search icon

Τεχνολογία

Αυτές οι διαδικτυακές επιχειρήσεις θα πληγούν από την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία

Οι κανονισμοί αποσκοπούν στην προστασία του θεμιτού ανταγωνισμού και στη διασφάλιση του συμφέροντος των καταναλωτών

Οι νέοι αντιμονοπωλιακοί κανονισμοί που πρόκειται να εφαρμοστούν σύντομα στην Κίνα, αναμένεται να πλήξουν κυρίως τις μεγαλύτερες διαδικτυακές επιχειρήσεις της χώρας, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Morgan Stanley.

Σε μια περίοδο που στην Κίνα, ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων αυξάνεται συνεχώς και οι γίγαντες της τεχνολογίας χρησιμοποιούν κάθε μέσο προκειμένου να νικήσουν τους νέους τους ανταγωνιστές – φοβούμενοι την απώλεια κερδών-  οι νέοι αυτοί κανονισμοί υπόσχονται να δώσουν τέλος σε όλα αυτά.

Μάλιστα όπως μεταδίδει το CNBC, η Κινεζική Κρατική Διοίκηση που σχετίζεται με τον Κανονισμό Αγοράς (SAMR)  – ανέφερε πως «οι νέοι αυτοί αντιμονοπωλιακοί κανονισμοί θα σταματήσουν οριστικά τις μη- ανταγωνιστικές πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί το τελευταίο διάστημα από μεγάλες διαδικτυακές επιχειρήσεις. Οι νόμοι αποσκοπούν στην προστασία του θεμιτού ανταγωνισμού στην αγορά και στη διασφάλιση του συμφέροντος των καταναλωτών

«Πιστεύουμε ότι η πιθανή εφαρμογή των νέων αντιμονοπωλιακών κανονισμών θα έχει αρνητικές συνέπειες στις ήδη κυρίαρχες διαδικτυακές επιχειρήσεις» υποστηρίζουν αναλυτές της Μόργκαν Στάνλεϋ. «Ωστόσο, λόγω του ότι υπάρχουν και νέες ανερχόμενες επιχειρήσεις στον τομέα αυτό, οι επιπτώσεις αυτές δεν θα είναι είναι τόσο επώδυνες» προσθέτουν.

Οι μετοχές των κινεζικών διαδικτυακών επιχειρήσεων σημείωσαν σημαντική πτώση την Τετάρτη, μια ημέρα δηλαδή μετά την ανακοίνωση των κανονισμών, και τα μεγαλύτερα τεχνολογικά ονόματα είδαν 280 δισεκατομμύρια δολάρια να χάνουν την αγοραστική τους αξία.

Σύμφωνα με τη Μόργκαν Στάνλεϋ, αυτές είναι οι 5 διαδικτυακές επιχειρήσεις οι οποίες αναμένεται να πληγούν περισσότερο από τους νέους πιθανούς αντιμονοπωλιακούς νόμους στην Κίνα.

Alibaba

Κατά καιρούς διάφορες επιχειρήσεις και έμποροι έχουν εκφράσει τα παράπονα τους σχετικά με την εμπορική αποκλειστικότητα συγκεκριμένων εταιρειών σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας Tmall της Alibaba.

Ωστόσο, «οι νέοι προτεινόμενοι κανονισμοί δεν θα έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου όσο θα είχαν πριν από χρόνια. Αυτό οφείλεται στο ήδη έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο σήμερα», αναφέρουν οι αναλυτές της Μόργκαν Στάνλεϋ.

Στα προσχέδια των νέων κανονισμών επισημαίνεται ότι η χρήση επιδοτήσεων και εκπτώσεων αποτρέπει όπως φαίνεται τον θεμιτό ανταγωνισμό, «ο οποίος θα μπορούσε να επηρεάσει τις δραστηριότητες προώθησης της Alibaba, αν και σε ποιο βαθμό τέτοιες επιδοτήσεις θα θεωρηθούν παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων παραμένει αβέβαιη» υποστηρίζουν οι αναλυτές.

Tencent

Η Tencent, είναι μια επιχείρηση με κυρίαρχη παρουσία σε τομείς όπως τα κοινωνικά δίκτυα, τα τυχερά παιχνίδια, το βίντεο, τη διαδικτυακή μουσική και άλλα.

«Η συγκεκριμένη εταιρεία επικεντρώνει τις δραστηριότητές της στην διαδικτυακή ψυχαγωγία, ένα ευρύ πεδίο καινοτόμου περιεχομένου για τον λόγο αυτό πιθανότατα να σχετίζεται λιγότερο με τη νέα αντιμονοπωλιακή νομοθεσία» σημειώνει η Μόργκαν Στάνλεϋ. «Έτσι, ο αντίκτυπος που θα έχουν τα μέτρα αυτά στην Tencent θα μπορούσε να είναι σχετικά διαχειρίσιμος εκτός εάν μιλάμε για πιθανή κατάχρηση δεδομένων που αφορούν στους χρήστες ή εξαιτίας του αποκλεισμού ανταγωνιστών της από το WeChat».

Η πιο δημοφιλής εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων της Κίνας WeChat – η οποία έχει περισσότερους από 1,15 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως – ανήκει στην Tencent. Αν και η εφαρμογή ξεκίνησε ως υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων, οι χρήστες μπορούν τώρα να κάνουν τα πάντα μέσα από αυτήν, από πληρωμές ως και κρατήσεις πτήσεων.

Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από την εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο ByteDance έχει μειώσει τον χρόνο που αφιερώνουν οι χρήστες στις πλατφόρμες της Tencent, κάτι που θα μπορούσε επίσης να ανακουφίσει «ορισμένες ανησυχίες σχετικά με το ότι η Tencent έχει κερδίσει το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών στην Κίνα», έγραψαν οι αναλυτές.

Ωστόσο, οι νέοι κανόνες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν περισσότερα εμπόδια για την Tencent όταν πρόκειται για μελλοντικές συγχωνεύσεις και εξαγορές – «μια αποτελεσματική μέθοδος» για την εταιρεία προκειμένου να συνεργαστεί με διάφορες υπηρεσίες και διαδικτυακές πλατφόρμες.

Pinduoduo

Η Pinduoduo είναι ο μεγαλύτερος αναπτυσσόμενος ανταγωνιστής της Alibaba και της JD.com στην υπερ-ανταγωνιστική διαδικτυακή αγορά της Κίνας.

«Εάν οι κανόνες τελικά περιορίσουν τη χρήση επιδοτήσεων που παρέχονται από πλατφόρμες, πιστεύουμε ότι ο δυνητικός περιορισμός θα επηρεάσει ειδικότερα το Pinduoduo, επειδή η «επιδότηση Rmb10bn» είναι μια από τις στρατηγικές της με στόχο τη σύζευξη χρηστών και επιχείρησης», ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley.

Η Pinduoduo δήλωσε πέρυσι ότι ξεκίνησε μια συνεργασία 10 δισεκατομμυρίων γουάν (1,5 δισεκατομμύρια δολάρια) με πωλητές και έδωσε κουπόνια και επιδοτήσεις σε πελάτες στην πλατφόρμα της.

JD.com

Το JD.com, ένα άλλο μεγάλο όνομα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, χρησιμοποιεί επίσης ένα σχέδιο επιδότησης ως μέρος των διαφημιστικών δραστηριοτήτων του, αλλά διαδραματίζει τόσο σημαντικό ρόλο για την εταιρεία όσο για το Pinduoduo. Ωστόσο, οι νέοι κανόνες κατά του μονοπωλίου θα μπορούσαν να μειώσουν τη διαπραγματευτική ισχύ της JD.com έναντι των προμηθευτών της στο μέλλον.

Meituan

Το Meituan είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που διαθέτει διάφορες υπηρεσίες όπως την παράδοση φαγητού ακόμη και την έκδοση εισιτηρίων. Η εταιρεία σταθεροποίησε το μερίδιο αγοράς στην επιχείρηση παράδοσης τροφίμων, ανταγωνιζόμενη την Ele.me που ανήκει στην Alibaba, καταλαμβάνοντας ένα μεγαλύτερο μέρος αποκλειστικών εστιατορίων στην πλατφόρμα της.

«Σημειώνουμε ότι η πιθανή εφαρμογή νέων αντιμονοπωλιακών κανονισμών θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τους τόκους που επιβαρύνουν τους εμπόρους, από την άλλη πλευρά, η Meituan αλλάζει τους στόχους της για να επικεντρωθεί στην προώθηση ενός προγράμματος συμμετοχής στην παράδοση τροφίμων για να καλλιεργήσει τους χρήστες συμπεριφορά και αύξηση της συχνότητας παραγγελίας.» υπογραμμίζουν οι αναλυτές.

Με λιγότερα εστιατόρια στην Κίνα που επιλέγουν την αποκλειστικότητα της πλατφόρμας, θα μπορούσε να μετριάσει ορισμένες ανησυχίες σχετικά με τους νέους αντιμονοπωλιακούς κανονισμούς, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Exit mobile version