search icon

Τεχνολογία

Meta: Πρόστιμο ύψους €390 εκατ. από την ΕΕ για τις προσωποποιημένες διαφημίσεις

Facebook και Instagram καλούνται να αναθεωρήσουν τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τις διαφημίσεις που προβάλλουν με βάση τα προσωπικά δεδομένα των συνδρομητών

Πρόστιμο ύψους 390 εκατ. ευρώ επιβλήθηκε στη Meta από την ΕΕ με δικαστική απόφαση, για παραβιάσεις σε ό,τι αφορά την πολιτική για τις διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram.

Όπως αναφέρει το Reuters, τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης πλέον καλούνται να αναθεωρήσουν τη νομική βάση για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τις προσωποποιημένες διαφημίσεις που προβάλλουν με βάση τα προσωπικά δεδομένα των συνδρομητών στην ΕΕ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η απόφαση αυτή θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές που έχει λάβει η ΕΕ από τότε που θέσπισε τη σχετική νομοθεσία, η οποία έχει στόχο να περιοριστεί την πρόσβαση του Facebook και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη συλλογή προσωπικών πληροφοριών.

Ο νόμος τέθηκε σε εφαρμογή το 2018, ενώ σήμερα η Meta ενδέχεται να αναγκαστεί να προχωρήσει σε κοστοβόρες αλλαγές.

Σύμφωνα με το Reuters, η απόφαση για το πρόστιμο βασίστηκε στο κατά πόσο είναι νομικά επιτρεπτό να συλλέγονται πληροφορίες για προσωποποιημένες διαφημίσεις, ενώ η Meta καλείται να συμμορφωθεί με ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο αν και μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό, θα ορίζει τη δυνατότητα επιλογής για τις διαφημίσεις.

Αυτό σημαίνει ότι αν ένας μεγάλος αριθμός χρηστών κάθε πλατφόρμας επιλέξει να μην κοινοποιούνται τα προσωπικά δεδομένα του, τότε η Meta δεν θα μπορεί να προωθεί τις προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Υπενθυμίζεται ότι οι πληροφορίες που αντλούνται από προηγούμενες αναρτήσεις όσων χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή από κάποιες κινήσεις τους στις πλατφόρμες, χρησιμοποιούνται από διαφημιστικές εταιρείες για να προωθούν σχετικές διαφημίσεις στους προσωπικούς λογαριασμούς.

Η Meta ενθαρρύνει τις συγκεκριμένες πρακτικές, ενώ χάρη σε αυτές το 2021 είχε αντλήσει έσοδα ύψους 118 δισ. δολαρίων.

Η Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας διεμήνυσε ότι οι αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές δεσμεύονται για το νομικό πλαίσιο που θα καλύπτει τις διαφημίσεις που βασίζονται σε προσωπικά δεδομένα.

Στις ΗΠΑ, με εξαίρεση κάποιες Πολιτείες όπως η Καλιφόρνια, οι αντίστοιχες Αρχές δεν έχουν θεσπίσει νομικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα, ωστόσο οι αλλαγές που μπορεί να κάνει η Meta έπειτα από το πρόστιμο της ΕΕ, ενδέχεται να επηρεάσει και τους λογαριασμούς των χρηστών στις ΗΠΑ.

Διαβάστε ακόμη

Σεμίραμις και Αλίκη Παληού: Οι κόρες του Συμεών Παληού χαράζουν τη δική τους ρότα στη Ναυτιλία

ΕΒΕΑ: Τριπλάσιες οι συστάσεις επιχειρήσεων το 2022 σε σχέση με τις διαγραφές

Τετραήμερη εργασία: Ποια δημοφιλή εστιατόρια την υιοθετούν

 

Exit mobile version