search icon

Τεχνολογία

Πώς το protothema.gr έγινε το Νο.1 site σε οργανικές αναζητήσεις της Google

Από τον Ιανουάριο του 2020 μέχρι και σήμερα το protothema.gr κατάφερε να πετύχει κάτι εντυπωσιακό, καταγράφοντας πάνω από 1 εκατομμύριο χρήστες ημερησίως

Σε μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά όπως είναι το 2020, το protothema.gr παρέμεινε το Νο.1 ενημερωτικό site στις προτιμήσεις του κοινού με διαφορά από τον δεύτερο.

Ένα μεγαλο κομμάτι της επιτυχίας οφείλεται στην  μακροχρόνια επένδυση στις οργανικές αναζητήσεις στην Google, και από μια πολύ επιτυχημένη στρατηγική SEO που εφάρμοσε η Cloudevo.

Παρακολουθώντας συνεχώς την επικαιρότητα και τα πιο σημαντικά θέματα, η Cloudevo κατάφερε επιτυχώς να αναλύσει τις αναζητήσεις του κοινού, το οποίο θέλει να ενημερώνεται έγκαιρα και εύκολα. Η ομάδα του protothema.gr σε συνεργασία με την Cloudevo προσάρμοσαν με τον κατάλληλο τρόπο την στρατηγική περιεχομένου και την χρήση των σχετικών keywords.

Ο στόχος ήταν ένας εξ’ αρχής και παραμένει ίδιος μέχρι και σήμερα. Το protothema.gr να είναι το πρώτο ενημερωτικό site και να βρίσκεται στη νο.1 θέση στις οργανικές αναζητήσεις.

Αρχικά εντοπίσαμε και αναλύσαμε τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες το protothema.gr εμφανιζόταν στην δεύτερη σελίδα των αναζητήσεων της Google. Κατόπιν οργανώσαμε μια στρατηγική παραγωγής περιεχομένου βασισμένο σε αυτές τις λέξεις κλειδιά καθώς επίσης και στα λεγόμενα long tail keywords. Φροντίσαμε τόσο ο τίτλος όσο και ο πρόλογος να περιέχει τις λέξεις κλειδιά που θέλαμε – ή παράγωγα αυτών- και δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή στην εσωτερική διασύνδεση με τα ανάλογα άρθρα και ετικέτες (tags).

Βέβαια πρέπει να σημειώσουμε ότι οι παραπάνω ενέργειες δεν έγιναν σε βάρος των λέξεων κλειδιά στις οποίες το protothema.gr ήταν στις πρώτες θέσεις.

Παράλληλα, αναλύσαμε τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες ο ανταγωνισμός εμφανιζόταν στις δύο πρώτες σελίδες των αναζητήσεων ενω το protothema.gr δεν εμφανιζόταν πουθενά. Έπειτα αφού λάβαμε υπόψη μας διάφορους παράγοντες και στοιχεία όπως τον αριθμό των backlinks των links των ανταγωνιστών, τον όγκο των αναζητήσεων και τον αριθμό των κλικ συνεχίσαμε στην παραγωγή σχετικού περιεχομένου. Για το περιεχόμενο αυτό εστιάσαμε σε longtail keywords με απώτερο στόχο να βρεθούμε πρώτοι για την γενικότερη λέξη κλειδί.

Ο κυριότερος παράγοντας για την επιτυχία της SEO στρατηγικής είναι η συνέπεια. Η παραγωγή ειδικά στοχευμένου περιεχομένου στις λέξεις κλειδιά που είχαμε επιλέξει πραγματοποιήθηκε με συνέπεια χωρίς να παρέκκλιση από το πλάνο σε καθημερινή βάση. Επιπλέον, η συνέπεια είναι αυτή που θα μας βοηθήσει να αξιολογήσουμε πιο γρήγορα τα αποτελέσματα της στρατηγικής μας. Συνεπώς μπορούμε πιο γρήγορα κατά την εφαρμογή της στρατηγικής μας να εντοπίσουμε ο,τιδήποτε δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Επιπροσθέτως, αναζητήσαμε συνεργασίες με άλλα site για ανταλλαγή περιεχομένου με στόχο την απόκτηση backlinks προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση μας.

Εξίσου σημαντική ήταν η έρευνα και ο εντοπισμός χαμένων backlinks με στόχο την επανενεργοποίηση τους από τα εκάστοτε site. Το ίδιο ισχύει και για τον εντοπισμό αναφορών από τρίτα site σε άρθρα του protothema.gr τα οποία ναι μεν ανέφεραν την πηγή αλλά δεν είχαν ενεργό link. Αφού συγκεντρώσαμε τα εν λόγω στοιχεία, επικοινωνήσαμε με τις ιστοσελίδες ή τους συντάκτες των άρθρων και τους παροτρύναμε να βάλουν ενεργό link κερδίζοντας έτσι μερικά backlinks παραπάνω. Προτεραιότητα δόθηκε σε γνωστές ιστοσελίδες του εξωτερικού και έπειτα σε εγχώριες ιστοσελίδες.

Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε ότι πολλές από τις παραπάνω ενέργειες δεν θα είχαν το μέγιστο αποτέλεσμα αν δεν είχαμε δώσει ιδιαίτερο βάρος στο τεχνικό μέρος (Technical SEO) που επηρεάζει μια τέτοια στρατηγική. Συνεπώς έχουμε φροντίσει η ταχύτητα φόρτωσης του protothema.gr σε σταθερές και κινητές συσκευές να είναι πολύ γρήγορη, και έχουμε συμπεριλάβει τα κατάλληλα structured data τα οποία και ανανεώσαμε.

Η Cloudevo βοήθησε το protothema.gr να αυξήσει την οργανική του επισκεψιμότητα τόσο μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης όσο και μέσα από τα Google News και το Google Discover επιτυγχάνοντας να διευρύνει περισσότερο την απόσταση από τον δεύτερο.

Ας δούμε όμως αρχικά τι είναι το SEO

To SEO (Search Engine Optimization) είναι οποιαδήποτε ενέργεια λαμβάνεται, που προορίζεται για την βελτιστοποίηση της απόδοσης της ιστοσελίδας σας σε οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Ο τελικός στόχος του SEO είναι να μπορέσετε να τοποθετήσετε την ιστοσελίδα σας στη νούμερο #1 θέση στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google, ή τουλάχιστον στην πρώτη σελίδα αναζήτησης.

Στις μέρες μας το SEO εστιάζει:

-Στο να κατανοήσει προσωπικότητες – συμπεριφορές -Σε προβλέψεις με βάση τη χρήση δεδομένων που αντλεί από τους χρήστες -Σε στρατηγική περιεχομένου (Content strategy) -Σε problem-solving

Γιατί το SEO είναι τόσο σημαντικό;

Πολλές επιχειρήσεις γνωρίζουν (ή νομίζουν ότι γνωρίζουν) ότι χρειάζονται το SEO για τις ψηφιακές τους δραστηριότητες και τα οφέλη που θα πάρουν από το έργο του SEO που εφαρμόζονται για λογαριασμό τους.

Ορισμένοι λόγοι για τους οποίους χρειάζεστε SEO

Το SEO δεν είναι κόστος αλλά επένδυση

Και μάλιστα μία επένδυση με υψηλή απόδοση. Αν συνδέσετε το SEO με τα δεδομένα που έχετε απο τα Web analytics, θα παρατηρήσετε ότι ορισμένες αναζητήσεις (keywords) έχουν πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα, αλλά εσείς βρίσκεστε στην 2η σελίδα της Google ή και πιο κάτω. Αυτό σημαίνει ότι αφήνετε ευκαιρίες να πάνε χαμένες.

Στην Cloudevo, όταν καταφέραμε να φτάσουμε το protothema.gr στις 3 πρώτες θέσεις της πρώτης σελίδας όπου και καταλήγουν τα περισσότερα clicks, τότε η απόδοση ανέβηκε κατακόρυφα.

Βοηθάει τους χρήστες να βρουν το website σας

Το website σας είναι το πρώτο σημείο επαφής με το Online κοινό σας. Μπορεί να δημιουργήσει leads, να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες ή επενδυτές και να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες.

Αν όμως δεν το βρίσκει κανείς στην μηχανή αναζήτησης, τότε είναι σαν να μην υπάρχει. Εδώ είναι που το SEO παίζει καθοριστικό ρόλο.

Στις μέρες μας το SEO δεν έχει να κάνει απλά με την βελτίωση της κατάταξης του website, την απόκτηση περισσότερων clicks και views. Ένα σύγχρονο αποτελεσματικό SEO θα πρέπει να είναι ενσωματωμένο στους στόχους και τις στρατηγικές της επιχείρησης και να περιστρέφεται γύρω από τη ψυχολογία και την συμπεριφορά της αγοράς – στόχου της.

Οι πελάτες ξέρουν τι θέλουν. Αν δεν μπορούν να το βρουν, τότε υπάρχει πρόβλημα. Στη περίπτωσή μας ξέραμε ότι οι αναγνώστες θέλουν να ενημερώνονται άμεσα και εύκολα και να βρίσκουν το άρθρο που ψάχνουν με όσο το δυνατόν λιγότερα clicks.

Ένα σαφές παράδειγμα της οικοδόμησης μιας ισχυρής εμπειρίας χρηστών είναι πώς η Google γίνεται όλο και περισσότερο μια μηχανή απαντήσεων που προσφέρει άμεσα στοιχεία στους χρήστες μέσα από τα SERPs (σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης). Με λίγα λόγια, η πρόθεση της Google είναι να προσφέρει στους χρήστες τις πληροφορίες που αναζητούν με όσο το δυνατόν λιγότερα clicks, γρήγορα και εύκολα.

Το SEO είναι οδηγός για τις offline αγορές

Σήμερα οι περισσότερες offline αγορές γίνονται αφού έχει προηγηθεί αναζήτηση στο διαδίκτυο. Μία έρευνα του WebVisible/Nielsen έδειξε ότι πάνω από το 86% των καταναλωτών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να βρουν τοπικές επιχειρήσεις από τις οποίες θα αγοράσουν. Όχι online, αλλά από το κατάστημα!

Exit mobile version