Ένα από τα θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το πόσο επηρεάζει την απόδοση της μπαταρίας η θερμοκρασία του περιβάλλοντος.
Είναι ήδη γνωστό ότι το κρύο επιδρά σε κάθε μπαταρία ιόντων-λιθίου, και το ίδιο συμβαίνει και στις μπαταρίες των αυτοκινήτων. Το βρετανικό έντυπο “What Car?” αποφάσισε να κάνει μία δοκιμή έτσι ώστε να εξετάσει την πτώση της απόδοσης της μπαταρίας σε μερικά από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της αγοράς.
Το τεστ έγινε στις ίδιες συνθήκες και στην ίδια διαδρομή, μία φορά κατά την διάρκεια του καλοκαιριού και μία σε χειμερινές συνθήκες. Και τα αποτελέσματα ήταν άκρως αποκαλυπτικά.
Η Porsche Taycan Performance S είχε πτώση της απόδοσης 20,10%, η Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD κατά 18%, το Skoda Enyaq iV 60 κατά 15,7% και το Fiat 500 42kWh κατά 15,7%.
Από την δοκιμή προέκυψε και κάτι εξίσου ενδιαφέρον. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είχαν αντλία θερμότητας για να θερμάνουν την καμπίνα επιβάρυναν πολύ λιγότερο την μπαταρία τους από εκείνα με τα κλασικά συστήματα κλιματισμού.
Από τα πέντε μοντέλα που εξετάστηκαν στις χειμερινές συνθήκες, σύμφωνα με το newsauto, όσα είχαν αντλία θερμότητας παρουσίασαν μείωση της αυτονομίας τους κατά 25,4% όταν τα ηλεκτρικά με τα συμβατικά συστήματα κλιματισμού είχαν μείωση της αυτονομίας τους κατά 33,6%.
Διαβάστε ακόμα
Ο 91χρονος επενδυτής που δεν λέει κάτσει «φρόνιμος»: To νέο mega deal των 11,6 δισ. δολαρίων
Citi: Τα πετρελαϊκά σοκ δεν είναι πάντα «κακός οιωνός» για τις μετοχές
Σε ιστορικό υψηλό η τιμή του χάλυβα – Έρχεται ευρωπαϊκό «ban» στη Ρωσία