Η ιδέα για τα ιπτάμενα αυτοκίνητα έχει πέσει εδώ και καιρό – για την ακρίβεια, έχει… απογειωθεί! Μάλιστα, υπάρχουν πολλοί οι οποίοι έχουν ήδη αρχίσει να σκέφτονται την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης να περνά μέσα από σύννεφα. Κυριολεκτικά. Αυτοί, λοιπόν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν θα χρειαστεί να μείνουν άλλο στην αναμονή…
Οι προβλέψεις των ειδικών κάνουν λόγο για έτος έναρξης το 2024, οπότε και θα μπορούν οι ευφάνταστοι οδηγοί να αποκτούν… αυτοκίνητο με φτερά. Βέβαια, το αναγκαίο και απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο αυτής της νέας μορφής κυκλοφορίας απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο. Και, προφανώς, δημιουργεί και… «πονοκέφαλο».
Αυτή η εκτίμηση ανήκει στον Χιου Μάρτιν, διευθύνοντα σύμβουλο της Lacuna Technologies, μιας εταιρείας που βοηθά τις πόλεις να διαμορφώσουν τις πολιτικές τους στον τομέα των μεταφορών. Οπως τονίζει ο κ. Μάρτιν, μιλώντας στο αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC, υπάρχει απόσταση ανάμεσα στο πότε θα μπορούν τα αυτοκίνητα να πετούν και στο πότε θα είναι ασφαλή και αξιόπιστα για να κυκλοφορούν στους αιθέρες.
«Νομίζω ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ένα χρονοδιάγραμμα», είπε στο CNBC για την εμπορική διάθεση των πρώτων ιπτάμενων αυτοκινήτων.
Μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η κινεζική εταιρεία ηλεκτροκίνησης Xpeng και η ιταλοαμερικανική, πια, Fiat Chrysler, επεξεργάζονται σχέδια για τέτοιου είδους αυτοκίνητα που πετάνε. Βέβαια, όπως διευκρίνισε ο Χιου Μάρτιν, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα θα απευθύνονται σε λίγους, καθώς ο περισσότερος κόσμος θα συνεχίσει να μετακινείται επί γης είτε χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά οχήματα είτε εκείνα που κινούνται δίχως οδηγό.
Αλλωστε, «τα αυτοκίνητα που δεν χρειάζεται να απογειωθούν είναι ασφαλέστερα και μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα άτομα», εξήγησε – αν και ήδη το ξέραμε. Ταυτόχρονα, ο ΄διος υπογράμμισε το πού υπερέχουν τα ιπτάμενα οχήματα: «Εκεί όπου πιστεύω ότι έχουν εφαρμογή είναι στη μεταφορά εμπορευμάτων και πακέτων. Νομίζω ότι αυτό θα είναι ένα πολύ μεγάλο πράγμα», πρόσθεσε ο Μάρτιν.
Το βέβαιο είναι πως στις ΗΠΑ, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας και η NASA συνεργάζονται με εταιρείες αεροσκαφών χωρίς πλήρωμα και με εταιρείες αεροταξί για να καταλήξουν στο πώς θα μπορούσε να μοιάζει μελλοντικά η εναέρια κυκλοφορία.
Σε κάθε περίπτωση, μια πρώτη προσέγγιση θα μπορούσε να είναι εκείνη που περιέγραψε ο Χιου Μάρτιν: «Αντί να έχεις ένα αεροδρόμιο σε κάθε μεγάλη πόλη, θα έχεις χιλιάδες αεροδρόμια διάσπαρτα στην πόλη».
Έτσι, το «πάμε Πανεπιστημίου», με την απάντηση να είναι «φύγαμε, σε ποιο ύψος;», θα είναι κάτι παραπάνω από κυριολεκτικό, σε τρία χρόνια από τώρα…
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΗ: Σχεδιάζει επενδυτική έξοδο στα Βαλκάνια με 1,3 δισ. ευρώ
Greek Shipping Hall of Fame: Η ναυτιλία αντιμέτωπη με τις προκλήσεις του μέλλοντος (pics)
Eurometaux: Η ενεργειακή κρίση μπορεί να εκτροχιάσει το ευρωπαϊκό Green Deal