Η OpenAI ανακοίνωσε την Πέμπτη τη δημιουργία μιας πρωτότυπης δικής της μηχανής αναζήτησης με τη χρήση των εργαλείων της τεχνητής νοημοσύνης. Η SearchGPT, όπως ονομάζεται, θα έχει σαν στόχο να δίνει στους χρήστες «γρήγορες και έγκαιρες απαντήσεις με σαφείς και σχετικές πηγές».

Επί του παρόντος βέβαια το SearchGPT είναι ακόμα στο πρώτο στάδιο δοκιμής από μια μικρή ομάδα χρηστών, αλλά πλέον όλοι οι επενδυτές της της Alphabet ανησυχούν ότι η OpenAI θα μπορούσε να πάρει μερίδιο αγοράς από την Google, δίνοντας στους καταναλωτές νέους τρόπους αναζήτησης πληροφοριών στο διαδίκτυο.

Και με αυτό το πρωτότυπο, η OpenAI δοκιμάζει τα νερά για να κάνει ακριβώς αυτό, υποσχόμενη στους χρήστες την ευκαιρία να «αναζητούν με έναν πιο φυσικό, διαισθητικό τρόπο» και να κάνουν ερωτήσεις παρακολούθησης «ακριβώς όπως θα κάνατε σε μια συζήτηση».

«Πιστεύουμε ότι υπάρχει περιθώριο να κάνουμε την αναζήτηση πολύ καλύτερη από ό,τι είναι σήμερα», έγραψε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI Σαμ Άλτμαν σε μια ανάρτηση στο X.

Η ανακοίνωση της SearchGPT έρχεται λίγο διάστημα μετά την παρουσίαση από την OpenAI την περασμένη Πέμπτη ενός νέου μοντέλου AI, του «GPT-4o mini». Το νέο μοντέλο αποτελεί παρακλάδι του GPT-4o, του ταχύτερου και ισχυρότερου μοντέλου της startup μέχρι σήμερα, το οποίο παρουσίασε τον Μάιο κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης με στελέχη της που μεταδόθηκε μέσω livestreaming.

Η OpenAI, η οποία υποστηρίζεται από τη Microsoft, έχει αποτιμηθεί από τους επενδυτές σε περισσότερα από 80 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2015, βρίσκεται υπό πίεση για να παραμείνει στην κορυφή της αγοράς της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, ενώ παράλληλα βρίσκει τρόπους να βγάζει χρήματα, καθώς δαπανά τεράστια ποσά για επεξεργαστές και υποδομές για τη δημιουργία και την εκπαίδευση των μοντέλων της.

Για το SearchGPT, η δημοσίευση στο ιστολόγιο της OpenAI αναφέρει ότι τα οπτικά αποτελέσματα του εργαλείου θα οδηγήσουν σε «πλουσιότερη κατανόηση» για τους χρήστες.

Πέρυσι, ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI Brad Lightcap δήλωσε στο CNBC: «Ο κόσμος είναι πολυτροπικός. Αν σκεφτείτε τον τρόπο με τον οποίο εμείς οι άνθρωποι επεξεργαζόμαστε τον κόσμο και εμπλεκόμαστε με τον κόσμο, βλέπουμε πράγματα, ακούμε πράγματα, λέμε πράγματα – ο κόσμος είναι πολύ μεγαλύτερος από το κείμενο. Έτσι, για εμάς, πάντα φαινόταν ελλιπές το κείμενο και ο κώδικας να είναι οι μοναδικοί τρόποι, οι μοναδικές διεπαφές που θα μπορούσαμε να έχουμε για το πόσο ισχυρά είναι αυτά τα μοντέλα και τι μπορούν να κάνουν».

Διαβάστε ακόμη

Φορολογικές δηλώσεις: Μέχρι πότε δόθηκε η παράταση για την υποβολή τους

Unilever Hellas: Το Σεπτέμβριο οι διαπραγματεύσεις με το Σωματείο για τις απολύσεις

Ανατροπή του πολιτικού τοπίου στις ΗΠΑ «βλέπει» η UBS μετά την έλευση της Κάμαλα Χάρις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ