Σε μήλο της έριδος έχουν αναδειχθεί τα ηλεκτρικά, με πολλούς να υποστηρίζουν πως είναι πιο ρυπογόνα συγκριτικά με τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν diesel και βενζίνη.
Βασικό τους επιχείρημα είναι πως οι διαδικασίες παραγωγής ενός ηλεκτρικού παράγουν μεγαλύτερες ποσότητες CO2 απ’ ό,τι για ενός οχήματος που ενσωματώνει κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επίσης, πως το μεγαλύτερο ποσοστό του ρεύματος που καταναλώνουν παράγεται από τον ιδιαίτερα επιβλαβή για το περιβάλλον λιγνίτη.
Σύμφωνα, όμως, με έρευνα που εκπόνησε το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT) σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο «καθαρά» από τα συμβατικά ακόμα και αν τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τους πιο ρυπογόνους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς με βάση τον άνθρακα.
Η εξήγηση είναι απλή και έγκειται στον βαθμό απόδοσης των ηλεκτροκινητήρων που ξεπερνά το 90%, όταν το κορυφαίο μοτέρ βενζίνης έχει απόδοση κάτω από 40%.
Αναλυτικότερα, ένας συμβατικός κινητήρας αξιοποιεί σχεδόν το 1/3 από την καύση του καυσίμου για τη μετατροπή του σε ροπή και ισχύ, με τα υπόλοιπα 2/3 να μετατρέπονται σε θερμότητα, CO2 και άλλα ρυπογόνα στοιχεία.
Στον αντίποδα, ο βαθμός απόδοσης της τάξεως του 90% που χαρακτηρίζει έναν ηλεκτροκινητήρα δείχνει πως η ενέργεια που χρειάζεται ένα ηλεκτρικό για να κινηθεί αποτελεί υποπολλαπλάσιο της αντίστοιχης ενέργειας ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Διαβάστε περισσότερα στο newsauto