Για την εκπαίδευση των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων της Meta Platforms αναμένεται να χρησιμοποιείται το, επιβεβαίωσε η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, παρά τις καταγγελίες για παράβαση των κανόνων για τα προσωπικά δεδομένα.
Όπως ανέφερε η Meta σε ιστολόγιό της, τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης Llama θα τροφοδοτούνται με περιεχόμενο που έχει αναρτηθεί δημόσια στις δύο πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περίπου όπως συμβαίνει με τα δεδομένα χρηστών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία εφαρμόζει πιο αυστηρούς κανόνες προστασίας της ιδιωτικότητας.
Τον περασμένο μήνα ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης είχε προαναγγείλει ότι θα αρχίσει να ενημερώνει τους χρήστες του Facebook και του Instagram για τη χρήση των δεδομένων τους και τη δυνατότητά τους να εξαιρούνται.
Στην ανακοίνωση αντέδρασε η οργάνωση NYOB (None of Your Business), η οποία κάλεσε τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής αρχής προστασίας δεδομένων, να μπλοκάρουν το σχέδιο της Meta.
Όπως υποστήριξε, η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαιτεί από την εταιρεία να ζητά προκαταβολικά τη συγκατάθεση των χρηστών.
Οι χρήστες που επιθυμούν να εξαιρεθούν από την επεξεργασία των δεδομένων τους πρέπει να ακολουθήσουν μια άκρως περίπλοκη διαδικασία, επισήμανε η οργάνωση.
Τον Σεπτέμβριο, στέλεχος της Meta είχε δηλώσει στο Reuters ότι η εταιρεία δεν χρησιμοποιεί στην εκπαίδευση της ΑΙ ιδιωτικές αναρτήσεις και μηνύματα που προορίζονται μόνο για τους φίλους του χρήστη.
Ωστόσο μήνυμα που στάλθηκε στους χρήστες του Facebook ανέφερε ότι η Meta μπορεί να επεξεργάζεται πληροφορίες ανθρώπων που δεν έχουν λογαριασμούς στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εάν εμφανίζονται σε εικόνες ή αναφέρονται σε αναρτήσεις χρηστών της.
«Έννομο συμφέρον»
Η Meta είχε προηγουμένως επικαλεστεί «έννομο συμφέρον» στη χρήση προσωπικών δεδομένων στην ανάπτυξη εργαλείων ΑΙ.
Όμως ο ιδρυτής της NOYB Μαξ Σρεμς υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι η ευρωπαϊκή δικαιοσύνη έχει ήδη εκδώσει απόφαση για το θέμα από το 2021.
«Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει ήδη καταστήσει σαφές ότι η Meta δεν έχει ‘έννομο συμφέρον’ να παρακάμπτει το δικαίωμα των χρηστών στην προστασία των δεδομένων τους όσον αφορά τις διαφημίσεις» είπε.
«Η μετάθεση της ευθύνης στους χρήστες είναι εντελώς παράλογη. Ο νόμος απαιτεί από τη Meta να ζητά συγκατάθεση, όχι να προσφέρει μια κρυμμένη και παραπλανητική φόρμα εξαίρεσης» είπε ο Σρεμς.
«Αν η Meta θέλει να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα σου πρέπει να ζητήσει την άδειά σου. Αντί για αυτό, αναγκάζουν τους χρήστες να παρακαλούν για να εξαιρεθούν».
Διαβάστε ακόμη
Στουρνάρας: Η κυβέρνηση έχει τρία καθαρά χρόνια μπροστά της
DBRS: H επίπτωση του Euro 2024 στη γερμανική οικονομία (γράφημα)
ΕΛΣΤΑΤ: Στα 32,4 δισ. ευρώ ο τζίρος στις επιχειρήσεις τον Απρίλιο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ