartner αναμένει ότι οι πωλήσεις smartphone παγκοσμίως θα κυμανθούν σε 1,5 δις μονάδες το 2019.

Μεταξύ των πέντε κορυφαίων χωρών στις πωλήσεις smartphones, η Κίνα κατέλαβε την πρώτη θέση με 101 εκατ. πωλήσεις smartphones το 2ο τρίμηνο του 2019, αυξημένες κατά 0,5% σε ετήσια βάση. Με πωλήσεις 10,8 εκατ. smartphones, κατά την ίδια περίοδο, η Βραζιλία ήταν η μόνη άλλη χώρα στην πρώτη πεντάδα που παρουσίασε ανάπτυξη (1,3% σε ετήσια βάση). Η αντίστοιχη επίδοση της Ινδίας ήταν 35,7 εκατ. πωλήσεις smartphones, που μεταφράζεται σε μερίδιο 9,7% της παγκόσμιας αγοράς, αν και οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 2,3% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Από τα πιο σημαντικά ποιοτικά στοιχεία, που χαρακτήρισαν την παγκόσμια αγορά, ήταν – όπως προκύπτει από την ανάλυση της Garner – ότι η ζήτηση για smartphones υψηλής τεχνολογίας επιβραδύνθηκε με ταχύτερο ρυθμό απ’ ό,τι η ζήτηση για συσκευές μεσαίας και χαμηλής τεχνολογίας.

Παγκόσμια κατάταξη

Ανάμεσα στους κορυφαίους πέντε κατασκευαστές, παγκοσμίως, η Huawei και η Samsung ήταν εκείνες που παρουσίασαν τις υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις πωλήσεων (σ.σ. 16,5% και 3,8% αντίστοιχα). Ως αποτέλεσμα, και οι δύο αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους το εξεταζόμενο διάστημα, αντιπροσωπεύοντας – από κοινού – περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων smartphones παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Gartner, την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς κατέκτησε η Samsung, με πωλήσεις 75 εκατ. smartphones κατά το 2ο τρίμηνο του 2019. Η επίδοση αυτή της εξασφάλισε μερίδιο 20,4%, αυξημένο κατά 1,1 μονάδα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Huawei, από την πλευρά της, διατηρήθηκε στη δεύτερη θέση της διεθνούς αγοράς με μερίδιο 15,8%. Τα μέτρα της αμερικανικής κυβέρνησης κατά της κινέζικης εταιρείας οδήγησαν σε απότομη πτώση των πωλήσεων της παγκοσμίως. Ωστόσο, ενώ πωλήσεις της κινεζικής εταιρείας ήταν πιο αδύναμες, παγκοσμίως, οι ισχυρές επιδόσεις του brand στην κινεζική αγορά λειτούργησαν ως αντίβαρο στην πτώση. Να σημειωθεί ότι η Huawei αύξησε το μερίδιό της στην περιοχή της Κίνας κατά 31% το εξεταζόμενο διάστημα.

Στο μεταξύ, οι πωλήσεις iPhones συνέχισαν να μειώνονται σε ετήσια βάση, αν και με μικρότερο ρυθμό σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2019. Η Apple διέθεσε στην παγκόσμια αγορά λίγο περισσότερο από 38 εκατ. iPhones το 2ο τρίμηνο, που συνιστά μείωση κατά 13,8% σε ετήσια βάση.

Την πρώτη πεντάδα των κορυφαίων κατασκευαστών smartphones συμπλήρωσαν η Xiaomi στην τέταρτη θέση και η Oppo στην πέμπτη.