Η συντριπτική πλειονότητα των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από τη διάρκεια ζωής των οχημάτων, σύμφωνα με μελέτη.
Το συμπέρασμα της έρευνας εξαλείφει τους φόβους ότι οι μπαταρίες χάνουν γρήγορα την χωρητικότητά τους και στέκεται εμπόδιο στην επεκτατική πολιτική της ηλεκτροκίνησης.
Αναλύοντας δεδομένα από 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα διαπίστωσε ότι η μπαταρία υποβαθμίζεται περίπου κατά 2,3% ετησίως. Αυτό πρακτικά σημαίνει μικρή απώλεια αυτονομίας ετησίως, αφού για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 250 χιλιόμετρα, αυτό θα σήμαινε απώλεια περίπου 6 χιλιομέτρων.
Παράλληλα, μετά το πέρας της 8ετίας που ισχύουν οι περισσότερες εγγυήσεις ή των 160.000 χιλιομέτρων, οι μπαταρίες έχουν ακόμη πολύ δύναμη για να προσφέρουν ικανοποιητική αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ενώ οι μελέτες για την υποβάθμιση των μπαταριών βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, μια τελευταία έρευνα της Geotab δείχνει ότι η χωρητικότητά τους μειώνεται αργά και μόνο προς το τέλος της ζωής τους παρατηρείται σημαντική μείωση της απόδοσης. Παράλληλα, υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στην ανθεκτικότητα της μπαταρίας μεταξύ των κατασκευαστών. Αναλύοντας δύο από τα παλαιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Geotab διαπίστωσε ότι το Tesla Model S έχει μέση ετήσια υποβάθμιση 2,3%, ενώ στο Nissan Leaf μειώνεται κατά 4,2% ετησίως.
Η μελέτη καταλήγει σε ένα ενθαρρυντικό συμπέρασμα ότι οι κύκλοι λειτουργίας δεν επηρεάζουν αρνητικά την υγεία της μπαταρίας, εφόσον τα EV επαναφορτίζονται αργά. Η γρήγορη φόρτιση προκαλεί υψηλές θερμοκρασίες στις μπαταρίες και μπορεί να τις καταστρέψει. Η γρήγορη φόρτιση τρεις φορές το μήνα είναι αρκετή για να έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο σε σύγκριση με οχήματα που φορτίζουν σε μικρούς ταχυφορτιστές.
Έρευνα του Recurrent Auto βασισμένη σε ανάλυση 13.000 Tesla από το 2012 έως το 2023 δεν βρήκε στατιστικά σημαντική διαφορά στην εμβέλεια μεταξύ αυτοκινήτων που φόρτιζαν τις περισσότερες φορές με ταχυφορτιστή από αυτά που φόρτιζαν με αργή φόρτιση. Ωστόσο οι οδηγίες που δίνονται είναι ότι οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν την ταχεία φόρτιση όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι είτε πολύ ζεστή, είτε πολύ κρύα ή σε ακραίες καταστάσεις φόρτισης. Σε αυτές τις περιπτώσεις η γρήγορη φόρτιση μπορεί να ασκήσει επιπλέον πίεση τόσο στην μπαταρία όσο και στο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας.
Η Geotab διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που οδηγούνται σε ζεστά κλίματα εμφάνισαν σημαντικά ταχύτερο ρυθμό πτώσης στις μπαταρίες τους από εκείνα που οδηγούν σε κλίματα με φυσιολογική θερμοκρασία. Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός, τόσο μικρότερη είναι η εμβέλεια. Τέλος, η κατάσταση φόρτισης πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 20% και 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, ενώ η μπαταρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένη.
Διαβάστε ακόμη
«Ναι» Φον ντερ Λάιεν στην πρωτοβουλία Μητσοτάκη για χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα των πολυεθνικών
Ρέιτσελ Ριβς: Ποια είναι η «Θάτσερ» των Εργατικών που αναλαμβάνει τα ηνία του υπουργείου Οικονομικών
Το πρώτο ξενοδοχείο γυμνιστών της δεκαετίας του ’80 στην Πελοπόννησο γίνεται πολυτελές resort (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ