Ένα ερώτημα που χρήζει απάντησης είναι αν τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να περάσουν από αυτοματοποιημένο πλύσιμο αυτοκινήτων. Η απάντηση είναι θετική και ισχύουν τα ίδια δεδομένα που ισχύουν για τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας Go Ultra Low που έγινε στην Μ. Βρετανία, πραγματοποιήθηκε παράλληλα και μια έρευνα όπου διαπιστώθηκε ότι ένα ποσοστό Βρετανών πίστευε ότι η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση ήταν αρνητική. Όμως έκαναν λάθος, καθώς το αυτοματοποιημένο πλύσιμο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απόλυτα ασφαλές.
Επίσης, το 13% των Ευρωπαίων σε άλλη έρευνα που διεξήχθη από την παγκόσμια συμβουλευτική εταιρεία ανάλυσης PSB τον Ιούνιο του 2019 και πήραν μέρος 3.000 άτομα από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα, έδειξε ότι δεν είναι σίγουροι για το αν τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να περάσουν από ένα πλήρες αυτοματοποιημένο πλύσιμο αυτοκινήτων. Για την απάντηση των συγκεκριμένων ερωτημάτων η Ford υπέβαλε το ηλεκτρικό Mustang Mach-E σε 60 ιδιαίτερα σκληρές δοκιμασίες, κάθε δύο εβδομάδες για περισσότερο από δύο χρόνια, προκειμένου να δείξει μέσω της δοκιμής διαρροών ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ασφαλή. Για να κάνει την έρευνα ακόμη πιο ακραία, η ομάδα που επιμελήθηκε τα δεδομένα διέβρωσε τα πλαίσια της πόρτας, τα διακοσμητικά, τα καπάκια, τα σήματα, τους προβολείς, τους πίσω φανούς και τις κόλλες του μοντέλου με έναν ψεκαστήρα νερού υψηλής πίεσης. Ο ψεκαστήρας μπορεί να φθάσει και τα 1.700 PSI και θερμοκρασία 60 βαθμών Κελσίου. Ψέκασαν λοιπόν με νερό σε απόσταση περίπου ενός ποδιού το εξωτερικό του οχήματος. Αυτό το είδος πίεσης μπορεί να αφαιρέσει τους λεκέδες λαδιού από τους δρόμους, όταν χρησιμοποιείται με απορρυπαντικά. Παράμετροι, δηλαδή, που δεν συναντάμε σε αντίστοιχες συνθήκες αυτοματοποιημένου πλυσίματος.
Το ίδιο κάνουν και όλοι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς προβαίνουν σε τέτοιες δοκιμές σε όλα τα μοντέλα και είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Σήμερα δεν βγαίνει στην παραγωγή κανένα αυτοκίνητο που δεν έχει δοκιμαστεί σε ανάλογες συνθήκες. Πριν βγουν στους δρόμους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δοκιμάζονται στο εργοστάσιο με την «δοκιμή διαβροχής», όπου τα αυτοκίνητα υποβάλλονται σε επίπεδα βροχής σχεδόν πλημμυρών, προκειμένου να ελεγχθούν πιθανές διαρροές. Αυτές οι δοκιμασίες πραγματοποιούνται για να βεβαιωθούν ότι όλα τα συστήματα και όχι μόνο προσφέρουν απόλυτη ασφάλεια και λειτουργούν άριστα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βγαίνουν στους δρόμους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι απολύτως ασφαλή στην οδήγηση κατά τη διάρκεια της βροχής. Το πλύσιμο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακολουθεί τους ίδιους κανόνες πλυσίματος με αυτούς που ισχύουν για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Φυσικά, τα ίδια ισχύουν και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία δοκιμάζονται και αυτά στον ίδιο βαθμό.
Σε όλες τις περιπτώσεις, όλα τα εξαρτήματα υψηλής τάσης κρύβονται καλά στο αμάξωμα, με πολλές δικλείδες ασφαλείας που εξασφαλίζουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς ή βραχυκυκλώματος. Είναι, άλλωστε, ένα κομμάτι της ηλεκτροκίνησης όπου ακολουθούνται συγκεκριμένα αυστηρά πρωτόκολλα τα οποία σε καμιά περίπτωση δεν θέτουν σε κίνδυνο την ζωή του οδηγού και των επιβατών σε ακραίες συνθήκες οδήγησης ή σε περίπτωση ατυχήματος. Φυσικά, ο κάθε κατασκευαστής παρέχει και συγκεκριμένες οδηγίες για τον τρόπο πλυσίματος.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε ακόμα
Διαγωνισμοί για μεγάλα ακίνητα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Γιάννης Χατζηπατέρας: Ρότα ανανέωσης του στόλου της Dorian LPG εν μέσω ανόδου της ναυλαγοράς
Moonshot: Ο σύμμαχος του Facebook και της Google για την εξάλειψη των fake news