Την αναγνώριση προσώπου για το Facebook και το Instagram αναβιώνει τρία χρόνια αφότου έκλεισε το εργαλείο η Meta, αυτή τη φορά, για να αντιμετωπίσει τις απάτες των επιτηδείων.

Η αναγνώριση προσώπου είναι μια από τις πιο πολωτικές και αμφιλεγόμενες τεχνολογίες στην αγορά, αλλά η Meta ελπίζει ότι οι άνθρωποι θα είναι πιο πρόθυμοι να την αποδεχθούν, εάν αυτό σημαίνει ότι μπορούν να διατηρήσουν τους λογαριασμούς τους στο Facebook και στο Instagram υπό τον έλεγχό τους.

Η εταιρεία, η οποία πριν από τρία χρόνια έκλεισε το σύστημα «αναγνώρισης προσώπου», λέει ότι θα ενσωματώσει εργαλεία αναγνώρισης προσώπου σε αυτά τα δύο προϊόντα για να καταπολεμήσει τα ανεπιθύμητα μηνύματα και να βοηθήσει στην αποκατάσταση της πρόσβασης σε παραβιασμένους λογαριασμούς με πιο έγκαιρο τρόπο.

«Οι απατεώνες είναι αμείλικτοι και εξελίσσουν συνεχώς τις τακτικές τους για να προσπαθούν να αποφύγουν τον εντοπισμό, επομένως χτίζουμε τις υπάρχουσες άμυνές μας δοκιμάζοντας νέους τρόπους για να προστατεύσουμε τους ανθρώπους και να κάνουμε πιο δύσκολο για τους απατεώνες να εξαπατήσουν άλλους», έγραψε η Meta σε μια ανάρτηση ιστολογίου.

Ο στόχος είναι διπλός, λέει η εταιρεία. Πρώτον, οι απατεώνες χρησιμοποιούν συχνά εικόνες διασημοτήτων για να ξεγελάσουν τους ανθρώπους ώστε να εμπλακούν με διαφημίσεις σε αυτό που είναι γνωστό ως «δόλωμα διασημοτήτων». Το εργαλείο θα συγκρίνει πρόσωπα σε ύποπτες διαφημίσεις με τις σελίδες του δημόσιου προσώπου στο Facebook και στο Instagram. Εάν υπάρχει αντιστοιχία και η διαφήμιση κριθεί απάτη, θα αποκλειστεί.

Οι πρώτες δοκιμές

Αυτό που πιθανότατα ενδιαφέρει περισσότερο τους χρήστες, ωστόσο, είναι η δυνατότητα ανάκτησης λογαριασμού. Το Facebook και το Instagram δοκιμάζουν τη διαδικασία χρήσης selfie βίντεο για την επαλήθευση της ταυτότητας ενός χρήστη όταν ένας λογαριασμός αναφέρεται ως παραβιασμένος. Η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου θα συγκρίνει αυτή τη selfie με τις φωτογραφίες προφίλ στον λογαριασμό για να καθορίσει τη νομιμότητα του αιτήματος.

Αυτές οι selfies βίντεο δεν θα ανέβουν ποτέ σε προφίλ ή δεν θα είναι ορατές σε φίλους, λέει η Meta. Και όλα τα δεδομένα προσώπου που δημιουργήθηκαν μετά τη σύγκριση θα διαγραφούν.

Το Facebook εγκατέλειψε το πρόγραμμα αναγνώρισης προσώπου, το οποίο πρότεινε ετικέτες ονομάτων για άτομα σε φωτογραφίες, το 2021, διαγράφοντας πάνω από ένα δισεκατομμύριο πρότυπα αναγνώρισης προσώπου. Αυτό προέκυψε μετά την προειδοποίηση των ρυθμιστικών αρχών για τις επιπτώσεις της ιδιωτικής ζωής και αφότου οι ρυθμιστικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισαν να καταπολεμούν την πρακτική.
Εκείνη την εποχή, η Meta έγραψε ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να είναι ακόμα χρήσιμη για την επαλήθευση ταυτότητας και τα μέτρα κατά της απάτης, και είπε ότι θα «συνεχίσει να εργάζεται σε αυτές τις τεχνολογίες και να απασχολεί εξωτερικούς ειδικούς».

Διαβάστε ακόμη

Big deal από τη Μαρία Αγγελικούση: Εξαγόρασε εταιρεία με shuttle tankers έναντι 2 δισ.

UBS: Τι σημαίνει η επικράτηση Τραμπ για τις αγορές, την πολιτική, την οικονομία και τη γεωπολιτική

Έλον Μασκ: Το «νέο αστέρι» του Τραμπ, οι έξαλλοι πανηγυρισμοί και ο πιθανός ρόλος του στην κυβέρνηση (tweets)

 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα