Παλιότερα λέγαμε «θα μιλήσουμε στο Skype». Από το ξεκίνημα της πανδημίας ωστόσο πολλοί έχουν μεταπηδήσει για τις βιντεοκλήσεις τους στο Zoom. Kανείς δεν περίμενε ότι το Zoom θα γινόταν τόσο δημοφιλές, τόσο γρήγορα. Όταν ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια η νεοφυής αμερικανική εταιρία δυσκολεύονταν με βρει χρηματοδότες, οι οποίοι υποστήριζαν τότε ότι η αγορά βιντεοκλήσεων έχει κορεστεί.
Την ίδια χρονιά η Microsoft αγόρασε για 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια το Skype, το δημοφιλέστερο εκείνη την εποχή λογισμικό βιντεοεπικοινωνίας.
Από τότε ωστόσο το Skype πήρε την κατιούσα σε αντίθεση με το Zoom που πήγαινε από το καλό στο καλύτερο.
Σήμερα το Zoom έχει στο χρηματιστήριο αξία πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια και καθημερινά 300 εκατομμύρια χρήστες, χάρη κυρίως στην πανδημία. Κατά τη διάρκεια των lockdown ακόμα και οι παππούδες και γιαγιάδες ενδιαφέρθηκαν ξαφνικά για βιντεοκλήσεις και το προτέρημα του Zoom ήταν ότι είναι εύχρηστο.
«Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Zoom μέσω του προγράμματος πλοήγησης στο ίντερνετ», εξηγεί η Έυα Μαρία Βάις, δημοσιογράφος του γερμανικού περιοδικού υπολογιστών Heise: «Το μόνο που πρέπει να κάνει ο χρήστης είναι να κλικάρει τον σύνδεσμο που του αποστέλλει εκείνος που θέλει να συνομιλήσουν. Περιθώριο λάθους δεν υπάρχει».
To Teams κάνει πολύ περισσότερα
Αρχικά το Skype πήρε τα πάνω του λόγω πανδημίας αυξάνοντας τους χρήστες κατά 40 εκατομμύρια τον Μάρτιο του 2020. Πλέον όμως η Microsoft δεν δημοσιεύει στοιχεία για τους χρήστες, γεγονός που αποτιμάται ως ένδειξη για την καθοδική πορεία του λογισμικού.
Η ευθύνη για την εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην Microsoft η οποία απέτυχε να οδηγήσει στην επιτυχία ένα λογισμικό, το οποίο αγόρασε για πολλά χρήματα το 2011. Ήδη από το 2016 η αμερικανική εταιρία άρχισε να μειώνει θέσεις εργασίας και να κλείνει γραφεία.
Ο λόγος είναι απλός: η Microsoft ποντάρει πλέον στο Teams και αδιαφορεί για το Skype.
Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στην DW