Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες, ο στόχος της Κομισιόν είναι να γίνουν οι συσσωρευτές πιο ασφαλείς, περισσότερο αποδοτικοί και ευκολότεροι σε ό,τι αφορά στη διαδικασία ανακύκλωσής τους.

Η απόφαση για τη λήψη πιο αυστηρών μέτρων σε αυτόν τον τομέα έρχεται ως απόρροια της εξάπλωσης της ηλεκτροκίνηση, τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και στα υπόλοιπα οχήματα κινητικότητας ή μικροκινητικότητας.

Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να διαμορφωθεί το καινούργιο νομικό πλαίσιο το οποίο πρόκειται να ισχύσει από τον Ιούλιο του 2024 και έπειτα και θα αντικαταστήσει το αντίστοιχο που είχε ψηφιστεί από αυτό το 2006.

Βάσει αυτού, από το 2024 οι κατασκευαστές θα είναι υποχρεωμένοι να αναφέρουν στην Ε.Ε. το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα των μπαταριών που θα χρησιμοποιούν στα οχήματά τους, από τη διαδικασία εξόρυξης των σπάνιων γαιών που απαιτούνται για την παραγωγή τους έως αυτή της ανακύκλωσής τους.

Από τα δεδομένα που θα συλλεγούν, θα καθοριστούν τα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τουλάχιστον αναφορικά με τον κύκλο ζωής των μπαταριών.

Αυτά αναμένεται να ανακοινωθούν τρία χρόνια αργότερα από την έναρξη της διαδικασίας καταγραφής, δηλαδή τον Ιούλιο του 2027.

Στο νομοσχέδιο της Ε.Ε. προβλέπεται, επίσης, ότι οι εταιρείες θα πρέπει να αποδεικνύουν έμπρακτα ότι οι σπάνιες γαίες εξορύσσονται με τρόπο που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον και ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούν ανακυκλωμένο λίθιο σε ποσοστό 50% ως το 2027 και 80% ως το 2031.

Διαβάστε ακόμη:

«Έκρηξη» επενδύσεων σε cloud και data centers: O χάρτης με τα «σύννεφα» της τεχνολογίας στην Ελλάδα

Olympus: Ένα πλοίο χωρίς λιμάνι και το…θρίλερ των πλειστηριασμών (pics)

Γιάννης Στασινόπουλος: Χαβιάρι, τρούφα και αστακοί στα χρυσά τραπέζια της Αθήνας