Το τελευταίο διάστημα η ικανότητα της Κίνας να κατασκευάζει τσιπ αιχμής έχει μπει στο μικροσκόπιο και για καλό λόγο. Καθώς χαράζει η εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, αυτοί οι ημιαγωγοί θα διαδραματίσουν τεράστιο ρόλο στον γεωπολιτικό και οικονομικό στίβο. Αλλά τα απλά τσιπάκια, παλαιάς κοπής, έχουν περισσότερη αξία από ότι τους αποδίδεται.

Η Κίνα θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια να κατασκευάζει τα περισσότερα από τα «τσιπ παλαιού τύπου», που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά οχήματα, οικιακές συσκευές και πολλά ακόμη είδη χρησιμοποιώντας παλαιότερες, φθηνότερες διαδικασίες παραγωγής.

Η κινεζική παραγωγή αυτών των παλαιάς κοπής τσιπ αυξήθηκε κατά 40% το πρώτο τρίμηνο, εν μέρει χάρη στην κρατική υποστήριξη και εν μέρει επειδή, παρά την αυξανόμενη ζήτηση, η κατασκευή αυτών των τσιπ εξακολουθεί να μην είναι αρκετά κερδοφόρα για τους κατασκευαστές σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Όπως σημειώνει το Fortune, η ενισχυμένη παραγωγή της Κίνας είναι επίσης αποτέλεσμα των περιορισμών στις εξαγωγές υπό τις Ηνωμένες Πολιτείες για εξοπλισμό κορυφαίας ποιότητας που απαιτείται για την κατασκευή προϊόντων αιχμής.

Απώτερος στόχος της Κίνας είναι να παράγει τελικά τα προηγμένα τσιπ που μπορούν να τροφοδοτήσουν την τεχνολογία AI ή 5G για κινητά. Ωστόσο, οι εξαγωγικοί περιορισμοί της Ουάσιγκτον εμποδίζουν τους Κινέζους κατασκευαστές να αποκτήσουν τα εργαλεία που χρειάζονται. Αυτό σημαίνει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές τσιπ στρέφονται στα λιγότερο προηγμένα τσιπ που μπορούν ακόμα να παράγουν. «Πρέπει να ξεκινήσουν από κάπου», λέει ο Τσιμ Λι, ανώτερος αναλυτής στην Ασία στο Economist Intelligence Unit.

Η συνεχιζόμενη κυριαρχία της Κίνας στην παραγωγή τσιπ παλαιού τύπου θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα αργότερα. Την Παρασκευή, το Reuters ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άρχισε να ρωτά τον τοπικό τομέα ημιαγωγών τι πιστεύει για την κατάσταση, ιδιαίτερα την πιθανότητα οι κινεζικές επιδοτήσεις να δημιουργήσουν υπερπροσφορά παλαιού τύπου τσιπ.

Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι η ΕΕ και οι ΗΠΑ να αναπτύσσουν «κοινά ή συνεργατικά μέτρα για την αντιμετώπιση εξαρτήσεων ή στρεβλωτικών επιπτώσεων», δήλωσε η Επιτροπή στο πρακτορείο ειδήσεων.

Η ΕΕ και οι ΗΠΑ έχουν ήδη υποσχεθεί αυξημένους δασμούς για την καταστολή της εισαγωγής κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία απολαμβάνουν και πάλι επιδοτούμενη παραγωγή στην Κίνα, δυσκολεύοντας τη ζωή των δυτικών ανταγωνιστών. Οι δασμοί των ΗΠΑ είναι υπερδιπλάσιοι από τους ευρωπαϊκούς, αλλά έχουν πολύ μικρότερο αντίκτυπο καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μεγάλη παρουσία στην ΕΕ αλλά δεν έχουν ουσιαστική παρουσία στις ΗΠΑ. Τώρα φαίνεται ότι αυτός ο εμπορικός πόλεμος θα μπορούσε να επεκταθεί σε τσιπ παλαιού τύπου.

Η ASML, η κορυφαία ολλανδική εταιρεία κατασκευής μηχανών κατασκευής τσιπ δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται πολύ για αυτό το σενάριο. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Κριστόφ Φουκέτ είπε στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ότι «ιδιαίτερα η αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής, χρειάζεται πολύ περισσότερα» από αυτά τα παλαιού τύπου τσιπ.

«Εάν κάποιος θέλει να επιβραδύνει [την παραγωγή παλαιού τύπου τσιπ στην Κίνα], για οποιονδήποτε λόγο, τότε χρειάζονται εναλλακτικές λύσεις», προειδοποίησε ο Φουκέτ. «Δεν υπάρχει νόημα να σταματήσουμε κάποιον από το να παράγει κάτι που χρειαζόμαστε».

Διαβάστε ακόμη 

«Φωτιά» οι τιμές στο ρεύμα: Ενα βήμα πριν από τη φορολόγηση των υπερκερδών στην ηλεκτροπαραγωγή

Οι Ευρωπαίοι δεσμεύονται να μειώσουν τις δαπάνες για να περιορίσουν το χρέος

Νέο ράλι για το bitcoin μετά την απόπειρα δολοφονίας κατά του Τραμπ (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ